AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #7821 Skrevet 23. oktober 2015 Vet ikke om dette passer i sutretråden eller jubletråden, men siden jeg er møkk lei alt av pensum og lesing, skal jeg ta tidlig fri i dag og kose meg med godteri, brus og film/serier hele kvelden. Har gledet meg hele uka! Blir kanskje ikke så mye smartere, men trenger en god pause hvor jeg faktisk ikke tenker på alt jeg må lese Anonymous poster hash: 3fbbd...655 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #7822 Skrevet 23. oktober 2015 Kjenner jeg blir så irritert over at læreren legger opp til sånne diskusjonsgreier i timene, HELE tiden. "Gå sammen to og to og diskuter i 2, 3,5, 10 minutt . Det er SÅ kleint når man ikke kjenner en sjel i klassa og alle har sine "venner" (Jeg studerer et fag som er sammen med grunnskolelærerutdanningen, og disse får jo et mye bedre bekjentskap siden de er på skolen mye mer sammen). Studiet er samlingsbasert så er ikke lett å bli kjent med folk. Og jeg er veldig sjenert også, så jeg unngår egentlig sånne diskusjoner så godt jeg kan. Og det er jo heller ingen som tar intivativ til å ta meg med i diskusjonen. HATER sånn diskusjon greier altså Måtte bare få ut litt frustrasjon... Anonymous poster hash: 0f864...ba3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #7823 Skrevet 23. oktober 2015 Kjenner jeg blir så irritert over at læreren legger opp til sånne diskusjonsgreier i timene, HELE tiden. "Gå sammen to og to og diskuter i 2, 3,5, 10 minutt . Det er SÅ kleint når man ikke kjenner en sjel i klassa og alle har sine "venner" (Jeg studerer et fag som er sammen med grunnskolelærerutdanningen, og disse får jo et mye bedre bekjentskap siden de er på skolen mye mer sammen). Studiet er samlingsbasert så er ikke lett å bli kjent med folk. Og jeg er veldig sjenert også, så jeg unngår egentlig sånne diskusjoner så godt jeg kan. Og det er jo heller ingen som tar intivativ til å ta meg med i diskusjonen. HATER sånn diskusjon greier altså Måtte bare få ut litt frustrasjon... Anonymous poster hash: 0f864...ba3 Ja, jeg synes også det er helt håpløst. Jeg synes heller ikke det faglige utbyttet av dette er særlig å skryte av. Dårlig pedagogikk. Anonymous poster hash: 71b85...0c6
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #7824 Skrevet 23. oktober 2015 Prøve i gælisk neste uke. Masse å lese i keltisk historie. Men Outlander teller som lesing i disse fagene. Sant? Sant? Jeg regnet serien Rome som lesing da jeg hadde Ancient Religions Anonymous poster hash: 19ec3...7de
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #7825 Skrevet 23. oktober 2015 Vet ikke om dette passer i sutretråden eller jubletråden, men siden jeg er møkk lei alt av pensum og lesing, skal jeg ta tidlig fri i dag og kose meg med godteri, brus og film/serier hele kvelden. Har gledet meg hele uka! Blir kanskje ikke så mye smartere, men trenger en god pause hvor jeg faktisk ikke tenker på alt jeg må lese Anonymous poster hash: 3fbbd...655 Samme her! Jeg skulle egentlig skrive en obligatorisk oppgave i et ubetydelig emne i dag, men jeg har kommet frem til at jeg heller dropper emnet og velger et litt lettere til våren. Litt kjedelig å ikke bli ferdig med det i høst, men kjempedeilig å ikke bekymre seg over det lenger. I dag skal jeg slappe av med god mat, god drikke og en hyggelig kveld foran TV'en. Anonymous poster hash: 71b85...0c6
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #7826 Skrevet 23. oktober 2015 Ja, jeg synes også det er helt håpløst. Jeg synes heller ikke det faglige utbyttet av dette er særlig å skryte av. Dårlig pedagogikk. Anonymous poster hash: 71b85...0c6 Enig... Klarer ikke se poenget. Så og si alt vi har hatt har vært så usakelig også. Blir mye "dogåing" på meg for å si det sånn Anonymous poster hash: 0f864...ba3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #7827 Skrevet 23. oktober 2015 Eksamen om en og to uker. Kjempe stressa. Stort pensum og føler jeg ikke har snøring. Det er så mye vi skal kunne så mye om Ringte inn syk på jobb i går og i dag pga jeg er sliten og stresset. Skal heldigvis ha fri de neste to ukene da. Om jeg bare hadde klart å lære meg litt da....Jeg kjenner igjen en del av ordene, men å si hva de betyr... Det vet jeg ikke. Anonymous poster hash: 07288...920
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2015 #7828 Skrevet 24. oktober 2015 Stod opp tidlig for å ha en effektiv lesedag. Har fortsatt ikke startet, og siden jeg har planer i dag har jeg ikke så god tid heller. Jaja, bedre lykke neste gang. Anonymous poster hash: 3fbbd...655
globalagogo Skrevet 24. oktober 2015 #7829 Skrevet 24. oktober 2015 Stod opp tidlig for å ha en effektiv lesedag. Har fortsatt ikke startet, og siden jeg har planer i dag har jeg ikke så god tid heller. Jaja, bedre lykke neste gang. Anonymous poster hash: 3fbbd...655 Samme her egentlig. Ble trøtt av å stå opp tidlig, og kom ikke i gang med lesingen før nå, men nå må jeg jo dra hjemmefra til noe annet. Helsike.
Poppie Skrevet 25. oktober 2015 #7830 Skrevet 25. oktober 2015 Flere som sitter på lesesalen i dag? Har forresten lastet ned en motivasjonsapp (med det spesielle navnet "Fabulous"), den har allerede motivert meg til å jogge før frokost, samt handle inn til sunn middag, og nå sitter jeg altså her... Mulig den kan hjelpe flere?
Hirondelle Skrevet 25. oktober 2015 #7831 Skrevet 25. oktober 2015 Flere som sitter på lesesalen i dag? Har forresten lastet ned en motivasjonsapp (med det spesielle navnet "Fabulous"), den har allerede motivert meg til å jogge før frokost, samt handle inn til sunn middag, og nå sitter jeg altså her... Mulig den kan hjelpe flere? Ooooh hva går det ut på?
Poppie Skrevet 25. oktober 2015 #7832 Skrevet 25. oktober 2015 Ooooh hva går det ut på? Du setter deg mål, og så må du oppfylle dem for å låse opp nye mål. Har bare brukt den i én dag, så usikker på hva jeg synes, men jeg sitter iallefall her på lesesalen på en søndag (etter å ha drukket 4 glass vin på jentekveld i går) - ferdig trent, og med grove rundstykker som niste 1
Hirondelle Skrevet 25. oktober 2015 #7833 Skrevet 25. oktober 2015 Du setter deg mål, og så må du oppfylle dem for å låse opp nye mål. Har bare brukt den i én dag, så usikker på hva jeg synes, men jeg sitter iallefall her på lesesalen på en søndag (etter å ha drukket 4 glass vin på jentekveld i går) - ferdig trent, og med grove rundstykker som niste Høres ut som noe fungerer da ja Så flink du er ! Selv er jeg på jobb.... Snork! Skal sutre litt senere over studiene, men akkurat nå driver jeg febrilsk denial! (glemte det norske ordet... Fortregning?)
Poppie Skrevet 25. oktober 2015 #7834 Skrevet 25. oktober 2015 Høres ut som noe fungerer da ja Så flink du er ! Selv er jeg på jobb.... Snork! Skal sutre litt senere over studiene, men akkurat nå driver jeg febrilsk denial! (glemte det norske ordet... Fortregning?) Fornektelse Jeg skal på jobb i natt, så skal sitte her en god stund til. Jobb er en god unnskyldning for å ikke gjøre skole
Tøytigern Skrevet 25. oktober 2015 #7835 Skrevet 25. oktober 2015 Vil gjerne sutre en stund fordi jeg har meldt meg på en utdanning (igjen) i håpet om å få bedre sjanser på arbeidsmarkedet. Men jeg HAATER meg selv pga alle innleveringene. Man blir jo helt slått ut. Det er en jævla ny innlevering hver uke. Det kalles "mappe-eksamen" og alle de derre satans oppgavene må godkjennes for å komme i den mappa, så man får en sluttkarakter. Hva faen tenkte jeg på, da jeg meldte meg opp?! Jeg er en forbanna idiot.
Gjest Linaria Skrevet 25. oktober 2015 #7836 Skrevet 25. oktober 2015 Flere som sitter på lesesalen i dag? Har forresten lastet ned en motivasjonsapp (med det spesielle navnet "Fabulous"), den har allerede motivert meg til å jogge før frokost, samt handle inn til sunn middag, og nå sitter jeg altså her... Mulig den kan hjelpe flere? Ooh, den skal jeg prøve! :D Ikke mye lesesal i dag, nei. Var ute på byen i går, så hittil i dag har jeg så vidt klart å komme meg på butikken. Har egentlig masse å gjøre i dag, men orker ikke!! -.- Har prøve på onsdag så må lese, men det er så lite fristende! -.- Noen som vet om noen gode apper for å lære gloser? Har prøvd apper med flashcard, men skulle helst hatt noen der man faktisk på skrive inn ordene selv for å se om man har virkelig kan dem.
Sarah Dee Skrevet 25. oktober 2015 #7837 Skrevet 25. oktober 2015 De neste tre dagene skal jeg delta på skrivekurs og gruppearbeid fra åtte-ni til fire hver dag (har ett slikt i året). Passer jo fint å bli kjempeforkjølet og miste stemmen dagen i forkant. Håper det ordner seg til i morgen!
Belle de Jour Skrevet 25. oktober 2015 #7838 Skrevet 25. oktober 2015 Flere som sitter på lesesalen i dag? Har forresten lastet ned en motivasjonsapp (med det spesielle navnet "Fabulous"), den har allerede motivert meg til å jogge før frokost, samt handle inn til sunn middag, og nå sitter jeg altså her... Mulig den kan hjelpe flere? På lesesalen ja! <3 Ikke akkurat jogging før frokost og grove rundstykker, men snus og sjokolade;) og kom heller ikke tidlig, men gir meg klapp på skuldra for å komme hit med forskjølelse og seks øl i går kveld! Egentlig synes jeg det er helt greit å sitte i helgene. Bruker stort sett tiden på å repetere ting jeg har gjort og skrive litt notater, så det krever ikke at hodet er på høygir. Må jo prøve å finne litt tid til repetering når eksamen kommer så forbanna tidlig og vi skal lære noe nytt helt fram til jeg har eksamen. Vet ikke om jeg gidder å sette meg inn i en app, men har i hvert fall laget en plan for hva jeg skal gjøre neste uke som jeg trooor skal være overkommelig. Ignorerer at planen jeg laga forrige uke er full av uføllført arbeid får motivasjon av å krysse ut gjøremålene da!
Poppie Skrevet 25. oktober 2015 #7839 Skrevet 25. oktober 2015 På lesesalen ja! <3 Ikke akkurat jogging før frokost og grove rundstykker, men snus og sjokolade;) og kom heller ikke tidlig, men gir meg klapp på skuldra for å komme hit med forskjølelse og seks øl i går kveld! Egentlig synes jeg det er helt greit å sitte i helgene. Bruker stort sett tiden på å repetere ting jeg har gjort og skrive litt notater, så det krever ikke at hodet er på høygir. Må jo prøve å finne litt tid til repetering når eksamen kommer så forbanna tidlig og vi skal lære noe nytt helt fram til jeg har eksamen. Vet ikke om jeg gidder å sette meg inn i en app, men har i hvert fall laget en plan for hva jeg skal gjøre neste uke som jeg trooor skal være overkommelig. Ignorerer at planen jeg laga forrige uke er full av uføllført arbeid får motivasjon av å krysse ut gjøremålene da! Jeg er en listefreak, jeg får en slags underlig tilfredsstillelse av å krysse ut ting Jeg har sittet i 4 timer nå, vært effektiv kanskje én time Enn om jeg bare kunne ha vært supereffektiv hele tiden? Da hadde jeg sikkert vært hjemme med netflix nå! Ikke at jeg har noen andre planer i dag uansett, men jeg liker tanken på å ikke gjøre noe
Wolfmoon Skrevet 25. oktober 2015 #7840 Skrevet 25. oktober 2015 Ooh, den skal jeg prøve! :D Ikke mye lesesal i dag, nei. Var ute på byen i går, så hittil i dag har jeg så vidt klart å komme meg på butikken. Har egentlig masse å gjøre i dag, men orker ikke!! -.- Har prøve på onsdag så må lese, men det er så lite fristende! -.- Noen som vet om noen gode apper for å lære gloser? Har prøvd apper med flashcard, men skulle helst hatt noen der man faktisk på skrive inn ordene selv for å se om man har virkelig kan dem. Memrise.com, ingen over, ingen ved siden, når det gjelder å pugge gloser Både nettside og app. Veldig greit å kunne lage quizene på pc, men repetere på appen. Reddet meg gjennom arabisk ved å bruke denne (også ble jeg en racer på å skrive arabisk på pc)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå