AnonymBruker Skrevet 12. april 2014 #3741 Skrevet 12. april 2014 Trodde jeg hadde klart å ro meg til en B i et fag, men så greide en framføring å dra den ned til C...blir så forbanna Vet ikke om det går an å klage på karakter heller, da den bestod av 60% Essay (fikk B), 20% rapport (fikk C) og 20% gruppeframføring (fikk D) Hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: 946a8...1dd Hva slags karaktersystem har dere? Mener da poengskala, hvor mange poeng er en C feks? Prøvde å regne med vektingen du har oppgitt på en 6-poengskala (A=6, B=5. C=4, D=3, E=2, F=1) og da ble det 4,4. En sterk C, men ikke nok til å vippe opp på B. Med mindre dere har et annet system er nok snittet riktig utregnet, og det kan bli vanskelig å klage på. Du kan evt klage på vurderingen av enkeltkarakterene? Anonymous poster hash: adeb5...f64
Adhara Skrevet 12. april 2014 #3742 Skrevet 12. april 2014 Tråden er ryddet for spørreundersøkelse. Irrlys, mod.
Gjest Naria Skrevet 13. april 2014 #3743 Skrevet 13. april 2014 Jeg blir rett og slett pinlig berørt av tanken på at noen skal lese oppgaven jeg jobber med nå. Heldigvis er det bare godkjent/ikke godkjent. Det ser faktisk ut til at jeg blir ferdig i dag og det er jo supert, da gjenstår bare kildehenvisninger og litteraturliste og det kan jeg alltids fikse etter jobb i morgen. 1
dillyduzit Skrevet 13. april 2014 #3744 Skrevet 13. april 2014 Jeg har 1/3 kjempe gode bilder som ikke trenger noe arbeid i det hele tatt. 2/3 av en annen modell, og jeg vet faen ikke hvor jeg skal begynne med redigeringen, alt er feil. Og, alle bildene må inn til publisering neste uke. Oh mama. Om jeg bare kunne tatt nye bilder (noe jeg ikke kan) :(
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #3745 Skrevet 13. april 2014 Føler meg fanget i en absurd 80-tallskomedie: «Hjelp, jeg må skrive diktanalyse!» Har jo ikke holdt på med dette her siden videregående, og da pleide jeg alltid å styre unna diktanalyser der det var mulig. Hvor begynner man? Anonymous poster hash: 1b604...4f6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #3746 Skrevet 13. april 2014 Gledet meg til påskeferie, men fikk tilbake et studiekrav på fredag som var ikke godkjent.... Pluss jeg oppdaget plutselig at fristen på et annet studiekrav var flyttet på så nå må jeg sitte hele ferien å rette+skrive ny oppgave... ER SÅ LEI OG UMOTIVERT!!!! Anonymous poster hash: 015a5...f4b
Gjest Naria Skrevet 13. april 2014 #3747 Skrevet 13. april 2014 Gledet meg til påskeferie, men fikk tilbake et studiekrav på fredag som var ikke godkjent.... Pluss jeg oppdaget plutselig at fristen på et annet studiekrav var flyttet på så nå må jeg sitte hele ferien å rette+skrive ny oppgave... ER SÅ LEI OG UMOTIVERT!!!! Anonymous poster hash: 015a5...f4b Huff kjenner meg så godt igjen. Har faktisk levert jeg nå, men jeg har ingen tro på at jeg får det godkjent. Jaja, den tid den sorg. Nå tar jeg meg fri fra studier i morgen og tirsdag. Resten av påsken må jeg bruke på eksamensforberedelser.
FrøkenBaker Skrevet 13. april 2014 #3748 Skrevet 13. april 2014 Gledet meg til påskeferie, men fikk tilbake et studiekrav på fredag som var ikke godkjent.... Pluss jeg oppdaget plutselig at fristen på et annet studiekrav var flyttet på så nå må jeg sitte hele ferien å rette+skrive ny oppgave... ER SÅ LEI OG UMOTIVERT!!!! Anonymous poster hash: 015a5...f4b Uff. Sitter med arbeidskrav jeg også. Ny innlevering av et tidligere. Hvorfor fikk du ikke godkjent? Huff kjenner meg så godt igjen. Har faktisk levert jeg nå, men jeg har ingen tro på at jeg får det godkjent. Jaja, den tid den sorg. Nå tar jeg meg fri fra studier i morgen og tirsdag. Resten av påsken må jeg bruke på eksamensforberedelser. Blir alltid mer nervøs når jeg tror jeg får det godkjent. Håper det går bra Naria!
Gjest Naria Skrevet 13. april 2014 #3749 Skrevet 13. april 2014 Blir alltid mer nervøs når jeg tror jeg får det godkjent. Håper det går bra Naria! Så lenge jeg får mulighet til å rette den opp før eksamen skal jeg si meg fornøyd, men det beste hadde jo selvsagt vært om jeg fikk den godkjent i første omgang. Merker jeg er litt i tvil siden jeg faktisk ikke svarte fullstendig på den ene deloppgaven. Jeg skulle trekke frem tre fordele og tre ulemper. Fordelene gikk fint, men klarte bare finne to ulemper. Å analysere noens lederstil på bakgrunn av noen få setninger føltes nesten umulig.
Ananas. Skrevet 13. april 2014 #3750 Skrevet 13. april 2014 Føler meg fanget i en absurd 80-tallskomedie: «Hjelp, jeg må skrive diktanalyse!» Har jo ikke holdt på med dette her siden videregående, og da pleide jeg alltid å styre unna diktanalyser der det var mulig. Hvor begynner man? Anonymous poster hash: 1b604...4f6 Haha, huff. Ta tak i oppbygning og struktur, virkemidler, tema og budskap, så går det nok bra. Men det kan være hardt nok det, kommer vel an på hvilket nivå man er forventet å løse oppgaven på. Gjør mange analyser av ulikt slag i studiene, og det blir aldri noe morsommere. Oppdager merkelig nok aldri en skjult agenda eller noe superhemmelig i tekstene, da kunne det jo faktisk vært spennende.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2014 #3751 Skrevet 13. april 2014 Haha, huff. Ta tak i oppbygning og struktur, virkemidler, tema og budskap, så går det nok bra. Men det kan være hardt nok det, kommer vel an på hvilket nivå man er forventet å løse oppgaven på. Gjør mange analyser av ulikt slag i studiene, og det blir aldri noe morsommere. Oppdager merkelig nok aldri en skjult agenda eller noe superhemmelig i tekstene, da kunne det jo faktisk vært spennende. Takk for tips! Jeg har heldigvis fått skrevet og levert analysen i løpet av dagen, så nå gjenstår det bare å se om det blir godkjent. Jeg har heldigvis skrevet en del andre litterære analyser så langt i studiet, så jeg var jo ikke helt blank. Det er bare skummelt å ta fatt på oppgavetyper jeg ikke er fortrolig med. Anonymous poster hash: 1b604...4f6
FrøkenBaker Skrevet 14. april 2014 #3752 Skrevet 14. april 2014 (endret) Kan noen se å finne en kur for prokrastinering? Finner de den så finner de sikkert kuren for alt annet også... Panikk... Endret 16. april 2014 av FrøkenBaker
Gjest Linaria Skrevet 16. april 2014 #3753 Skrevet 16. april 2014 Og DER ble jeg skikkelig lei. Påskeferien skulle gå til å ta igjen alt det tapte. Jeg ligger bare ca. en uke etter pensum, så det skulle gå greit, men jeg har ikke greit å lese en eneste side hittil. Med en gang jeg åpner en bok dør jeg litt innvendig, og så lukker jeg den igjen. Det er jo egentlig kjempeinteressant, men jeg orker ikke!!!
lillsunshine Skrevet 16. april 2014 #3754 Skrevet 16. april 2014 (endret) Flere som opplever litt sure familiemedlem nå i påsken, fordi en takker nei til diverse ting på dagtid, fordi en må lese til eksamen/jobbe med oppgave? Noen har veldig liten forståelse for hva det faktisk vil si å måtte studere. Jeg har innlevering på tirsdag og ble spurt om jeg kunne være barnvakt til nevøene fordi det skal kjøres flyttelass i dag. Jeg gav beskjed i starten av helgen at jeg kom til å være opptatt på DAGTID i påsken fordi jeg måtte lese/skrive oppgave. De forstod det, men at jeg måtte komme å besøke de på kveldstid. Så da måtte jeg skrive at jeg ikke kunne nå på dagen fordi jeg skal skrive oppgave og fordi vi har planlagt besøk til søsteren min i ettermiddag, men at jeg heller kunne passe i kveld. Spurte lillebroren min om han kunne være barnevakt nå i stedet for å løse problemet, og da spurte mamma hvorfor jeg ikke kunne gjøre det, med et litt småsurt mine. Alltid når jeg sier jeg må studere når jeg er hjemme, får jeg den irriterte holdninga. I tillegg når jeg sendte melding om at lillebroren min kunne være barnevakt i stedet, fikk jeg tilbake melding først: "Snilt av deg", også kom det en rettelselesmelding: "Han*". Jeg tipper det var gjort med vilje for å gi meg dårlig samvittighet. Jeg satt faktisk å jobbet 8 timer med studiene i går for å få gjort mest mulig, slik at jeg kan heller ta mer fri i helgen, men likevel.... Måtte bare klage litt. Ellers er jeg fornøyd med innsatsen min så langt i påsken. Tror jeg redder meg ut fra noen jævla panikkfulle uker etter påske, og oppgaven skal jeg klare å få i boks før tirsdag. Endret 16. april 2014 av lillsunshine
Gjest Steamboat Skrevet 16. april 2014 #3755 Skrevet 16. april 2014 Flere som opplever litt sure familiemedlem nå i påsken, fordi en takker nei til diverse ting på dagtid, fordi en må lese til eksamen/jobbe med oppgave? Omvendt her, blir dyrket som en gud!
Mynona Skrevet 16. april 2014 #3756 Skrevet 16. april 2014 Sitter i sydenland ved bassenget og løser gamle eksamensoppgaver. Synes jeg er ganske flink. Selv om jeg ikke klarer meg uten sensorveiledning foreløpig. Men det kommer håper jeg. Det er jo ikke så effektivt som det kunne vært, men 2-3 timer hver dag er jo ikke sååå gæærnt.
Mynona Skrevet 16. april 2014 #3757 Skrevet 16. april 2014 Omvendt her, blir dyrket som en gud! Samme her. Jeg SÅÅÅÅÅ flink. Så jeg kan bare sette meg et annet sted så de ikke forstyrrer og slikt. Gjør ikkeno om jeg er asosial. 1
lillsunshine Skrevet 16. april 2014 #3758 Skrevet 16. april 2014 Omvendt her, blir dyrket som en gud! De er glad for å få fred fra deg på dagtid?
lillsunshine Skrevet 16. april 2014 #3759 Skrevet 16. april 2014 (endret) Samme her. Jeg SÅÅÅÅÅ flink. Så jeg kan bare sette meg et annet sted så de ikke forstyrrer og slikt. Gjør ikkeno om jeg er asosial. Så heldige dere er da. Virker som det er veldig ukultur å være asosial på dagtid her. Blir også sure miner fordi jeg ikke vil være med å gå tur på dagtid fordi jeg skal studere. Får også høre den "men vi ser jo aldri noe til deg". Selv om jeg er tilgjengelig på kveldstid... Endret 16. april 2014 av lillsunshine
Gjest Steamboat Skrevet 16. april 2014 #3760 Skrevet 16. april 2014 De er glad for å få fred fra deg på dagtid? LOL:-) Nei, er nok bare foreldre som er stolte over hvor flink sønnen er.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå