Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette semesteret har jeg overraskende få pensumsider å komme meg gjennom.(i motsetning til tidligere semestre)

6 dramastykker og 21 litteraturteoritekster. + litt sekundærlitteratur. I Exfac har jeg noen artikler som jeg skal skrive en oppgave om, men regner ikke med det som "ordentlig" pensum, må bare gjennm dette helvetesfaget....

Problemet er at det ikke bare er å lese og pugge. Jeg må forstå, analysere, tolke, henge på knagger, lese om igjen, forstå på nytt, se sammenhenger osv. Det er så vanskelig, og det krever så mye tid! Dramastykkene har jeg kontroll på, så de stresser meg ikke noe særlig. Men teoritekstene.... Jeg skjønner absolutt INGENTING...! Jeg ligger ajour i faget, men jeg skjønner jo absolutt ingenting allikevel :(

(ok. Jeg skjønner NOE, men ikke nok til å få den A-en jeg egentlig siktet til i august.... :( ) I tillegg er jeg ekstremt engstelig for den muntlige eksamensformen :( Gruer meg til den eksamenen, for å si det sånn.. :(

Videoannonse
Annonse
Gjest Haaploes
Skrevet

I tillegg er jeg ekstremt engstelig for den muntlige eksamensformen :( Gruer meg til den eksamenen, for å si det sånn.. :(

Har du hatt muntlig eksamen før? Jeg var livredd før min første muntlig eksamen på universitetet, men ble ekstremt positivt overrasket. Begge gangene jeg har hatt den eksamensformen har foreleser sittet med stoisk ro og et trygt smil, og rettledet hvis jeg har brukt for mye eller for lite tid på noe. Nå vet jeg ikke hvordan du foretrekker å lese, men for meg og en studievenninne som hadde samme faget ble flash cards uvurderlige. Vi hadde hvert vårt sett med i vesken til enhver tid, og hørte hverandre med jevne mellomrom.

Selv skulle jeg ønske skrivesperren gav seg, at arbeidsgivere ikke hadde søknadsfrister allerede for folk som er ferdig våren 2015, og at fotballfrue stengte kommentarfeltet sitt.

Skrevet

Noen som skal sitte med skole langt utover natten? Jeg trenger støtte :P

Gjest Haaploes
Skrevet

Teller jobbsøking?

Skrevet

Teller jobbsøking?

Of course, alle lidelser teller!

Skrevet

:bond: Jeg driver på med en interaksjonsanalyse av en dialog som er et realt HERK, og så ser jeg over det jeg skal gjøre innen innlevering av master og slikt, med printing og rekvisisjon og alt og får helt FNATT, og så mangler jeg en del sider. Jeg blir helt ah-icon.png og cry-icon.png !

Gjest Haaploes
Skrevet

Of course, alle lidelser teller!

I så fall: "Gje meg handa di, ven" :hug:

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Jeg stod opp for 4 timer siden og har nettopp satt meg ned, så her er jeg med :) Trenger virkelig støtte hvis jeg skal greie å komme igjennom alt jeg skal :)

Skrevet

holder på med faget bedriften på BI drit kjedelig og tungt stoff! så demotivert.. føles ut som et historiefag og ikke har jeg lest pensum boken, bare jobbet med stoff jeg har funnet på nett. eksamen i november :( skal også levere inn en markedsførings plan på 30-45 sider i desember... har skriblet for hånd 5 sider...

skal i tillegg tilbake til jobb på mandag å gruer meg til å øve til eksamen og komme gjennom fagstoffet+t jobbe :roll:

Skrevet (endret)

I så fall: "Gje meg handa di, ven" :hug:

Jeg stod opp for 4 timer siden og har nettopp satt meg ned, så her er jeg med :) Trenger virkelig støtte hvis jeg skal greie å komme igjennom alt jeg skal :)

Sammen i nøden :fnise: Jeg sto opp seks i dag, så nå holder jeg på å sovne...vurderer å ta meg en time på øyet! Må bare vente til timeren min ringer, først da har jeg lov...

Endret av Poppie
Skrevet

Planen er å lese i 1 time etter jobb hver dag. Men jeg er jo så trøtt etter jobb, at det er umulig. Og så blir jeg jo dødssulten når jeg har sovet en powernap, så det her funker jo veldig dårlig!

Gjest Haaploes
Skrevet

Sammen i nøden :fnise: Jeg sto opp seks i dag, så nå holder jeg på å sovne...vurderer å ta meg en time på øyet! Må bare vente til timeren min ringer, først da har jeg lov...

Jeg har så utrolig skrivesperre, og klarer ikke en gang å formulere noe fornuftig rundt hva jeg vil jobbe med i bedriften. Hvorfor i all verden skal de ansette meg da? WÆH!

Samboer ringte og sa at han tvangs tar meg med ut på middag. Jeg tror han er litt bekymret :fnise:

Skrevet

Stå på, jenter! Jeg er med i ånden, må opp tidlig i morra for å sikre meg billett til Placebo i mars ( :bolledeig: ). Kommer garantert til å ha nok en syk syk drøm om Brecht og Lehmann som erter meg med metode i natt, om det teller :tellesauer: (<-bytt ut sauene med flyvede tyske dramaturger)

Skrevet

Jepp. Erstatningsrett i kveld/natt :)

Anonymous poster hash: 6e70a...3d7

Skrevet

Jeg har så utrolig skrivesperre, og klarer ikke en gang å formulere noe fornuftig rundt hva jeg vil jobbe med i bedriften. Hvorfor i all verden skal de ansette meg da? WÆH!

Samboer ringte og sa at han tvangs tar meg med ut på middag. Jeg tror han er litt bekymret :fnise:

Så snill samboer du har! Jeg har bare en storplate M (eh...en halv storplate M) og tyrkisk pepper som kos. Prøvde å sove litt, men er overkoffeinisert så bare skalv :P

Stå på, jenter! Jeg er med i ånden, må opp tidlig i morra for å sikre meg billett til Placebo i mars ( :bolledeig: ). Kommer garantert til å ha nok en syk syk drøm om Brecht og Lehmann som erter meg med metode i natt, om det teller :tellesauer: (<-bytt ut sauene med flyvede tyske dramaturger)

Bedre med syk, syk drøm enn sprell levende skrivemareritt ;)

Jepp. Erstatningsrett i kveld/natt :)

Anonymous poster hash: 6e70a...3d7

Hurra, hurra!

Skrevet

Vært på skolen fra 730 til 20.00 hver kveld denne og forrige uke. Alle dager utenom lørdag. Føler meg ikke særlig nærmere bestått på eksamen om 7 dager altså :(

Skrevet

7-dagers hjemmeeksamen om ca 4 uker.

Status:

• Pålagt meg et kjempepress, ettersom jeg fikk A på forrige eksamen
  • Nevnte press har gitt utslag i apati og giddaslaushet og jeg har ikke lest så mye som jeg burde
  • Får noia av at de andre leser og leser, og jeg får ikke tid til å lese like mye
  • Tror nok de har et kjempehøyt nivå på denne eksamenen og at jeg ikke bør hvile på laurbæra
  • HJEEEEELP!!!!!
Gjest Haaploes
Skrevet

Så snill samboer du har! Jeg har bare en storplate M (eh...en halv storplate M) og tyrkisk pepper som kos. Prøvde å sove litt, men er overkoffeinisert så bare skalv :P

Han er veldig snill! Trillet nettopp hjem etter litt for mye mat. Legg på tyngden av jobbsøking parallelt med masterskriving. Shit, ass. Dødelig overvekt får en helt ny betydning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...