Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Billettkontrollørene angriper Blindern og områdene rundt studentbyene i dag. Eksamenstid, glemske studenter, penger penger penger. :dry: Gribber... *mumle*

Og alle som er ferdige med eksamenene er så muntre.

Anonymous poster hash: cf6e8...567
Skrevet

Nå er det altså under en uke til eksamen, og jeg har fortsatt ikke åpnet boka. Prøver å tvinge meg selv til å dra på skolen for å lese nå. Får liksom ikke gjort noe som helst hjemme, men får egentlig ikke gjort så mye på skolen heller fordi jeg blir stressa av alle de skoleflinke elevene som sitter rundt meg. Sukk..

Skrevet

Første eksamen unnagjort i går, ganske så sikker på å stå selv om det nok ikke akkurat ble en kongekarakter. Kommer an på hvor mye sensor liker synsing i eksamensoppgaver :fnise: På tirsdag er det metodeeksamen, kvantitativ metode that is, og jeg hater veldig hardt og inderlig. Regresjonsanalyse my ass.

Forresten, i går på eksamen ble vi satt i et bygg rett ved siden av en byggeplass (nye studentboliger) - hva skjer med det da? Jeg holdt på å bli gal av sliping, hamring, dunking og alle andre rare lyder som kommer fra sånt noe. Dessuten tygget folk i rommet høyt og knitret med matpapirene sine (aluminiumfolie - ikke et sjakktrekk på eksamensdagen).

Gjest Sala21
Skrevet

Sitter og prøver å får oversikt til eksamen rett over helgen. Kjenner jeg bare har en klump i magen, og gruer meg skikkelig til muntlig eksamen hvor jeg veeet jeg blir grillet på ting jeg rett og slett ikke er trygg på !!!

Alle sier at "det er jo ikke krise om det ikke skulle gå bra." Og jeg vet jo at jeg kan ta den opp igjen, men det gir ikke noen god følelse, fordi man arbeider jo hardt for å få det til !

Puhh!! Er skikkelig stress dette, skal bli godt å få ferie og kan kaste fra seg bøkene og dra på ferie!

Gjest Trappetroll
Skrevet

Lykke til, håper det går bedre enn du frykter! Og ja, eksamensnerver er det verste..

Det var en dritteksamen. Håper bare jeg består! Orker ikke å ta den opp igjen.

Nå var det øving til ny eksamen da. Studentlivet❤️

Gjest Naria
Skrevet

At det skal være så vanskelig å mobilisere dagen før siste eksamen er nesten helt utrolig. Lyset i enden av tunellen regelrett blender meg, allikevel prokrastinerer jeg som bare det..

Skrevet

Forresten, i går på eksamen ble vi satt i et bygg rett ved siden av en byggeplass (nye studentboliger) - hva skjer med det da? Jeg holdt på å bli gal av sliping, hamring, dunking og alle andre rare lyder som kommer fra sånt noe. Dessuten tygget folk i rommet høyt og knitret med matpapirene sine (aluminiumfolie - ikke et sjakktrekk på eksamensdagen).

Det har jeg gjort sånn 2 år eller noe. Utenfor tennishallen vi satt inni (som er pisskald) holdt de på med.. ja, gudene vet hva, jeg var så stressa hver gang jeg gikk forbi, så det la jeg ikke merke til, men graving og borring osv.. det var det hvertfall.

I morgen har jeg studiedag. Altså fri fra jobb. Og jeg skal møte noen medstudiner, så da håper jeg at vi får vært skikkelig flinke! 1,5 uke til eksamen..

Skrevet (endret)

,

Endret av Fantomina
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det altså under en uke til eksamen, og jeg har fortsatt ikke åpnet boka. Prøver å tvinge meg selv til å dra på skolen for å lese nå. Får liksom ikke gjort noe som helst hjemme, men får egentlig ikke gjort så mye på skolen heller fordi jeg blir stressa av alle de skoleflinke elevene som sitter rundt meg. Sukk..

Det er det jeg også blir. Jeg liker best å jobbe hjemme, der jeg isolerer meg selv fra omverdenen. Hehe.

Note to self: Ikke drikk en flaske vin kvelden før hjemmeeksamen skal leveres og du bare er halvveis inne i den.

En utrolig koselig kveld, men det var steinhardt å stå opp kvart på syv i dag. Jeg har brukt torsdag-onsdag på å skrive 1500 ord, så skreiv jeg 1500 ord mellom åtte og tolv i dag. Tenk hvis jeg kunne vært like effektiv hele tiden! Kvaliteten er kanskje ikke den beste, men det holder nok til en C og med tanke på at jeg kun har lest 3 av 11 bøker på pensum (den ene jeg skreiv om leste jeg i desember og den andre har jeg lest halve av, og det var i mars) og ikke vært på en eneste forelesning er det helt ok.

Vent litt. Drakk du en flaske vin mens du hadde en hjemmeeksamen? Hvorfor?

Hvor lenge varer en hjemmeeksamen? Noen som kan forklare litt? Hvor mye må/kan dere skrive?

Anonymous poster hash: af1db...aee

Skrevet (endret)

,

Endret av Fantomina
Skrevet (endret)

Hvor mange opplever denne situasjonen:

"Jeg er så fornøyd med det jeg har skrevet./Dette er greit nok, jeg er ferdig! :hoppendeglad: " *sender inn*

Noen timer/dager senere: :idesmil: *Sjekker og ser over oppgaven du har levert inn* :overrasket::hakeslepp::flau: "Hva har jeg gjort?"

Endret av FrøkenBaker
  • Liker 1
Skrevet (endret)

,

Endret av Fantomina
  • Liker 2
Skrevet

Tror dere man rett og slett kan ha lest for mye, om man sitter igjen med den verste hodepinen noensinne? Kanskje jeg har utviklet sånn bokstøv-allergi. Har vondt i hodet, er snufsete og har vondt i nesa... Sikkert bokstøv-allergi!!! :sjokkert:

• Liker 1
Skrevet

Du må aldri finne på å lese gjennom oppgaven etter du har levert den!

Nei. det er det samme som å sjekke flypriser etter man har bestilt. Når det er i boks, så må man gå videre :P

• Liker 3
Skrevet

Tror dere man rett og slett kan ha lest for mye, om man sitter igjen med den verste hodepinen noensinne? Kanskje jeg har utviklet sånn bokstøv-allergi. Har vondt i hodet, er snufsete og har vondt i nesa... Sikkert bokstøv-allergi!!! :sjokkert:

Kanskje du er støl i hjernen :fnise:

Skrevet

Du må aldri finne på å lese gjennom oppgaven etter du har levert den!

Jeg burde vite bedre! :biggrin: For jeg blir paranoid av det. Men likevel kan jeg ikke dy meg og seee på alle de tingene man vil forandre. Sukk... Det gjør ventingen på svar enda verre.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du er støl i hjernen :fnise:

Haha! Ja, det er sikkert det :( hjerne-gangsperr!

AnonymBruker
Skrevet

Dilemma:

Skal jeg...

1. Velge en stressende eksamensplan hvor jeg ikke tar snarveier i pensum, men leser alt.

2. Velge den rolige varianten hvor jeg får god tid, men hopper over mye som de ikke har fått på flere år, og bare håpe at vi ikke får det samme i år heller? Er pensum, men det er nesten ikke snakket om på forelesninger og føles egentlig kun som "fyllstoff".

Anonymous poster hash: 32cc3...211
  • Liker 1
Skrevet

Jeg burde vite bedre! :biggrin: For jeg blir paranoid av det. Men likevel kan jeg ikke dy meg og seee på alle de tingene man vil forandre. Sukk... Det gjør ventingen på svar enda verre.

Samme her! Blir skikkelig stressa og tror det er en dårlig karakter :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...