Gjest boblebrus Skrevet 24. mai 2012 #1461 Skrevet 24. mai 2012 1 uke til jeg leverer prosjektet som gir meg bachelorgrad! waaah! Og jeg MÅ skrive minimum fire sider i dag som en del av rapporten vi skal levere gruppevis. Det kan ikke utsettes siden jeg jobber i helgen (med håpløse arbeidstider) Og hva gjør jeg? Baker boller Har dokumentet oppe på skjermen, er bare så tiltak å komme igang, fryktelig kjedelig. Men dét at jeg har bachelor om en uke er god motivasjon!
belle84 Skrevet 24. mai 2012 #1462 Skrevet 24. mai 2012 Nå begynner jeg å bli veldig lei. Endelig så tror jeg at jeg er ferdig med en oppgave, så leser jeg problemnotatet som foreleseren har gitt oss. Der skriver han om Nødrett, noe som ikke står i oppgaven. Ja jeg vet at det er mye hvis så sånn og skal og må, men bare hvis osv. Men jeg begynner å bli lei nå. Aner ikke hvordan dette går. Men skal man tolke rettsbildet i virkeligheten kan man egentlig ikke gjøre noe feil. Nå roter jeg bare.
Gjest Armule Skrevet 24. mai 2012 #1463 Skrevet 24. mai 2012 har min første hjemmeeksamen nå. Går så utrolig seigt å komme i gang! Noen som har noen tips? På hjemmeeksamener har jeg en fast rutine. Jeg bruker noen dager på å lese relevant pensum og annen litteratur. Mens jeg gjør dette skriver jeg notater med gode poeng som jeg vil bruke videre (samt sidetall for hvor jeg fant det). Når dette er gjort sitter jeg gjerne med ti-tyve sider med notater. Deretter tenker jeg på hvordan oppgaven skal bygges opp, og hva jeg vil diskutere. Og om jeg vil disponere den med presentasjon av materiale første og diskusjon etterpå, eller flette disse to sammen. Hva jeg velger avhenger litt av kurs og materiale/litteratur. Deretter fletter jeg alle notatene sammen, og voila! En oppgave er blitt til.
Sophia Skrevet 24. mai 2012 #1464 Skrevet 24. mai 2012 Æsj æsj æsj!! Fakultetet mitt er blitt tatt ut i streik, og jeg risikerer at muntlig eksamen vil bli utsatt. Det betyr at jeg kanskje ikke får reist utenlands, hvis det kræsjer. Kan også risikere og måtte ta muntlig eksamen i juli. Jeg orker ikke å ha en eksamen hengende over meg i sommerferien. I aller verste fall kan den bli satt til høsten noe som betyr null sommerferie på meg, og at jeg ikke får søkt på master og må vente ett år. Krisemaksimering fra meg her, men jeg er så sliten så orker ikke å tenke fornuftig på denne dumme dumme streiken. Krysser fingerene for at den er over i morgen. 1
otilie Skrevet 24. mai 2012 #1465 Skrevet 24. mai 2012 Æsj æsj æsj!! Fakultetet mitt er blitt tatt ut i streik, og jeg risikerer at muntlig eksamen vil bli utsatt. Det betyr at jeg kanskje ikke får reist utenlands, hvis det kræsjer. Kan også risikere og måtte ta muntlig eksamen i juli. Jeg orker ikke å ha en eksamen hengende over meg i sommerferien. I aller verste fall kan den bli satt til høsten noe som betyr null sommerferie på meg, og at jeg ikke får søkt på master og må vente ett år. Krisemaksimering fra meg her, men jeg er så sliten så orker ikke å tenke fornuftig på denne dumme dumme streiken. Krysser fingerene for at den er over i morgen. huff så kjipt. det er så deilig når man er ferdig med eksamen! kan ikke være noe gøy å ha det hengende over seg nei :/
Sophia Skrevet 24. mai 2012 #1466 Skrevet 24. mai 2012 huff så kjipt. det er så deilig når man er ferdig med eksamen! kan ikke være noe gøy å ha det hengende over seg nei :/ Jaa utrolig kjipt. Og jeg er sånn at hvis eksamen blir utsatt i 4 uker klarer jeg ikke å legge fra meg bøkene. Da kommer jeg til å lese og lese hele tiden frem til den nye datoen, og det kjenner jeg at jeg virkelig ikke orker Uff, får håpe at streiken går over fort fort fort! 1
Gjest Armule Skrevet 24. mai 2012 #1467 Skrevet 24. mai 2012 Æsj æsj æsj!! Fakultetet mitt er blitt tatt ut i streik, og jeg risikerer at muntlig eksamen vil bli utsatt. Det betyr at jeg kanskje ikke får reist utenlands, hvis det kræsjer. Kan også risikere og måtte ta muntlig eksamen i juli. Jeg orker ikke å ha en eksamen hengende over meg i sommerferien. I aller verste fall kan den bli satt til høsten noe som betyr null sommerferie på meg, og at jeg ikke får søkt på master og må vente ett år. Krisemaksimering fra meg her, men jeg er så sliten så orker ikke å tenke fornuftig på denne dumme dumme streiken. Krysser fingerene for at den er over i morgen. Er ikke fristen for å søke gått ut? Jeg vil tro at du kan komme inn på master gjennom dispensasjon, på grunn av streiken. Det er jo ikke din eller deres feil, og det lar seg lett gjennomføre hvis du får tatt eksamen til høsten. 1
Sophia Skrevet 24. mai 2012 #1468 Skrevet 24. mai 2012 Er ikke fristen for å søke gått ut? Jeg vil tro at du kan komme inn på master gjennom dispensasjon, på grunn av streiken. Det er jo ikke din eller deres feil, og det lar seg lett gjennomføre hvis du får tatt eksamen til høsten. Har søkt, men fristen er 1.juni! Snakket med studentinfo i dag, og den masteren jeg skal inn på er det veldig høyt snitt på; nærmere A enn B. Så hvis jeg mangler 20 studiepoeng vil snittet mitt mangle 2 karakterer. Og det kan bli ett problem Men de kan da virkelig ikke la det gå så langt, at de utsetter mange studenter for det å måtte vente ett helt år med master. Jeg krisemaksimerer nok veldig her, er litt for utslitt til å tenke rasjonelt 1
Gjest Armule Skrevet 24. mai 2012 #1469 Skrevet 24. mai 2012 Har søkt, men fristen er 1.juni! Snakket med studentinfo i dag, og den masteren jeg skal inn på er det veldig høyt snitt på; nærmere A enn B. Så hvis jeg mangler 20 studiepoeng vil snittet mitt mangle 2 karakterer. Og det kan bli ett problem Men de kan da virkelig ikke la det gå så langt, at de utsetter mange studenter for det å måtte vente ett helt år med master. Jeg krisemaksimerer nok veldig her, er litt for utslitt til å tenke rasjonelt Om du har (nært) A-snitt med de karakterene du har, så vil jeg tro det burde gå på dispensasjon med den forutsetning at du gjør det bra nok på de resterende kursene som må utsettes pga streik. 1
Sophia Skrevet 24. mai 2012 #1470 Skrevet 24. mai 2012 Om du har (nært) A-snitt med de karakterene du har, så vil jeg tro det burde gå på dispensasjon med den forutsetning at du gjør det bra nok på de resterende kursene som må utsettes pga streik. Ja dette med master går nok bra. Er nok litt overdramatisk her jeg sitter Er bare så utrolig redd for at jeg ikke får reist til Italia pga eksamen blir utsatt. Hadde vært utrolig kjipt. Merker at jeg ikke har energi nok til å holde dette tempoet oppe stort lenger, så krysser fingrene for at muntlig blir avholdt på den tiden den skal 1
Gjest Armule Skrevet 24. mai 2012 #1471 Skrevet 24. mai 2012 Ja dette med master går nok bra. Er nok litt overdramatisk her jeg sitter Er bare så utrolig redd for at jeg ikke får reist til Italia pga eksamen blir utsatt. Hadde vært utrolig kjipt. Merker at jeg ikke har energi nok til å holde dette tempoet oppe stort lenger, så krysser fingrene for at muntlig blir avholdt på den tiden den skal Lykke til 1
Katniss Skrevet 25. mai 2012 #1473 Skrevet 25. mai 2012 Det er så varmt at jeg omtrent ikke klarer å tenke og det er eksamen igjen til uka.
Gjest alille Skrevet 25. mai 2012 #1474 Skrevet 25. mai 2012 Herregud, er det noen som får gjort noe særlig i denne varmen??? En ting er at det er pyton å sitte inne når det er nydelig vær, men en annen ting er at det er styggvarmt inne også. Trodde jeg skulle krepere i dag da jeg satt inne på et vaaarmt rom på skolen, og prøvde å løse oppgaver med dundrende hodepine. Dårlig timing av sommeren!
Sophia Skrevet 25. mai 2012 #1475 Skrevet 25. mai 2012 Sett dere ut i parken, i skyggen Det har jeg gjort de siste dagene, mye lettere å få lest da synes jeg! 1
Catnip Skrevet 25. mai 2012 #1476 Skrevet 25. mai 2012 Jeg skal skrive to av mine fire eksamener på nynorsk og har ikke forberedt meg på det i det hele tatt! Det som tidligere var : "Jeje, slenge på noen -ar og unngå genitiv-s og ord med -else" har nå blitt til "JEG KOMMER TIL Å STRYKE PÅ GRUNN AV ELENDIG NYNORSK HERREGUD". FML.
Gjest Anuket Skrevet 26. mai 2012 #1477 Skrevet 26. mai 2012 Gud jeg hater maks at det er strålende vær denne uken jeg har hjemmeeksamen! 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2012 #1478 Skrevet 26. mai 2012 Idag har jeg hengt opp sorte laken foran vinduene, for å prøve å få ned temperaturen her. Har liggi på senga i bikini og spist is mens jeg har lest. Igår regnet det to dråper så jeg håpet at det skulle fortsette sånn. Det er nesten umulig å lese i denne varmen. Er nesten så det er fornuftig å snu døgnet nå, så man kan lese på natta og døse i sola på dagen. Nytter ikke å sitte på skolen nå heller, går på dragvoll, og dere som har vært der veit sikkert at den skolen fungerer som et drivhus. Også er det jo selvfølgelig spådd drittvær etter at eksamen er ferdig Jeg føler meg litt dum som klager på så fint vær, men det her er jo en sutretråd trossalt, hehe. 2
ninuska_ Skrevet 26. mai 2012 #1479 Skrevet 26. mai 2012 Jeg føler også at hjernen min smelter bort i varmen. 1
Fantomina Skrevet 26. mai 2012 #1480 Skrevet 26. mai 2012 Jeg leverte hjemmeeksamen i går, og i dag har jeg vasket leiligheten og vært på verandaen. Må skrive ferdig en oppgave som skal inn på tirsdag og forberede meg til siste eksamen på onsdag. Men resten av dagen skal bruke til grilling i sola og feiring av bursdagen min i kveld. Hurra for det Ser at det er meldt drittvær i Trondheim til uka, og det er vel egentlig ok for min del. For jeg skal jobbe de første dagene av sommerferien min, og så reiser jeg opp til Finnmark. Og da er det helt greit å reise fra dårlig vær til enda dårligere vær Lykke til med lesinga til alle dere som ikke tar dere fri i helgen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå