Gjest Tekola Skrevet 17. mai 2012 #1381 Skrevet 17. mai 2012 Jeg må innrømme at jeg ikke helt synes synd på studenter som leser til eksamen på 17. mai. For man vet jo eksamensdatoen et halvt år i forveien. Da er det opp til en selv å jobbe bra før 17. mai så man slipper å sitte inne hele den dagen. Du fikk meg akkurat til å brøle ut i raseri og frustrasjon Jeg fikk to eksamensoppgaver for en måned siden med levering i morra. Den ene på 4000 ord og den andre på 8000. Ja, jeg sitter inne og jobber hele dagen i dag, men det er for å bli ferdig. Hadde planlagt å besøke en venninne, men det ble det ikke noe av fordi jeg fant en grov feil i den ene oppgaven min. Ca. 1500 ord igjen nå. Dette skal gå... Håper jeg
cornflake_girl Skrevet 17. mai 2012 #1382 Skrevet 17. mai 2012 Ææææh! Stressa! Eksamen i morgen som jeg har lest eksepsjonelt lite på, i tillegg er emnet på 20 stp! Kan ikke noen si at det kommer til å gå bra, væææær såååå sniiiill?
Gjest Kjærleik Skrevet 17. mai 2012 #1383 Skrevet 17. mai 2012 Ææææh! Stressa! Eksamen i morgen som jeg har lest eksepsjonelt lite på, i tillegg er emnet på 20 stp! Kan ikke noen si at det kommer til å gå bra, væææær såååå sniiiill? Hvorfor har du lest lite da? Og hvilket emne er det? Har selv eksamen i morgen som jeg har lest litt til, men kunne ha lest mer. Dessverre har ikke motivasjonen vært det i det hele tatt, og nå tenker jeg at det får briste eller bære. Jeg får ikke gjort mer nå. Det kommer helt sikker til å gå greit for deg uansett Hvem vet, kanskje du får oppgaver som er basert på det du har lest?
cornflake_girl Skrevet 17. mai 2012 #1384 Skrevet 17. mai 2012 Hvorfor har du lest lite da? Og hvilket emne er det? Har selv eksamen i morgen som jeg har lest litt til, men kunne ha lest mer. Dessverre har ikke motivasjonen vært det i det hele tatt, og nå tenker jeg at det får briste eller bære. Jeg får ikke gjort mer nå. Det kommer helt sikker til å gå greit for deg uansett Hvem vet, kanskje du får oppgaver som er basert på det du har lest? Blitt litt lite fordi jeg har tatt 70 stp dette semesteret Det er bare et innføringsemne i noe samfunnsvitenskapelig, og innføringsemner pleier å være greie, gjør de ikke? *krysse fingre* Føler at jeg er veldig avhengig av "flaks" angående hvilke oppgaver vi får. Lykke til i morgen du også! Hva skal du ha eksamen i? Og takk!
Gjest Kjærleik Skrevet 17. mai 2012 #1385 Skrevet 17. mai 2012 Blitt litt lite fordi jeg har tatt 70 stp dette semesteret Det er bare et innføringsemne i noe samfunnsvitenskapelig, og innføringsemner pleier å være greie, gjør de ikke? *krysse fingre* Føler at jeg er veldig avhengig av "flaks" angående hvilke oppgaver vi får. Lykke til i morgen du også! Hva skal du ha eksamen i? Og takk! Oi, 70 var ikke lite! Innføringsemner er som regel OK, men de kan være tørre og de kan være noe man "bare må gjennom". Men du, det går nok helt fint :-) I morgen er du lettet fordi du er ferdig, og fordi det (forhåpentligvis) gikk bedre enn du håpet! Tusen takk, jeg har psykologi i morgen.
cornflake_girl Skrevet 17. mai 2012 #1386 Skrevet 17. mai 2012 Oi, 70 var ikke lite! Innføringsemner er som regel OK, men de kan være tørre og de kan være noe man "bare må gjennom". Men du, det går nok helt fint :-) I morgen er du lettet fordi du er ferdig, og fordi det (forhåpentligvis) gikk bedre enn du håpet! Tusen takk, jeg har psykologi i morgen. Psykologi på meg og, faktisk Ja, blir veeeldig deilig å bli ferdig i morgen, men blir så forbanna stressa kvelden før eksamen. Også tenker jeg: "neste semester SKAL jeg være flink student fra dag EN, og ALDRI sette meg i denne situasjonen igjen!!!" Hehe.
otilie Skrevet 17. mai 2012 #1387 Skrevet 17. mai 2012 æff jeg sliter så med ped oppgava... skal bl.annet skrive om kritisk vurdering av undervisning (med utgangspunkt i den didaktiske relasjonsmodellen), og jeg vet liksom hvordan man gjør det... men jeg klarer ikke å skrive mer enn et par setninger om det :/ Finner ingenting om det på nettet, og ingenting i pensumbøkene (men trur jeg skal ta en tur på biblioteket og se om jeg finner noe.. men får ikke dratt dit før på mandag...) .. kan hende jeg bare surrer helt og det egentlig står der rett foran øynene mine men.... resten av oppgava går det bedre med da.... noen som veit om en nettside eller noe der det står litt om sånt?
Gjest Tekola Skrevet 18. mai 2012 #1388 Skrevet 18. mai 2012 Konklusjonene mine er ikke de beste, men nå gir jeg faen. Er så lei og så klar for å levere!
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2012 #1389 Skrevet 18. mai 2012 Hva er dine gode studieteknikker når du leser til eksamen? Begynt å lese til eksamen idag, har ca tre uker på meg. Har brukt det siste halvåret på å skrive bacheloroppgaven så har liksom ikke kunnet kommet ordentlig i gang med lesinga før nå. Tidligere år har jeg hatt bedre tid på meg samt vært nokså god på å lese jevnt og trutt gjennom skoleåret. Så lurer på om du har utarbeida deg noen gode forberedelseteknikker til eksamen? Vet det er individuellt men alikevel hadde det vært interessant å vite.
ninuska_ Skrevet 18. mai 2012 #1390 Skrevet 18. mai 2012 Jeg trodde jeg hadde kommet litt lenger på oppgaven enn jeg har...
Luppa Skrevet 18. mai 2012 #1391 Skrevet 18. mai 2012 Hva er dine gode studieteknikker når du leser til eksamen? Begynt å lese til eksamen idag, har ca tre uker på meg. Har brukt det siste halvåret på å skrive bacheloroppgaven så har liksom ikke kunnet kommet ordentlig i gang med lesinga før nå. Tidligere år har jeg hatt bedre tid på meg samt vært nokså god på å lese jevnt og trutt gjennom skoleåret. Så lurer på om du har utarbeida deg noen gode forberedelseteknikker til eksamen? Vet det er individuellt men alikevel hadde det vært interessant å vite. Har du allerede fått lest gjennom pensum en gang eller starter du på scratch? Hvis jeg allerede har lest mesteparten av stoffet setter jeg meg ned og begynner å skrive. Finner tidligere eksamensopgaver, lager mine egne, skriver ca en halv side til hvert tema. Jeg lærer MYE bedre av å formulere meg på egen hånd enn bare å pugge. --- Nå har jeg også blitt syk! Utrolig dårlig timing; skal jobbe i morgen og mandag og har innlevering av semesteroppgave mandag. Jeg er ikke fornøyd med den, men nå blir det bare korrekturlesing og innlevering i dag så den er ute av verden. Hater å ringe inn syk på jobb så satser på å ta vakten i morgen, får bare ta en pause i dag rett og slett, selv om jeg ikke har tid.
otilie Skrevet 19. mai 2012 #1392 Skrevet 19. mai 2012 (endret) det plager meg..... den første store oppgava vi fikk på skolen var inspirert av funksjonalismen.... det ble ikke nevnt i oppgava da.. ny og dum student som jeg var skjønte jeg ikke en drit, og gjorde en rævva jobb. Hater det jeg lagde. Vil brenne det!!! (vi skulle lage en stol og et "minihus") så, her om dagen, hadde jeg eksamen i kunsthistorie, og jeg valgte å skrive om bauhaus og funksjonalismen. etterhvert har det gått opp for meg at den 1. oppgava vi fikk var om funksjonalismen... men jeg misforsto jo totalt den gangen og lagde noe helt annet. Og nå skal jeg levere den oppgava i eksamen, og jeg kan ikke gjøre om på den! Stryker nok ikke, for jeg har fått bestått og godkjent og alt sånt... men det er plagsomt når man i ettertid kommer på noe genialt som kunne løftet oppgaven enda mere '-.- jaja jeg har nå lært ihvertfall!! det er jo det som er meninga. Endret 19. mai 2012 av otilie
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #1393 Skrevet 19. mai 2012 Nå er jeg så umotivert. Har hatt innbrudd hjemme der tyvene har stjålet alt jeg eier og har av verdier. Blant annet skolepc der alt arbeidet til bacheloroppgaven min var. Skal levere rett etter pinse og hadde ikke sikkerhetskopi. Uansett har de tatt minnepennene mine også. Har stresshodepine og får ikke sove om natta fordi jeg er for redd Har det jo supertravelt om jeg skal få levert bachelor'n i tide
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2012 #1394 Skrevet 19. mai 2012 Jeg HAR SÅ LYST til å kaldkvele bachelorgruppa mi. Én uke før siste eksamen i hele eksamen får jeg hodepine og 120 rynker om 1) hvordan de har kommet seg igjennom Og 2) hvordan de skal klare seg som profesjonsutøvere
Chocoholic Skrevet 19. mai 2012 #1395 Skrevet 19. mai 2012 Har hjemmeeksamen neste uke, og flinke meg har ikke lest til denne...kremt...har tenkt at det ikke er vits i å lese når jeg ikke vet hva jeg skal se etter (ift oppgaven), og så er den så kort, og så er jeg så trøtt, og så må jeg jo slappe av litt også, og så har jeg andre ting å gjøre...unnskyldningene er mange og nå sitter jeg slik en gang til (samme skjedde i fjor). Hvorfor lærer jeg aldri?
Gjest Liss`pia Skrevet 19. mai 2012 #1396 Skrevet 19. mai 2012 I går startet jeg på min 11 dagers eksamen. Jeg er KVALM av nervøsitet. Tror jeg har grudd meg mer til denne enn det jeg var klar over. Jeg innbiller meg at jeg ikke kan noe og at det går til helvete. Jeg vet egentlig at det går bra. Jeg KAN jo dette!! WTF liksom Jeg går første året på master i pedagogikk forresten. Eksamen omhandler forskningsmetode, både kvantitativ og kvalitativ metode.
Gjest O___o Skrevet 19. mai 2012 #1397 Skrevet 19. mai 2012 I går startet jeg på min 11 dagers eksamen. Jeg er KVALM av nervøsitet. Tror jeg har grudd meg mer til denne enn det jeg var klar over. Jeg innbiller meg at jeg ikke kan noe og at det går til helvete. Jeg vet egentlig at det går bra. Jeg KAN jo dette!! WTF liksom Jeg går første året på master i pedagogikk forresten. Eksamen omhandler forskningsmetode, både kvantitativ og kvalitativ metode. Jacobsen sine bøker er veldig lettleste (:
Gjest Liss`pia Skrevet 19. mai 2012 #1398 Skrevet 19. mai 2012 Jacobsen sine bøker er veldig lettleste (: Takk, skal sjekke de ut. Vi blir forøvrig anbefalt å bruke pensum som ikke inneholder noen Jacobsen, men de kan alltids brukes som støtte!
ninuska_ Skrevet 19. mai 2012 #1399 Skrevet 19. mai 2012 Jeg anbefaler også Jacobsen! Har nettopp lest gjennom oppgaven min. Snart ferdig med det - torsdag, here I come!
Gjest Liss`pia Skrevet 19. mai 2012 #1400 Skrevet 19. mai 2012 Jeg anbefaler også Jacobsen! Har nettopp lest gjennom oppgaven min. Snart ferdig med det - torsdag, here I come! Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå