Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal faktisk skrive mer enn det mange skriver som sine bacheloroppgaver, wow. Det slo meg ikke før nå! Men jeg er halvveis i den ene, så jeg har 4000 av 8000 ord. Og så må jeg vel snart begynne på nummer to, som skal være på 4000 ord. Hei, 18. mai. Du kan godt gå enda litt lenger unna. Det gjør ikke noe, liksom. :sjenert:

IB extended essay?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal faktisk skrive mer enn det mange skriver som sine bacheloroppgaver, wow. Det slo meg ikke før nå! Men jeg er halvveis i den ene, så jeg har 4000 av 8000 ord. Og så må jeg vel snart begynne på nummer to, som skal være på 4000 ord. Hei, 18. mai. Du kan godt gå enda litt lenger unna. Det gjør ikke noe, liksom. :sjenert:

Hvor mange sider er det? :)

Føler et hat over oppgavene mine akkurat nå...

Gjest Tekola
Skrevet

Hvor mange sider er det? :)

Føler et hat over oppgavene mine akkurat nå...

4000 ord er rundt 10 sider, og 8000 litt i overkant av 20, med ren tekst, tror jeg det blir. Kjenner at jeg er sliten og lei nå, men med to uker igjen skal det alltids gå!

Er så frustrert over den ene boka mi, for jeg skjønner den liksom ikke. Det er så vanskelig å bruke den i oppgaven, men tror jeg har funnet en løsning nå.

Har du mange og lange oppgaver?

Gjest Armule
Skrevet

Siden typen er bortreist midt i innspurten får jeg sutre litt her :P

Har en liten hatperiode over oppgaven, der jeg føler ingenting er bra! Alt er bare feil og diskusjon er et makkverk uten like. Det er jo selvfølgelig ikke det, men hjernen fungerer ikke alltid like logisk..

Har rundt 60 sider til nå, og må ikke over 70. Straks ferdig med diskusjonen, og mangler innledning og avslutning. Håper jeg klarer å holde meg under maks. Også må det selvfølgelig endel småplukk til i de andre kapitlene. Blærg.

Det skal bli så bra når 15. mai endelig kommer!

Skrevet (endret)

4000 ord er rundt 10 sider, og 8000 litt i overkant av 20, med ren tekst, tror jeg det blir. Kjenner at jeg er sliten og lei nå, men med to uker igjen skal det alltids gå!

Er så frustrert over den ene boka mi, for jeg skjønner den liksom ikke. Det er så vanskelig å bruke den i oppgaven, men tror jeg har funnet en løsning nå.

Har du mange og lange oppgaver?

Vi hadde 25-30 sider bacheloroppgave. Og den andre fordypningen min hadde ca. 12-15 sider. Bare lurte, for å se det opp i forhold til dine oppgaver! :)

Jeg har levert en gruppeoppgave (40 sider) allerede. Har tre oppgaver (15 sider hver) og prosjektbeskrivelsen for masteroppgaven. Nok å pusle med, men jeg vil heller se på serier jeg :sjenert:

Endret av ninuska_
Skrevet

Eksamensoppgaver på NTNU i religionsvitenskap :)

Er det bacheloroppgaven som er på 8000 ord? Jeg skriver bachelor i religionsvitenskap i Bergen, den skal bare være på 5-7000 ord. Men min blir nok nærmere 7000, 5000 er ingenting på et såpass stort emne synes jeg :S

Har i tillegg en eksamensoppgave i et annet 15p. fag på 4000 ord, den er jeg heldigvis ca ferdig med så jeg kan koooose meg med bare bacheloren den siste mnd....

Gjest Tekola
Skrevet

Er det bacheloroppgaven som er på 8000 ord? Jeg skriver bachelor i religionsvitenskap i Bergen, den skal bare være på 5-7000 ord. Men min blir nok nærmere 7000, 5000 er ingenting på et såpass stort emne synes jeg :S

Har i tillegg en eksamensoppgave i et annet 15p. fag på 4000 ord, den er jeg heldigvis ca ferdig med så jeg kan koooose meg med bare bacheloren den siste mnd....

Nei, vi har ikke bacheloroppgave her oppe. Men det er to store fag som man er anbefalt å ta, og eksamesoppgavene i disse er på 8000 og 4000 ord, så de erstatter bacheloroppgaven. :)

Skrevet

Nei, vi har ikke bacheloroppgave her oppe. Men det er to store fag som man er anbefalt å ta, og eksamesoppgavene i disse er på 8000 og 4000 ord, så de erstatter bacheloroppgaven. :)

Høh, det visste jeg ikke! Men det heter vel bachelorgrad uansett? Snedig at det er så forskjellig. Har hørt at det er mange ulikheter mellom religionsvitenskap i bergen og trondheim ellers også, forsåvidt.

Dagens klage er at veilederen min ikke svarer på mail! Nå får jeg sannsynligvis ikke veiledning på bacheloroppgaven før en snau uke før den skal inn, og har ikke hatt på snart to mnd :S

Gjest Tekola
Skrevet

Ja, det heter det samme. Det er bare det at vi ikke har selve oppgaven.

Har inntrykk av at det er ganske store forskjeller mellom de to studiene, ja!

Gjest Anuket
Skrevet (endret)

Nå kaster jeg inn håndkleet, hjem for å lage middag, se en dårlig film (lett underholdning som ikke krever aktive hjerneceller :fnise: ) og sove før det er tilbake på lesesalen og nye 10-12 timers lesedager! :skravle:

Håper dere andre har hatt en effektiv dag! Hold ut snart blir det sommer og sol :hoppendeglad:

Endret av Anuket
Skrevet

Er det noen som skal sitte oppe med skole i natt? :lete:

Gjest Anuket
Skrevet

Det snødde idag tidlig! i MAI :hakeslepp: Men nå håper jeg at det fortsetter så går jeg ikke glipp av enda en fin dag siden jeg er på skolen :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange studiepoeng teler en bacheloroppgave på cirka 5000 ord? Det høers så lite ut. Her jeg studerer er 6000 ord brukt på både 2 og 5 studiepoengsfag. Det føles fryktelig mye å gjøre for lite, men allikevel må en bacheloroppgave bli for liten med en begrensning på 5-7000 ord?

Skrevet

Hvor mange studiepoeng teler en bacheloroppgave på cirka 5000 ord? Det høers så lite ut. Her jeg studerer er 6000 ord brukt på både 2 og 5 studiepoengsfag. Det føles fryktelig mye å gjøre for lite, men allikevel må en bacheloroppgave bli for liten med en begrensning på 5-7000 ord?

Min bachelor skal være på 5-7000 ord (regner med det var mitt innlegg du siktet til) og gir 15 stp. I tillegg til oppgaven hadde vi en breddetest i februar (minieksamen i det felles pensumet) og 2 obligatoriske kildesøk-kurs, samt 6 timer obligatorisk symposium. Enig i at det er ganske lite tekst å skrive, men jeg klager ikke!

Gjest Vanndråpe
Skrevet

Hvorfor må jeg bli forkjølet èn uke før eksamen, jeg har jo ikke vært syk i dette skoleåret hittil... Alt jeg orker er tv og pc, når egentlig burde regne oppgaver så det synger etter.

Skrevet

sitter helt fast med ped-oppgava! syns den er så vanskelig :( nåvel, vi skal skrive 6-8 sider, og jeg har skrevet ca 5 og en halv.... men føler egentlig ikke jeg har skrevet så veldig mye bra... har egentlig lyst til å bare slette halvparten! blæææææææ!!

AnonymBruker
Skrevet

På bacheloroppgaven min var det er krav på 4500 ord, maks 5000 ord. Det var 15 stp. Men vi fikk ikke veiledning på den, ikke var det rom for feltarbeid eller lignende heller, så trengte ikke å ha med metode. Ikke var vi nødt å skrive oppgaven heller for å få graden, det var et fritt emne.

Bacheloroppgaven er veldig forskjellig fra sted til sted og fra studie til studie.

Skrevet (endret)

Men det er sjelden meningen at sånt skal skje, og det gjør deg heller ikke til en taper :) Skjønner at det er kjedelig da!

Sant nok, jeg hadde jo ikke akkurat planlagt dette, hehe. Men kjipt ja!

Endret av Fnisu
Skrevet

Nå går jeg inn i tre spennende døgn, merker jeg.

Har eksamen både i morgen og på tirsdag, i to forskjellige fag, som jeg faktisk nesten ikke har lest til i hele år. Jeg kjenner at jeg ligger og lukter på to stryk. Det er så utrolig vanskelig å lese og konsentrere seg om et fag, når man vet at man samtidig burde lest til et annet fag i tillegg. :murvegg:

Håper jeg får inn noe i allefall, hadde råflaks forrige uke, satser på at jeg har den med meg videre. *Bankibordet*

AnonymBruker
Skrevet

Har eksamen mandag 14, og er enda ikke ferdig med å lese gjennom alt pensumet - og har for all del ikke pugget det... Jeg er både superstressa og optimistisk og tenker at jeg har god tid (??). Utrolig irriterende at jeg aldri innser alvoret før det nesten er for sent! :sukk:

Blir vel å gå gjennom forelesningsnotater og prøve å se på hovedpoengene. Kan ikke stryke, trenger minst en E!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...