ninuska_ Skrevet 19. mars 2012 #1201 Skrevet 19. mars 2012 Er i gang med å transkribere et fokusgruppe intervju En ting er å transkribere et individuelt intervju, men dette var virkelig noe å bryne seg på. Mange som avbryter osv. Aldri gjort det før - det tar tid!
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #1202 Skrevet 19. mars 2012 Skriver oppgave. Kjeder meg ihjel og lurer på hvorfor jeg gidder dette drittet i det hele tatt. Blæææææææ!!!!
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2012 #1203 Skrevet 19. mars 2012 Jeg klarer ikke å motivere meg for dette tullete svadastudiet jeg lider meg igjennom...!!! Har bestemt meg for å bytte studiet til høsten, så da er det enda verre å tvinge seg selv til å lese. Og nå har jeg to kvalifiseringsoppgaver som må skrives iløpet av de neste to ukene. Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Er SÅ enig. Har det akkurat på samme måte som deg. Kjipt å føle at man kaster bort tid og penger på dette. 1
otilie Skrevet 19. mars 2012 #1204 Skrevet 19. mars 2012 blir litt sliten av at noen i klassen bare vil "passe på seg selv". vi ryddet klasserommet idag, fordi det skal være shina til åpen dag. Jeg drev å rydda litt på en pult, da to av de i klassen sto og prata på om de skulle dra hjem, for de visste ikke om det var noe særlig mer å rydde? "Du kan ta med det her ut" sier jeg, og gir hun ene en tallerken med en kniv på som lå i klasserommet (sånt skal legges ute i gangen på en tralle). Og jeg får som svar: "Hæ? Hvorfor kan ikke DU gjøre det?" "Nei du kan gjerne få rydde i de papirene her hvis du heller vil...." '-.- ikke lenge etterpå dro de hjem... selv om vi ikke var ferdig med å rydde i det hele tatt.... De ser tydeligvis ikke hva som trengs å gjøre, og når noen gir de arbeidsoppgaver så mener de at DET skal de ikke gjøre nei.... Hadde læreren bedt de gjøre det, hadde det vært greit... er mange som holder alt de gjør hemmelig og. Spør en annen student om hun kan få se på hva noen har gjort, spørre litt hva de har tenkt, reflektere litt sammen.... så får man bare et blikk "stikk av! ikke stjel ideene mine!" Kollokviegrupper er ytterst sjeldent her... jeg blir så glad når noen vil diskutere oppgaver med meg.. men de fleste vil holde alt arbeidet sitt hemmelig og ikke si et pip om hva de tenker om oppgaven....
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2012 #1205 Skrevet 20. mars 2012 Sliter med en oppgave som må være ferdig til i morgen. Skal til og med bare være 800 ord, men umulig å knytte pensumet opp til det de spør om og ja, blæh! Idiotstudie. Heldigvis bare noen uker igjen av det.
ninuska_ Skrevet 21. mars 2012 #1206 Skrevet 21. mars 2012 Jeg sutrer over at jeg må opp av senga i dag. Gruppearbeid.. bleh!
Gjest santus Skrevet 21. mars 2012 #1207 Skrevet 21. mars 2012 Jeg har et lite dilemma. -Jeg har valgt riktig studievei, fordi jeg vil bli det jeg går. -Jeg synes selve studiet er DRITTkjedelig -Vi har ikke et spesielt godt klassemiljø. (Vi er en relativt liten klasse- det burde derfor være en god forutsetning for at alle blir kjent.) Vi er liksom små gjenger, men vi finner aldri på noe på fritiden. Jeg føler at "alle" andre har et godt klassemiljø som finner på mye koselig sammen. -Jeg vet ikke hva annet jeg skulle gått. Så: Ville dere holdt ut 5 kjedelige studieår i en gangske kjedelig klasse, for så å ha mange mest sannsynlig superkjekke arbeidsår VS. 5 morsomme studieår i en "kul" klasse med usikker jobbframtid?
Gjest Daenerys Skrevet 22. mars 2012 #1208 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har et lite dilemma. -Jeg har valgt riktig studievei, fordi jeg vil bli det jeg går. -Jeg synes selve studiet er DRITTkjedelig -Vi har ikke et spesielt godt klassemiljø. (Vi er en relativt liten klasse- det burde derfor være en god forutsetning for at alle blir kjent.) Vi er liksom små gjenger, men vi finner aldri på noe på fritiden. Jeg føler at "alle" andre har et godt klassemiljø som finner på mye koselig sammen. -Jeg vet ikke hva annet jeg skulle gått. Så: Ville dere holdt ut 5 kjedelige studieår i en gangske kjedelig klasse, for så å ha mange mest sannsynlig superkjekke arbeidsår VS. 5 morsomme studieår i en "kul" klasse med usikker jobbframtid? Jeg hadde helt ærlig holdt ut... De fleste har jo venner utenfor skolen Jeg går et studie som ikke er klasseroms-undervisning (store forelesningssaler), og det er vanskelig å få seg venner der. Det har blitt noen etter 3 år nå, men jeg har heller satset på venner utenfor studiet mitt Nå tar jeg hensyn til at du virkelig vil ha jobben du utdanner deg til, da.
Vianne Skrevet 22. mars 2012 #1209 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har innlevering i morgen, semesteroppgave, men sitter bare å koper foran dataen. Gikk ikke engang på skolen i dag fordi jeg skulle være så veldig flink hjemme. Jada...
Gjest santus Skrevet 22. mars 2012 #1210 Skrevet 22. mars 2012 Jeg hadde helt ærlig holdt ut... De fleste har jo venner utenfor skolen Jeg går et studie som ikke er klasseroms-undervisning (store forelesningssaler), og det er vanskelig å få seg venner der. Det har blitt noen etter 3 år nå, men jeg har heller satset på venner utenfor studiet mitt Nå tar jeg hensyn til at du virkelig vil ha jobben du utdanner deg til, da. Godt poeng
Chocoholic Skrevet 27. mars 2012 #1211 Skrevet 27. mars 2012 Jeg føler for å sutre litt igjen...har en hjemmeeksamen som skal inn i morgen kveld (torsdag morgen, 07.00), og så langt har jeg kun en innledning. Jeg vet hva jeg vil si, jeg får bare ikke til å skrive det. Noen som har tips?
otilie Skrevet 28. mars 2012 #1212 Skrevet 28. mars 2012 hurra... vi har hatt en leireoppgave på skolen, og skulle lage en del utprøvninger som vi skulle ta bilde av og levere i rapporten. Hun ene i klassen var lat og lagde ingen utprøvninger, hvorpå leire-læreren sier at hun bare kan ta bilder av utprøvningene til ei anna som slutta på skolen midt i perioden, og ha de i rapporten. Ganske wtf det der,men... det viser seg at det er MINE utprøvninger som er blitt tatt bilde av, og som hun i klassen har levert som SINE. Hun har sagt ifra til leirelæreren, men ikke til hun vi skal levere rapporten inn til.... jeg orker ikke melde inn om plagiat fordi dette kan jo løses på en annen måte, og hun jenta er en god venn av meg. Er jo mest læreren sin feil, selv om hun jenta burde ha tenkt litt før hun gjorde det uansett og.... Men kjipt at jeg må drive på med det der.... haff... skal ihvertfall si hva jeg mener om det der, og at denne gangen gikk det galt, så prøv å løs oppgavene dine på egenhånd neste gang...
Gjest Tekola Skrevet 29. mars 2012 #1213 Skrevet 29. mars 2012 8000 ord. Ca. 20 sider. Innen 18. mai. Samtidig med en annen oppgave som jeg får 18. april. Ikke påbegynt. Lest lite pensum. Må få C eller høyere. Hvorfor lærer jeg aldri?
Nienna83 Skrevet 29. mars 2012 #1214 Skrevet 29. mars 2012 Sukk, gravid og i tøffe studier.. Ikke å anbefale, hodet mitt er et heeeeeelt annet sted 80% av tiden
ninuska_ Skrevet 30. mars 2012 #1215 Skrevet 30. mars 2012 Skal opp grytidlig for å jobbe med gruppearbeid... og jeg klarer ikke sovne. Prosjektbeskrivelse, tre oppgaver, to rapporter + et produkt i år.... Sommerferie - hvor er du!?
Gjest Anuket Skrevet 30. mars 2012 #1216 Skrevet 30. mars 2012 Så mye å lese og så utrolig liten tid! Skippertak burde rett og slett bli mitt mellomnavn fra nå av!
ninuska_ Skrevet 30. mars 2012 #1217 Skrevet 30. mars 2012 Så mye å lese og så utrolig liten tid! Skippertak burde rett og slett bli mitt mellomnavn fra nå av! Tar du MITT mellomnavn? 1
Gjest Vinglepetra Skrevet 30. mars 2012 #1218 Skrevet 30. mars 2012 Så mye å lese og så utrolig liten tid! Skippertak burde rett og slett bli mitt mellomnavn fra nå av! Da er vi to!
ninuska_ Skrevet 4. april 2012 #1219 Skrevet 4. april 2012 (endret) Jeg hater den ene oppgaven min. Jeg har virkelig elsket å skrive oppgaver frem til nå, men jeg forstår den bare ikke. Vi velger egen problemstilling. Og jeg sendte inn et forslag til hva jeg ville skrive om til faglærer for jeg klarte ikke formulere problemstillingen helt slik jeg ville. Hun sendte meg et forslag, som jeg valgte å ta, for hun er jo sensor Men jeg får ikke satt opp "nøkkelord" i teori delen. Føler at uansett hva jeg skriver ender jeg opp med å besvare hele problemstillingen i teoridelen. Det er teoretisk oppgave vel og merke. Jeg har jo noe å diskutere i diskusjonen, men jeg føler det blir mye gjentakelse. Uff uff. Edit: Hvis problemstillingen er "Hvilke utfordringer...". Hadde dere laget en overskrift med "utfordringer" i teoridelen eller ville dere bare diskutert litt generelt? Endret 4. april 2012 av ninuska_
Gjest Daenerys Skrevet 4. april 2012 #1220 Skrevet 4. april 2012 5 uker. 5 uker så er jeg ferdig med bacheloren. MÅ bare overleve frem til det, har bacheloroppg på 20 studiepoeng, og 3 10-poengsfag. Sukk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå