Hirondelle Skrevet 31. august 2015 #7541 Skrevet 31. august 2015 Dobbelt tips; bruk tomato.es. Den registrerer du mot twitterkontoen din, og den teller også ned slik at 25 min = 1 tomato. Deretter har den 5 min pause, men den kan du ta esc på da. Så kan du markere hver ferdige tomat med et emne, f.eks "Engelsk", og så får du etterhvert oversikt over hvor mange tomater du har i hvert fag da. Fryktelig motiverende for min del i alle fall, å tenke at "idag får jeg ikke gi meg før jeg har tatt 10 stk". Fikk det anbefalt av ei venninne og kun brukt det siden!Anonymous poster hash: 1b42d...c00 Åååh, genialt! Takk!!! Den skal jeg teste i morgen
Kraula Skrevet 1. september 2015 #7542 Skrevet 1. september 2015 I dag skulle vært tredje lesedag. Klarte endelig å få lest litt under 5 sider av tungt materiale. Vanskelig å komme inn i det, og det går veldig sakte selv når man har begynt. Jaja, prøver igjen på onsdag.
Poppie Skrevet 1. september 2015 #7543 Skrevet 1. september 2015 Skulle inn hit og sutre om at jeg var trøtt (sovet 2 timer i natt), men så leste jeg om den blindtarmbetennelsen God bedring! 2
Pottah Skrevet 1. september 2015 #7544 Skrevet 1. september 2015 åå god bedring!! Takk Skulle inn hit og sutre om at jeg var trøtt (sovet 2 timer i natt), men så leste jeg om den blindtarmbetennelsen God bedring! Mitt motto er at det alltid er lov å sutre selv om noen andre har det verre (ellers kunne jeg ærlig talt aldri sutret om noe som helst), så sutre i vei om trøtthet! Det er forresten skikkelig kjipt å være trøtt når man skal ha en effektiv lesedag, men drikk litt kaffe! Jeg ser at jeg kanskje overdrev bittelitt, hele blindtarmen sprakk nok ikke. Men noe av den sprakk. Jeg har blitt flyttet for ørtende gang, denne gangen over på en ny avdeling. Her virker det som de er mye strengere på besøksregler og sånn, så i dag får jeg bare besøk av samboeren min i 1 time Og så drar han hjem etter det så han kommer seg tilbake til hverdagen og jobb, så da er jeg her helt alene til i morgen (og da SKAL jeg hjem). Mens jeg ligger i en sykehusseng så klarer jeg liksom å ta opp boka å gjøre noe fornuftig, er så lett å synes synd på meg selv siden jeg har blitt operert istedenfor å lese pensum. Og en siste sutring herifra: Sa ifra til sjefen at jeg har operert og blir sykemeldt iallefall denne uka. Først spør han hvorfor jeg er operert, og det har han da ikke krav på å vite, heller ikke hvorfor jeg er sykemeldt. Deretter setter han meg ikke opp på noen vakter neste uke. Jeg ser to mulige årsaker: 1) Han regner med at jeg er sykemeldt fortsatt, og har bare funnet noen andre til å jobbe. 2) Ved å ikke sette meg opp på vakt kan jeg ikke på sykepenger siden jeg jo ikke skulle ha en vakt. Hvis det er dette han tenker så kan han bare tro om igjen, for jeg jobber fast 1 dag i uka + annenhver lørdag og det har jeg gjort lenge. Så jeg kommer eventuelt til å kreve sykepenger selv om jeg ikke er satt opp. Men om jeg forsto legen riktig så kan jeg dra på jobb neste uke, men nå har jeg jo ingen vakter å gå på??
Fame Skrevet 1. september 2015 #7545 Skrevet 1. september 2015 Flere som sliter med å lære av forelesninger? Leser for meg selv i dag jeg fordi jeg føler jeg ikke får noe ut av forelesningene.. 1
Gjest Tekola Skrevet 1. september 2015 #7546 Skrevet 1. september 2015 Snart en uke siden jeg sendte mail til madterveileder, etter et års fødselspermisjon, baaah, svar meg daaaa! (og så er jeg totalt overbevist om at han hater meg, og at jeg må finne meg en ny veileder, det suger å være fjernstudent )
Ananas. Skrevet 1. september 2015 #7547 Skrevet 1. september 2015 Takk Mitt motto er at det alltid er lov å sutre selv om noen andre har det verre (ellers kunne jeg ærlig talt aldri sutret om noe som helst), så sutre i vei om trøtthet! Det er forresten skikkelig kjipt å være trøtt når man skal ha en effektiv lesedag, men drikk litt kaffe! Jeg ser at jeg kanskje overdrev bittelitt, hele blindtarmen sprakk nok ikke. Men noe av den sprakk. Jeg har blitt flyttet for ørtende gang, denne gangen over på en ny avdeling. Her virker det som de er mye strengere på besøksregler og sånn, så i dag får jeg bare besøk av samboeren min i 1 time Og så drar han hjem etter det så han kommer seg tilbake til hverdagen og jobb, så da er jeg her helt alene til i morgen (og da SKAL jeg hjem). Mens jeg ligger i en sykehusseng så klarer jeg liksom å ta opp boka å gjøre noe fornuftig, er så lett å synes synd på meg selv siden jeg har blitt operert istedenfor å lese pensum. Og en siste sutring herifra: Sa ifra til sjefen at jeg har operert og blir sykemeldt iallefall denne uka. Først spør han hvorfor jeg er operert, og det har han da ikke krav på å vite, heller ikke hvorfor jeg er sykemeldt. Deretter setter han meg ikke opp på noen vakter neste uke. Jeg ser to mulige årsaker: 1) Han regner med at jeg er sykemeldt fortsatt, og har bare funnet noen andre til å jobbe. 2) Ved å ikke sette meg opp på vakt kan jeg ikke på sykepenger siden jeg jo ikke skulle ha en vakt. Hvis det er dette han tenker så kan han bare tro om igjen, for jeg jobber fast 1 dag i uka + annenhver lørdag og det har jeg gjort lenge. Så jeg kommer eventuelt til å kreve sykepenger selv om jeg ikke er satt opp. Men om jeg forsto legen riktig så kan jeg dra på jobb neste uke, men nå har jeg jo ingen vakter å gå på?? Ang. sykemelding så kan det være at han antar du ikke er tilbake enda. Er ikke veldig mange akutte operasjoner der man er klar til jobb igjen uka etterpå. Jeg og en kollega fikk blindtarmbetennelse med en ukes mellomrom, hun ble sykemeldt i seks uker, mens jeg bare fikk tre dager (rimelig sikker på at det var en glipp..). Det er grusomt kjedelig og ganske ensomt å ligge på sykehuset alene i noen dager, men tenk så deilig det blir å komme hjem! Jeg holdt i alle fall på å gå på veggene på sykehuset, og var strålende fornøyd med å komme hjem selv om jeg knapt orket å gå God bedring!
Pottah Skrevet 1. september 2015 #7548 Skrevet 1. september 2015 Ang. sykemelding så kan det være at han antar du ikke er tilbake enda. Er ikke veldig mange akutte operasjoner der man er klar til jobb igjen uka etterpå. Jeg og en kollega fikk blindtarmbetennelse med en ukes mellomrom, hun ble sykemeldt i seks uker, mens jeg bare fikk tre dager (rimelig sikker på at det var en glipp..). Det er grusomt kjedelig og ganske ensomt å ligge på sykehuset alene i noen dager, men tenk så deilig det blir å komme hjem! Jeg holdt i alle fall på å gå på veggene på sykehuset, og var strålende fornøyd med å komme hjem selv om jeg knapt orket å gå God bedring! Det kan nok tenkes, da er det bare kjipt om jeg faktisk er tilbake, men ikke har noen vakter. Ja, det er jo veldig forskjellig da. Jeg har vært rimelig heldig i og med at blindtarmen sprakk, men de fikk fjernet dritten uten noen problemer. Må derfor ikke være innlagt i flere uker. Yes, gleder meg til å komme hjem nå! Ikke minst til å se hunden min
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #7549 Skrevet 1. september 2015 Flere som sliter med å lære av forelesninger? Leser for meg selv i dag jeg fordi jeg føler jeg ikke får noe ut av forelesningene.. Jeg lærer heller ikke stort av forelesninger, i alle fall ikke i det ene emnet mitt. Baah, jeg klarer ikke å fokusere i dag. Surrer på KG, facebook, vg, db, youtube.. Anonymous poster hash: 3fbbd...655
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #7550 Skrevet 1. september 2015 Flere som sliter med å lære av forelesninger? Leser for meg selv i dag jeg fordi jeg føler jeg ikke får noe ut av forelesningene.. Haha helt enig. Har folk på studiet som stresser sykt med at de må være på alle forelesninger. Forrige semester droppet jeg alle, leste på egenhånd i stedet. Aldri fått bedre karakter. Kurs derimot, går jeg alltid på. Anonymous poster hash: 23be3...368
Poppie Skrevet 1. september 2015 #7551 Skrevet 1. september 2015 (endret) Flere som sliter med å lære av forelesninger? Leser for meg selv i dag jeg fordi jeg føler jeg ikke får noe ut av forelesningene.. Var nesten aldri på forelesninger på bachelor, syntes det var mye irrelevant svada. På masteren min derimot er forelesningene mer spesialiserte mot det jeg er interessert i, noe som gjør det mer interessant. Og nå som vi er 15 (mot 150) så merker foreleseren at enkeltpersoner er borte, legger jo litt mer press Endret 1. september 2015 av Poppie
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #7552 Skrevet 1. september 2015 Min mor har blitt alvorlig syk og mitt barn har blitt syk samtidig, mor er på sykehus, men jeg er den eneste som kan ta seg av begge, og må være to steder samtidig, samtidig som at jeg skulle ha vært på obligatoriske møter og forelesninger. Ser dårlig ut dette semesteret allerede... Anonymous poster hash: a0531...c30
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #7553 Skrevet 2. september 2015 Jeg lengter hjem, og skal avslutte studiet til våren siden dette er noe jeg ikke vil, men "må" gå et år for å få 60stp, så ja jeg overlever, men akkurat nå er alt mørkt og trist. Foreleserne vil og at vi skal begynne å lese, men vi har jo sånn 15bøker, vanskelig å vite i hvilken vi skal begynne i! Anonymous poster hash: 14b8c...f87
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #7554 Skrevet 2. september 2015 Jeg lengter hjem, og skal avslutte studiet til våren siden dette er noe jeg ikke vil, men "må" gå et år for å få 60stp, så ja jeg overlever, men akkurat nå er alt mørkt og trist. Foreleserne vil og at vi skal begynne å lese, men vi har jo sånn 15bøker, vanskelig å vite i hvilken vi skal begynne i! Anonymous poster hash: 14b8c...f87 Jeg lengter også veldig hjem, spesielt fordi kjæresten min ble igjen hjemme. Har veldig lyst å gjøre sånn som deg, gå ferdig året også slutte, men føler på mange måter at jeg har valgt rett studie. Da blir det veldig dumt om jeg skulle droppe ut. Overflytting til høgskolen hjemme viste seg å være langt mer komplisert og vanskeligere enn jeg trodde, så det er liten sjanse for at det kommer til å skje. Og kjæresten min har ikke mulighet til å flytte ned hit før om 2 år... Alt er så fælt akkurat nå, føler jeg kommer til å råtne bort her på hybelen *sutre sutre* Anonymous poster hash: fe5d6...10e
Poppie Skrevet 3. september 2015 #7555 Skrevet 3. september 2015 Jeg jobber nesten 50% ved siden av masterstudiene (har fast stillingsprosent på 35%), men fremdeles maser sjefen så godt som hver dag de dagene jeg ikke jobber. Han ønsket å ha en student, så han vet jo at jeg har et hektisk liv utenom jobb. Men har jeg f.eks jobbet 5 dager en uke, så spør han om jeg kan jobbe seks eller sju. Jeg er ny, så jeg synes det er ekkelt å skrive på vaktlisten at "Poppie kan ikke jobbe mer de ukene hun jobber 5 dager". Har jeg fri den neste uken blir jeg mast på så godt som hver eneste dag. De ukene jeg bare jobber 1 eller 2 ganger må jeg bruke til å ta igjen det jeg ikke har rukket å lese på, men jeg får så dårlig samvittighet når jeg sier "nei" hver eneste gang de spør. Er jeg en dårlig arbeidstaker? Er det innafor å si ifra at jeg ikke kan jobbe mer enn 50% inkl ekstravakter?
Florence Skrevet 3. september 2015 #7556 Skrevet 3. september 2015 Jeg jobber nesten 50% ved siden av masterstudiene (har fast stillingsprosent på 35%), men fremdeles maser sjefen så godt som hver dag de dagene jeg ikke jobber. Han ønsket å ha en student, så han vet jo at jeg har et hektisk liv utenom jobb. Men har jeg f.eks jobbet 5 dager en uke, så spør han om jeg kan jobbe seks eller sju. Jeg er ny, så jeg synes det er ekkelt å skrive på vaktlisten at "Poppie kan ikke jobbe mer de ukene hun jobber 5 dager". Har jeg fri den neste uken blir jeg mast på så godt som hver eneste dag. De ukene jeg bare jobber 1 eller 2 ganger må jeg bruke til å ta igjen det jeg ikke har rukket å lese på, men jeg får så dårlig samvittighet når jeg sier "nei" hver eneste gang de spør. Er jeg en dårlig arbeidstaker? Er det innafor å si ifra at jeg ikke kan jobbe mer enn 50% inkl ekstravakter? Nei, du er ikke en dårlig arbeidstaker. Masteren din er en fulltidsjobb, så at du skal jobbe 5-6-7 dager i en annen jobb er altfor mye! Ei venninne sleit med det samme, hun måtte bare si opp etter hvert, fordi det ble vanskelig for henne å si nei når de maste hver eneste dag. De skjønte ikke at hun måtte jobbe med masteren 8 timer om dagen. 1
globalagogo Skrevet 3. september 2015 #7557 Skrevet 3. september 2015 Nei, du er ikke en dårlig arbeidstaker. Masteren din er en fulltidsjobb, så at du skal jobbe 5-6-7 dager i en annen jobb er altfor mye! Ei venninne sleit med det samme, hun måtte bare si opp etter hvert, fordi det ble vanskelig for henne å si nei når de maste hver eneste dag. De skjønte ikke at hun måtte jobbe med masteren 8 timer om dagen. Eller mer, som mange studenter faktisk gjør :0 dårlig gjort av arbeidsgiver å mase!
Florence Skrevet 3. september 2015 #7558 Skrevet 3. september 2015 Eller mer, som mange studenter faktisk gjør :0 dårlig gjort av arbeidsgiver å mase! Ja, enig. Jeg sier ikke at det ikke er mulig, men når man faktisk ikke MÅ jobbe fulltid i tillegg for å kunne leve, så skal man ikke føle seg presset av arbeidsgiver til å jobbe mer når man faktisk jobber mer enn det stillingsprosenten sier.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #7559 Skrevet 3. september 2015 Jeg lengter også veldig hjem, spesielt fordi kjæresten min ble igjen hjemme. Har veldig lyst å gjøre sånn som deg, gå ferdig året også slutte, men føler på mange måter at jeg har valgt rett studie. Da blir det veldig dumt om jeg skulle droppe ut. Overflytting til høgskolen hjemme viste seg å være langt mer komplisert og vanskeligere enn jeg trodde, så det er liten sjanse for at det kommer til å skje. Og kjæresten min har ikke mulighet til å flytte ned hit før om 2 år... Alt er så fælt akkurat nå, føler jeg kommer til å råtne bort her på hybelen *sutre sutre* Anonymous poster hash: fe5d6...10e Årh huff! Du har det litt verre da ettersom at du trives med studiet! Og er kjipt det at det skal være så vanskelig å få overflytting........ Forrige uke var hjemlengselen borte, og så for meg at et år blir enkelt. Men tja, den kom snikendes tilbake igjen. Har jo hele mitt sosiale liv hjemme, og her har jeg ingen venner. Skulle ønske noen fortalte meg om det kijpe studielivet og ikke bare de lykkelige "studielivet er den beste tiden i løpet av livet" historiene som jeg har bare hørt. Kommer nok også til å råtne bort her... hahah huff at det er mulig hvor kijpt det kan være!!!!! Anonymous poster hash: 14b8c...f87
hjelpme4 Skrevet 3. september 2015 #7560 Skrevet 3. september 2015 Matte 2 dreper meg bokstavelig. Når er det siste frist for å melde seg av eksamen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå