Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg er så lei av denne oppgaven nå! Har heldigvis bare ett spørsmål igjen av ti, og må føre inn fonetisk og fonemisk analyse, så jeg tror jeg greier å bli ferdig, men morgendagen blir noe dritt. Drar til Norge på torsdag, og selv om jeg egentlig elsker å bo her borte, så blir det så deilig med et par dager med mamma og pappa og venner i Oslo! 
Jeg trodde at ingen pensumliste ville bety mye mindre å gjøre, men jeg føler jeg har mye mer å gjøre her enn jeg noen gang hadde i Norge. Det er alltid innleveringer og prøver osv., og alt teller på karakteren!
Jeg liker det på én måte. Det hjelper veldig på selvdisiplinen min, men akkurat nå hadde det vært deilig med en langhelg uten noe lesing. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eksamen gikk ikke bra! Hvis jeg står får jeg nok kanskje en E.. :( Alt for mange spørsmål synes jeg, på for kort tid, og var ingen sammenheng mellom poeng og spørreord - noen spm var "gjør rede for" til 4poeng, mens andre var "beskriv" til 9 poeng.. :s

Hele kroppen gjør fysisk vondt og hodet henger ikke med, og jeg må lese til ny eksamen på fredag.. Hurra!

Anonymkode: feb8c...cae

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Hadde ikke forelesning i dag. Sto opp kl. 9 og har ikke gjort noe som helst, hverken fornuftig eller gøy.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg må på skolen for å skrive en oppgave. Siste øvingen før eksamen og vi skal bare skrive et sammendrag. KJEDELIG.

Skrevet

Akkurat nå har jeg en innvendig panikkfølelse! Det er så mye som er stressende eller ikke går helt veien akkurat nå.

For det første har jeg en prøve i morgen. Hvis jeg ikke består får jeg ikke ta eksamen. Aller har sagt at det er chill, ikke noe stress osv. Men når jeg gjorde en testprøve i går så var det faktisk litt stress. Mest fordi jeg brukte lenger tid enn jeg antageligvis har på prøven.

Driver å skriver en oppgave som skal leveres i mogen. Ikke obligatorisk, men veldig fint å få tilbakemelding.
Men jeg sliter litt. Veldig annerledes skrivestil enn på første året, og jeg tenker bare "hva om dette hadde vært eksamen".
Generelt har jeg heller ikke fått gjort så mye som jeg hadde tenkt i løpet av semesteret, og nå kommer jeg til å ha en måned med mye arbeid foran meg.

Måtte fikse skattekortet fordi jeg ikke trodde fellesgjelden på leiligheten skulle føres på, og plutselig skal jeg bli trekt 65% skatt i november:ohmy: Glemte å endret på forventet inntekt, så får skyhøy skatt i november og desember. Prøvde å endre det igjen, men siden jeg ikke fikk fikset skattekortet før siste dag i oktober, så får jeg ikke endret det for lønningen jeg får i november.
I tillegg skal jeg betale 8000 kr i skatt for enkeltpersonsforetaket mitt i jobb nr. 2 i november. Hadde planlagt det litt dårlig, så da passer det iallefall ikke å ikke få mer enn 35% av lønnen min i november. 
Må få bestilt tannlegetime mens jeg fortsatt har rabatt også.

Blir SÅ stresset over sånt økomisk styr! Gleder meg til å få fylt opp sparekontoene mine igjen, men det blir nok ikke før januar mtp julegave. Og apropos julegaver, det er snart jul. Snart jul= snart eksamen. IKKE KLAR :bond:

Skrevet

Hadde ikke forelesning i dag. Sto opp kl. 9 og har ikke gjort noe som helst, hverken fornuftig eller gøy.

Da er vi to. Hjemmedag i dag. Skulle liksom jobbe med masteren hjemme i dag siden det er skikkelig masse regn og vind i Bergen i dag. Eller jo, forresten, har jo gjort noe fornuftig. Vasket kjøleskapet :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Ikke vært så mye sutring fra meg dette semesteret, men det er fordi jeg har levd i en behagelig boble i masteroppgaveskrivingsprosessen der jeg har innbilt meg at ting går greitt og at dette skal gå bra, og det er så lenge til innlevering (15.mai) . Veilderen min har ikke satt noen konkrete innleverignsfrister til meg enda, har diskutert litt hva jeg skal gjøre som neste prosess, så har vi blitt enige om at jeg leverer når jeg er klar. Ganske så bedagelig å gjøre det på denne måten...

Ganske sikker på at denne behagelige boblen er i ferd med å briste. Jeg leverte nemlig inn de først skrevne sidene til veilederen på fredag og nå venter jeg spent på tilbakemelding, som han sa jeg skulle komme tilbake til denne uken en gang. Jeg gruer meg så jævlig. Jeg er så redd for at det skal være så sinnsykt mye å rette opp i at jeg blir helt motløs. Og nå mens jeg venter på tilbakemelding er det så sinnsykt vanskelig å jobbe videre, selv om jeg har nok å ta meg til.

Gjest Entreflex
Skrevet

Har en lab rapport som skal inn 12. november, og to essays til 19. november.. hjelper ikke at jeg har hatt kraftig migrene de siste dagene, og selv om hodet er relativt stabilt nå - tviler jeg ikke på at det forverrer seg i løpet av kvelden... 

Skrevet

I min økonomiske situasjon som student med høy husleie er jeg vel egentlig nødt til å se etter en ekstrajobb. Jeg hadde i utgangspunktet sett for meg å ikke jobbe dette året her, men jeg ser at det er helt nødvendig for at budsjettet mitt skal gå opp. Så er spørsmålet HVA jeg skal jobbe med. Jeg ønsker egentlig ikke å jobbe innenfor helseområdet, som er den retningen jeg utdanner meg til, da jeg må arbeide i ufaglærte stillinger som jeg heller ikke liker noe særlig. Jeg føler uansett at dette er litt forventet. Jeg vil jobbe på en koselig plass som gir meg litt avkobling fra studiene i stedet for å trekke all energi ut av meg. Jeg kunne tenke meg muligens café. Eller servitør, men alle jobbutlysningene krever servitørerfaring. Ah... Why.. 

Anonymkode: b6d27...e82

Gjest Linaria
Skrevet

Endelig er oppgaven levert, men det føles ikke som en veldig stor lettelse. Jeg har en tendens til å tenke "worst case scenario" etter hver oppgave og hver eksamen, og føler at jeg sikkert har gjort noe helt idiotisk feil som gjør at jeg ikke bar estryker, men blir utestengt fra all høyere utdanning for resten av livet, anmeldt, kastet ut av landet, mister alt av studielån osv. hahaha aaah :( Vet jo at det er så urealistisk, men rett etter en oppgave er levert så funker hjernen min sånn. Er sikker på at flere kjenner seg igjen.

Dro i hvert fall på Blackwell's og kjøpte meg en gælisk roman og en ny ordbok. Trenger virkelig å lese gælisk nå så det fikk opp motivasjonen og fikk meg til å tenke på andre ting. 

Skrevet

Henger meg på den at jodel er distraherende. Særlig distraherende blir det når 80% av alle postene skrevet i nærområdet i dag springer ut fra en post noen skrev som var rettet mot meg. Må liksom følge med da.

Anonymkode: 526d2...e50

• Liker 1
Gjest Linaria
Skrevet

Alle snakker om Jodel her på forumet, men i byen min skjer det INGENTING! For tre dager siden skrev noen "Greetings from Germany guys" og for åtte dager siden "Några svenskar här eller?"   -.-

Skrevet

Skulle stå opp seks. Ligger i senga, og den er over halv ni. Tja, lesinga går bra den takk

Anonymkode: edf2b...f67

Skrevet

I min økonomiske situasjon som student med høy husleie er jeg vel egentlig nødt til å se etter en ekstrajobb. Jeg hadde i utgangspunktet sett for meg å ikke jobbe dette året her, men jeg ser at det er helt nødvendig for at budsjettet mitt skal gå opp. Så er spørsmålet HVA jeg skal jobbe med. Jeg ønsker egentlig ikke å jobbe innenfor helseområdet, som er den retningen jeg utdanner meg til, da jeg må arbeide i ufaglærte stillinger som jeg heller ikke liker noe særlig. Jeg føler uansett at dette er litt forventet. Jeg vil jobbe på en koselig plass som gir meg litt avkobling fra studiene i stedet for å trekke all energi ut av meg. Jeg kunne tenke meg muligens café. Eller servitør, men alle jobbutlysningene krever servitørerfaring. Ah... Why.. 

Ser du skriver at du ikke vil jobbe innenfor helse, nå studerer ikke jeg noe helserelatert men jeg jobber som BPA, og trives utrolig godt! Nå er kanskje jeg veldig heldig der jeg jobber da, men det er på mange måter en veldig avslappende jobb. Jeg hjelper brukeren med det den trenger hjelp med i hverdagen, men det er også mye tid der jeg slapper av, ser på film og tv og ikke tenker på skolearbeid, fordi jeg er på jobb - når brukeren gjør andre ting, spiller dataspill osv. I tillegg er det veldig godt betalt, mulighet til å jobbe skift om man ønsker det og jeg opplever også at det er en type arbeidsplass der man får endel jobb om man ønsker det, jeg er bare tilkalling og har derfor mulighet til å ta på meg det jeg ønsker! :) Har tidligere kun jobbet i butikk og på kafé, og jeg kommer aldri til å gå tilbake - fordi jeg trives så utrolig godt der jeg jobber nå! 

Anonymkode: 09b78...a8a

Gjest StripeyPanda
Skrevet

Det å ha svært god tid til en eksamen gjør at jeg slakker VELDIG. Den eksamen er stor, muntlig og i et fag som jeg alltid har slitt med, men siden jeg har lest på den før (og strøket) så har jeg visst roen... Nei hjerne, du har ikke roen, du må våkne, skjerpe deg, leslesles! :murvegg::balltre:

Skrevet

Ser du skriver at du ikke vil jobbe innenfor helse, nå studerer ikke jeg noe helserelatert men jeg jobber som BPA, og trives utrolig godt! Nå er kanskje jeg veldig heldig der jeg jobber da, men det er på mange måter en veldig avslappende jobb. Jeg hjelper brukeren med det den trenger hjelp med i hverdagen, men det er også mye tid der jeg slapper av, ser på film og tv og ikke tenker på skolearbeid, fordi jeg er på jobb - når brukeren gjør andre ting, spiller dataspill osv. I tillegg er det veldig godt betalt, mulighet til å jobbe skift om man ønsker det og jeg opplever også at det er en type arbeidsplass der man får endel jobb om man ønsker det, jeg er bare tilkalling og har derfor mulighet til å ta på meg det jeg ønsker! :) Har tidligere kun jobbet i butikk og på kafé, og jeg kommer aldri til å gå tilbake - fordi jeg trives så utrolig godt der jeg jobber nå! 

Anonymkode: 09b78...a8a

Takk for innspill! Dette har jeg også vurdert, men jeg føler det avhenger litt av funksjonsnivået til brukeren. Jeg har sett på et par jobbutlysninger her jeg bor, men akkurat i disse tilfellene virker det å være litt krevende. Jeg får hvertfall holde øynene oppe. :) 

Skrevet

Det å ha svært god tid til en eksamen gjør at jeg slakker VELDIG. Den eksamen er stor, muntlig og i et fag som jeg alltid har slitt med, men siden jeg har lest på den før (og strøket) så har jeg visst roen... Nei hjerne, du har ikke roen, du må våkne, skjerpe deg, leslesles! :murvegg::balltre:

Jeg er helt enig. Jeg har ikke eksamen før neste år, og jeg slapper av alt for mye. Jeg vil ikke sitte med et uoverkommelig skippertak til våren, så jeg må virkelig ta meg sammen snart. Vent litt... NÅ. Ikke snart.... 

Skrevet

har en uke med praksis, og har rett og slett ikke tid til å lese til eksamen samtidig.....
første eksamen starter i slutten av november, og er hjemmeeksamen, så sånnsett, er det vel ikke så krise?

Men stresser over det uansett, og skal starte neste uke, når praksis er slutt, å lese pensum, hehe:opplyser:

Skrevet

Jeg er ikke i form i dag:dry: Sto opp 06.15, men ga opp etter en dusj og sov til 07.15.

Nå er klokka 10.00 og jeg har endelig kommet meg til skrivebordet mitt. 
Er skikkelig trøtt, sliten og uggen i hele kroppen. Har mest lyst til og legge meg og sove igjen, men har masse skolarbeid som skal gjøres. Og jeg har 7 timer med jobb i kveld også.:grine:

Skal iallefall sove litt ut i morgen tror jeg.

Skrevet

Ser det er flere i det forumet her enn meg som sliter litt.. Jeg vet at jeg har valgt rett studie for meg selv, men etter 3 år på vgs hvor jeg ikke trengte løfte en finger for å få 4-5 i karakter og et veldig bedagelig friår etter det så sliter jeg veldig med å strukturere hverdagen min.. I  tillegg til det så har jeg slitt veldig mye med å lese hele semesteret noe jeg fant ut at er fordi øya mine desperat trenger briller med ikke bare 1, men 2 prismer i. Dessverre så føler jeg at det likevel er altfor kort tid til å lese meg opp på alle faga når jeg samtidig må venne meg til  å bruke briller (som jeg aldri har gjort før).. 
Går på privatskole så har ganske høye krav til meg selv mtp karakterer da jeg betaler ekstreme summer for å gå her, men akkurat nå føler jeg at jeg må droppe 2 eksamner og heller ta de opp igjen til våren for kunne få gode nok karakterer dette semesteret.. Plis si det er flere enn meg som sliter med å ha vært en lat student som antagelig bega seg ut på et mer krevende studie enn antatt? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...