AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2014 #5381 Skrevet 18. oktober 2014 Superstressa, prøver å lese så mye som mulig til eksamen og skjønner ingen ting av dette her. Og så finner jeg ut at kjæresten er sur på meg, men "vil ikke snakke om det nå" (vi bor ikke sammen, har ikke sett han på noen dager pga skole/jobb/lesing, så bare sendt meldinger). Så nå tenker jeg bare på hva det er for noe, hvorfor han er sur. TAKK, kjære, akkurat det jeg trengte nå. En bekymring til! *prøver å stikke nesa nedi pensum og forstå celledeling og proteinsyntese og det som værre er* (jeg vet at det ordner seg med oss, men likevel... Satt og gledet meg til jeg skulle få verdens beste klem etterpå. Det blir det visst ikke noe av. Og tankene går jo like fullt for å finne ut hva som er problemet. Tror jeg vet hva det er, kanskje, og i såfall må det kanskje forklares for han. Men det er litt vanskelig når han ikke vil snakke med meg). Anonymous poster hash: 7a8b3...6b4
Mermaid Blues Skrevet 18. oktober 2014 #5382 Skrevet 18. oktober 2014 Jo, vet du, det hjelper på søvnigheten fordi jeg blir nødt til å holde øynene vid åpne. (Nå er bøkene "englene" mine for øyeblikket. Lite tid til å lese, don't blink, don't even blink.) DW får meg gjennom studiene. Hahahahaha, fantastisk idé I kveld er det lov med lesepause også, bare en snau halvtime til ny episode
Pottah Skrevet 18. oktober 2014 #5383 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg er veldig, veldig nære og legge meg i fostestilling og grine. Kom akkurat hjem fra jobb. Jeg stinker svette og tåfis (butikkmedarbeider, og har vært på gulvet i dag, altså mye gåing og sånn) og er drit sliten. Jeg og kjæresten har akkurat flyttet sammen, og det er fortsatt masse esker og rot rundt omkring (skal prøve å bli ferdig med det i morgen). Og nå har visst kjæresten fått en kompis på besøk. Klokka 11 om kvelden en lørdag, når han VET at jeg er skikkelig stressa for en oppgave som skal leveres på mandag. Jeg sto til og med opp tidlig før jobb og jobba med den, og hadde egentlig tenkt å jobbe med den nå. Faeninnihelvete, det passer ikke med besøk nå. JEG MÅ JOBBE MED OPPGAVEN Og oppgaven da. Helt fra jeg startet i august og vi har gjort oppgaver på studie har jeg fått beskjed om at vi ikke får åpne oppgaver på eksamen før 3. året (jeg går 1.), men mange mindre spørsmål. Og hva er fak.oppgaven i avtalerett? "Er bindende avtale kommet i stand?" Og den var eksamensoppgaven i vår 2014. Altså så åpen oppgave man kommer. Og jeg føler ikke jeg får det til i det hele tatt. Lagde en disposisjon med en kollokvievenninne på fredag, men føler det er mye jeg ikke har fått med meg som jeg burde diskutere. VIl legge meg ned i fosterstilling og grine. Jeg mestrer ikke dette..
Gjest Vinglepetra Skrevet 21. oktober 2014 #5384 Skrevet 21. oktober 2014 Her kommer det både litt jubel og sutring. Det positive først: Jeg har klart å finne igjen innleveringen som jeg hadde surret vekk, den er nå lappet sammen og levert. Og jeg har klart å lese en hel artikkel på pensum, det tok meg 6 timer, men jeg er igjennom! Det er utrolig deilig å få gjennom noe, jeg har faktisk ikke klart å lese igjennom en hel artikkel dette semesteret, så nå er jeg glad Og så sutring: Jeg har nettopp fått meg meg at en innlevering skal inn om to uker, jeg trodde først at jeg hadde 7 uker på meg, men så feil kan man ta! Jeg har selvfølgelig ikke begynt på den, så her må jeg se å komme i gang! I tillegg til dette skal en selvvalgt pensum liste relatert til masteren inn om 3 uker, og jeg har enda ikke funnet ut hva jeg skal skrive om. Jeg har forsøkt å få kontakt med både psykolog og studieveileder, men uten hell. Sist nevnte svarer ikke på e - post og psykolog er sykemeldt.
Mermaid Blues Skrevet 21. oktober 2014 #5385 Skrevet 21. oktober 2014 Her kommer det både litt jubel og sutring. Det positive først: Jeg har klart å finne igjen innleveringen som jeg hadde surret vekk, den er nå lappet sammen og levert. Og jeg har klart å lese en hel artikkel på pensum, det tok meg 6 timer, men jeg er igjennom! Det er utrolig deilig å få gjennom noe, jeg har faktisk ikke klart å lese igjennom en hel artikkel dette semesteret, så nå er jeg glad Hehey, bra jobba!! Var det en spennende artikkel? Og så sutring: Jeg har nettopp fått meg meg at en innlevering skal inn om to uker, jeg trodde først at jeg hadde 7 uker på meg, men så feil kan man ta! Jeg har selvfølgelig ikke begynt på den, så her må jeg se å komme i gang! I tillegg til dette skal en selvvalgt pensum liste relatert til masteren inn om 3 uker, og jeg har enda ikke funnet ut hva jeg skal skrive om. Jeg har forsøkt å få kontakt med både psykolog og studieveileder, men uten hell. Sist nevnte svarer ikke på e - post og psykolog er sykemeldt. Den uflaksa di altså, unge lovende frøken Vinglepetra! Vet av erfaring at det ikke bare er å få en vikar heller, håper han/hun blir frisk fort Full sympati fra meg ang masterpensumlisteopplegg - har nylig skrevet en sånn selv og det var VM i vill gjetting og generell bullshit, og temmelig lite inspirerende (Litt usikker på hvor store deler av mitt planlagte pensum som egentlig eksisterer, dette blir spennende!) Så kjipt å bli tatt på senga av plutselig-oppgave, er det mye du skal skrive? ---- Jeg har en oppgave som skal inn mandag som jeg ikke har begynt på, møte med veileder i morra, en drøss med skjemaopplegg jeg må fylle ut og sende inn ifht masteren og nå når jeg virkelig trenger å mobilisere er jeg selvsagt i ferd med å bli skikkelig forkjøla. Immunforsvaret mitt velger alltid så strålende tidspunkt for å ikke fungere.
Gjest Vinglepetra Skrevet 21. oktober 2014 #5386 Skrevet 21. oktober 2014 Hehey, bra jobba!! Var det en spennende artikkel? Den uflaksa di altså, unge lovende frøken Vinglepetra! Vet av erfaring at det ikke bare er å få en vikar heller, håper han/hun blir frisk fort Full sympati fra meg ang masterpensumlisteopplegg - har nylig skrevet en sånn selv og det var VM i vill gjetting og generell bullshit, og temmelig lite inspirerende (Litt usikker på hvor store deler av mitt planlagte pensum som egentlig eksisterer, dette blir spennende!) Så kjipt å bli tatt på senga av plutselig-oppgave, er det mye du skal skrive? ---- Jeg har en oppgave som skal inn mandag som jeg ikke har begynt på, møte med veileder i morra, en drøss med skjemaopplegg jeg må fylle ut og sende inn ifht masteren og nå når jeg virkelig trenger å mobilisere er jeg selvsagt i ferd med å bli skikkelig forkjøla. Immunforsvaret mitt velger alltid så strålende tidspunkt for å ikke fungere. Det var en veldig lettlest artikkel, under "normale" omstendigheter ville jeg aldri ha "skrytt" dette, men akkurat nå er det bare helt fantastisk Følelsen av å få til noe, etter så lang tid. Psykologen min er sykemeldt, men jeg vet ikke hvor lenge, forhåpentligvis tilbake igjen snart, men jeg får ikke bestilt time før hun er på jobb igjen. Når det gjelder den pensumlisten så skal jeg først bestemme meg for tema, for meg er det verst. Hvis jeg bare hadde det på plass hadde det vært mye enklere. Tror faktisk at jeg kommer til å fylle den opp med tilfeldige metode artikler, og annet som kan virke relevant. Så utrolig kjipt å bli syk på det verst tenkelige tidspunktet! Hvis det er en trøst så er det typisk meg også. Du må bare passe på at du kler deg godt og tar masse C - vitaminer, gjerne sånne brusetabletter du får kjøpt på apoteket.
-Missi- Skrevet 22. oktober 2014 #5387 Skrevet 22. oktober 2014 Var syk forje uke, og nå er jr syk! Går glipp av SÅ mye bare jeg er borte litt, ville jo ikke ha NOE fravær men føler nå at jeg får alt for mye Rakk akkurat en norsk prøve og en naturfag prøve mellom at jeg ble frisk og han ble syk
Poppie Skrevet 22. oktober 2014 #5388 Skrevet 22. oktober 2014 Satt til 01.00 med oppgave, nå er det på'ån igjen med ny oppgave. Og når jeg er ferdig med den? Ny oppgave, Og etter den? Ny oppgave. Og en oppgave til. Og så eksamen. 4 stk. Yay. 1
Gjest Linaria Skrevet 22. oktober 2014 #5389 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg orker ikke forelesningen i dag... Jeg får ikke til dette faget. Jeg sto på kvalifiseringsoppgaven barefordi jeg hadde en helt fantastisk gruppe å samarbeide med, og jeg skylder dem alt! Jeg jobbet med den, men må innrømme at de hjalp meg mye å komme gjennom. Nå føler jeg at jeg burde jobbe hardt for å få dette til og stå på eksamen, men det er så vanskelig! Det er det siste faget jeg tar før jeg bytter bachelor til noe jeg faktisk er interessert i, men jeg trenger likevel disse poengene
Gjest Vinglepetra Skrevet 22. oktober 2014 #5390 Skrevet 22. oktober 2014 Satt til 01.00 med oppgave, nå er det på'ån igjen med ny oppgave. Og når jeg er ferdig med den? Ny oppgave, Og etter den? Ny oppgave. Og en oppgave til. Og så eksamen. 4 stk. Yay. Sånn er dessverre studentlivet, men tenk så deilig det blir å bli ferdig med alt Ellers er det fint å sette opp små belønninger underveis for å holde motivasjonen oppe. For eksempel unne seg selv en bedre middag, en kveld med en god film etc. Viktig å ha det hyggelig til tross for at du er midt oppi stressende studier.
hjelpme4 Skrevet 23. oktober 2014 #5391 Skrevet 23. oktober 2014 Eksamen tiden nærmer seg, og jeg sliter med å åpne boken i den ene faget. Pensumet er bare ca 200 sider i en bok og noen få sider i en annen. Problemet er at jeg halv-sover hver gang jeg prøver å lese
-Missi- Skrevet 23. oktober 2014 #5392 Skrevet 23. oktober 2014 Helt enig viktig med slike belønninger og prøve å gjøre det mest mulig hyggelig
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #5393 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg hater praksis... Dette er femte gangen, men jeg virkelig hater at andre ser på meg mens jeg jobber (lærer) og å få tilbakemeldinger foran de andre på gruppen. Dessuten føler jeg jeg får så mye teit i tilbakemelding og at alt bare er negativt. Synes det er så idiotisk at de sammenligner oss og hvordan vi gjør ting, for vi gjør jo alle ting forskjellig og jeg blir så frustrert når læreren vil at vi skal være helt som henne, for jeg vil ikke det... Angrer på valg av yrke og fag og alt... Har bare lyst til å bli hjemme i morgen, men man må jo møte opp hver dag. Blir jo aldri noe bedre med denne teite praksisen Anonymous poster hash: 6f4d4...17f 1
elvital Skrevet 23. oktober 2014 #5395 Skrevet 23. oktober 2014 Eksamen til onsdag, og jeg får mer og mer panikk over hvor mye jeg ikke kan. HAr sliti med å henge med i hele høst egentlig, så føler ikke jeg kan noen ting. Og boka er ALT for detaljert, tilogmed lærerne sier at vi ikke skal kunne så mye detaljer. Men det er så lett å henge seg oppi.. Også, hvor lite detaljer kan jeg faktisk slippe unna med? Håper virkelig at det er sant som alle sier, at jeg kan mer enn jeg tror... Akkurat nå tror jeg at jeg ikke kommer til å få til et kløyva ord på den eksamenen..
Mermaid Blues Skrevet 23. oktober 2014 #5396 Skrevet 23. oktober 2014 Det var en veldig lettlest artikkel, under "normale" omstendigheter ville jeg aldri ha "skrytt" dette, men akkurat nå er det bare helt fantastisk Følelsen av å få til noe, etter så lang tid. Psykologen min er sykemeldt, men jeg vet ikke hvor lenge, forhåpentligvis tilbake igjen snart, men jeg får ikke bestilt time før hun er på jobb igjen. Når det gjelder den pensumlisten så skal jeg først bestemme meg for tema, for meg er det verst. Hvis jeg bare hadde det på plass hadde det vært mye enklere. Tror faktisk at jeg kommer til å fylle den opp med tilfeldige metode artikler, og annet som kan virke relevant. Så utrolig kjipt å bli syk på det verst tenkelige tidspunktet! Hvis det er en trøst så er det typisk meg også. Du må bare passe på at du kler deg godt og tar masse C - vitaminer, gjerne sånne brusetabletter du får kjøpt på apoteket. Ah, men man skal klappe seg på skuldra både titt og ofte - det hender jeg roser meg sjæl bare fordi jeg har husket å ta med papirsøpla ut Det er virkelig ikke bare lett å velge tema, ofte er det så mye å velge mellom, og gjerne flere ting som er like interessant men som ikke kan kombineres...også skal det jo være gjennomførbart. Ugh. Sympaticookies herfra! Aye, den beryktede Midterm Flu herjer på uni i disse dager, så det var vel bare et tidsspørsmål før det slo ned her også. Var innom Boots i går og hamstret div remedier, så nå skal immunforsvaret ha festival, woop 1
Guadaloupe Skrevet 23. oktober 2014 #5397 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg er sykepleierstudent på siste året og jeg kjenner at motivasjonen bare daler. Jeg er rett og slett dritt lei skole (begynte rett fra videregående). Nå er jeg i praksis i hjemmesykepleien og føler at jeg bare svimer rundt i min egen verden. Burde sikkert lest litt, men å bake, støvsuge, vaske gulv, vaske klær og lage mat er bare så mye mer fristende. Det er rart at man finner husarbeid så mye mer attraktivt(som ellers er uattraktivt) når man burde sette seg ned å lese litt pensumlitteratur. I dag har a' guadaloupemor bakt 24 svære kanelknuter(ikke veit jeg hvordan jeg skal få spist dem opp), bakt brød, støvsugd, ryddet og gått lang tur i regnet.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #5398 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg er sykepleierstudent på siste året og jeg kjenner at motivasjonen bare daler. Jeg er rett og slett dritt lei skole (begynte rett fra videregående). Nå er jeg i praksis i hjemmesykepleien og føler at jeg bare svimer rundt i min egen verden. Burde sikkert lest litt, men å bake, støvsuge, vaske gulv, vaske klær og lage mat er bare så mye mer fristende. Det er rart at man finner husarbeid så mye mer attraktivt(som ellers er uattraktivt) når man burde sette seg ned å lese litt pensumlitteratur. I dag har a' guadaloupemor bakt 24 svære kanelknuter(ikke veit jeg hvordan jeg skal få spist dem opp), bakt brød, støvsugd, ryddet og gått lang tur i regnet. Helt sant. Det er aldri så interessant å matche alle de single sokkene som blir liggende i skuffen som akkurat i eksamenstiden. Anonymous poster hash: 47504...66a
Scoop Skrevet 23. oktober 2014 #5399 Skrevet 23. oktober 2014 Hva gjør dere andre hvis dere har kommet helt ut av lesing og oppgaveskriving, og derfor er veldig på etterskudd? Jeg har en tendens til å få litt panikk, bare stenge helt av, gjemme bort bøkene og så ta skikkelige skippertak. Tenker hvert semester at nå skal jeg lese jevnt og trutt, men slik blir det jo aldri.. 1
umwar Skrevet 23. oktober 2014 #5400 Skrevet 23. oktober 2014 Hva gjør dere andre hvis dere har kommet helt ut av lesing og oppgaveskriving, og derfor er veldig på etterskudd? Jeg har en tendens til å få litt panikk, bare stenge helt av, gjemme bort bøkene og så ta skikkelige skippertak. Tenker hvert semester at nå skal jeg lese jevnt og trutt, men slik blir det jo aldri.. Hater livet i eksamensperioden samme dritten hvert år 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå