Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har funnet ut at jeg skal lage meg "maler" til hvordan man skal løse oppgaver i forskjellige emner så jeg på en måte kan pugge disse mens jeg løser oppgaver i stedenfor å bla frem og tilbake i alle notater og tidligere løste oppgaver osv. men det er jo så himla mye jobb. Og jeg husker jo ikke halvparten av det vi harlært. Det er hat å ha fag som går over 2 semestre altså. Husker ikkeno fra det vi lærte i høst.

Kjipt når man ikke har noen arbeidskrav eller deleksamner eller noe som teller gjennom et helt år. Jeg henger langt etter på lesing og som sagt husker jeg ikke noe av det vi hadde til å begynne med.

Utrolig kjipt at et helt år med studier står og henger på den ene eksamen - håper man ikke har feber eller noe sånt den dagen liksom.

:sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det grenser mot ondhet å sette endelig innlevering på en obligatorisk oppgave til "3. påskedag".

Skal prøve å bli ferdig før påskeferien, men jeg frykter det blir arbeid med dette i påska. Lurer på om de satt og lo litt på møtet da de satte denne datoen.

Vi har samme frister, her er det fordi fristene er i samme uke hvert år mens påska flytter på seg ;)

Skrevet

Vi har samme frister, her er det fordi fristene er i samme uke hvert år mens påska flytter på seg ;)

Ah. Jeg tipper det egentlig ikke er tilfellet her, for vi har sjeldent innleveringsfrister midt i uken. Pleier som regel å vere på mandager eller fredager, derfor er det litt ekstra betenkelig. Synes likevel at de kunne vurdert å flytte fristen et par dager.

Skrevet

Denna uka blir det 9-timers dager, fordi på fredag tar jeg påskeferie! Woho.

Skrevet

Var så flink i går, og skulle være så flink i dag, men jeg har blitt syk :(

AnonymBruker
Skrevet

Hallo er det noen som har en bra måte å pugge på? Jeg klarer ikke å lese på noe over lenger tid.. har ikke tålmodighet til det. Noen som har en bra måte å få med seg stoffet på, som funker? :)

Anonymous poster hash: 343bb...9b3
Skrevet

Hva slags type fag er det? Forskjellige måter å pugge i forskjellige typer fag.

Skrevet

Hallo er det noen som har en bra måte å pugge på? Jeg klarer ikke å lese på noe over lenger tid.. har ikke tålmodighet til det. Noen som har en bra måte å få med seg stoffet på, som funker? :)

Sett en nedtellingsklokke på 20 minutter. Så leser du i 20 minutter i strekk. Når klokka ringer og 20 minutter er gått, skal du tenke over det du har lest i 5 minutter, deretter kan du ta deg 5 minutter pause til å sjekke Facebook/sende meldinger etc. Men etter de minuttene er gått må du konsentrere deg i nye 20 minutter om lesingen.

Vet at mange av mine medstudenter som sliter med lesingen, pleier å gjøre det sånn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sett en nedtellingsklokke på 20 minutter. Så leser du i 20 minutter i strekk. Når klokka ringer og 20 minutter er gått, skal du tenke over det du har lest i 5 minutter, deretter kan du ta deg 5 minutter pause til å sjekke Facebook/sende meldinger etc. Men etter de minuttene er gått må du konsentrere deg i nye 20 minutter om lesingen.

Vet at mange av mine medstudenter som sliter med lesingen, pleier å gjøre det sånn.

Åh tusen takk! Skal prøve ut denne måten :D

Gjest Linaria
Skrevet

Til vanlig har jeg ikke problemer med litt over en time reisevei til Blindern, men nå som det regner og er kaldt vurderer jeg å droppe å reise i over to timer for 45 minutter seminargruppe.... Selv om de seminargruppene er veldig hyggelige og lærerike.

Jeg vil ha sol!!!

Gjest vaskosi
Skrevet

Jeg eier absolutt INGEN motivasjon for tiden, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.. Møter opp på skolen og leser pensum til forelesninger (i det ene faget...), men ikke et fnugg mer. Og jeg skal ha eksamener i andre fag også. Jeg klarer bare ikke! Bah :(

AnonymBruker
Skrevet

Herreguuuud, jeg er så dårlig til å lese om dagen. Skulle lese det og det og det i dag, men har ikke gjort en dritt. Har bare surret rundt og utsatt det til i morgen.

Når jeg først leser er jeg veldig flink, men så tenker jeg at: "jeg må ikke stresse, jeg må ta meg litt fri og bare drite litt i alt"! Det er faktisk ganske deilig å ikke være flink pike hele tiden, vært flink til det dette semesteret! :jepp: Disse tankene har jeg mye for tiden, men jeg har mye jeg må gjennom så i morgen skal jeg være veldig effektiv og lese meg gjennom masse! :):)

Anonymous poster hash: c1201...0a0
Gjest vaskosi
Skrevet

Herreguuuud, jeg er så dårlig til å lese om dagen. Skulle lese det og det og det i dag, men har ikke gjort en dritt. Har bare surret rundt og utsatt det til i morgen.

Når jeg først leser er jeg veldig flink, men så tenker jeg at: "jeg må ikke stresse, jeg må ta meg litt fri og bare drite litt i alt"! Det er faktisk ganske deilig å ikke være flink pike hele tiden, vært flink til det dette semesteret! :jepp: Disse tankene har jeg mye for tiden, men jeg har mye jeg må gjennom så i morgen skal jeg være veldig effektiv og lese meg gjennom masse! :):)

Anonymous poster hash: c1201...0a0

Jeg trodde nesten at dette var min post, haha! Er i akkurat samme situasjon som deg. Tror faktisk det lønner seg å slappe litt av og ta litt fri innimellom,hvis ikke tror jeg det er vanskelig å holde motivasjonen oppe 24/7.. Jeg har ikke lest skikkelig på over en uke, og det trengs. Bare tanken på å åpne en bok får meg nesten til å gråte. Men jeg ser fram til påskeferien, hvor jeg skal få lest mye i fred og ro, og samtidig ha ferie :) Etter ferien er det jo siste innspurt, det klarer vi :D

Skrevet

Jeg er en håpløs student. I høst leverte jeg ikke ex-phil seminaroppgaven pga en ikke planlagt øyeoperasjon, og nå er jeg oppmeldt i eksamensmodellen. For en uke siden fikk vi den obligatoriske øvingsoppgaven vi skal gjennom, på 2000 ord. Den skal leveres i morgen kl 13. Og her sitter jeg, og har enda ikke kommet i gang. Natten blir lang... Hvorfor lærer jeg aldri?

Gjest Linaria
Skrevet

Drittværet får meg virkelig i dårlig humør. Vil ikke ut i snøen for å dra på forelesning, men jeg blir så lat av å bare være hjemme også. :(

Skrevet

Les høyt! :) Høres fjernt ut, men det funker som fjell.

Skrevet

Når du innser at kunngjøring av frist ikke har skjedd på den vanlige måten og du er halvveis til en kort frist og :haar:

Skrevet

Nok en håpløs student melder seg. Sitter med en oppgave som skal leveres tirsdag klokken 12:00. Som vanlig har jeg utsatt og utsatt og nå må jeg bruke hele helgen på dette. Skal på jobb mandag så da kan jeg ikke regne med å få gjort særlig. Er heldigvis i gang og har en målsetting om å i hvert fall bli ferdig med den ene (av 2) oppgaven i dag.

Oppgaven har ikke spesifisert noe omfangskrav utover at den skal være på maksimum 8 sider, noen som har noen formening om hvor langt under det jeg kan legge meg?

• Liker 1
Skrevet

Blæh, jeg må også melde meg i klubben umotiverte studenter for tida. Jeg er rett og slett drittlei, verken mer eller mindre. Men men, nå er det påskeferie, og bare et par uker til med undervisning etter påske :nigo:

Også eksamen og sånn da, men det er leeenge til :P

AnonymBruker
Skrevet

Trodde jeg hadde klart å ro meg til en B i et fag, men så greide en framføring å dra den ned til C...blir så forbanna :( Vet ikke om det går an å klage på karakter heller, da den bestod av 60% Essay (fikk B), 20% rapport (fikk C) og 20% gruppeframføring (fikk D)

Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: 946a8...1dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...