AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #1141 Skrevet 4. februar 2012 Huff, den masteroppgava er et slit av og til! Når skal du levere?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #1142 Skrevet 4. februar 2012 Huff, den masteroppgava er et slit av og til! Når skal du levere? Skal levere 15.mai, så har sånn sett godt tid, men tar 30 sp ved siden av slik at oppgaven burde snart være skrevet hvis jeg skal klare alt sammen! Har du skrevet masteroppgave tidligere, eller holder du også på?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #1143 Skrevet 4. februar 2012 Oi, da skjønner jeg at helgene går med til studering! Jeg holder på meg masteren nå og skal levere samtidig som deg. Utrolig spennende og moro, men samtidig byr prosjektet på så mange nedturer og møter med veggen at jeg føler jeg er konstant sliten. (Godt å sutre litt her!)
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #1144 Skrevet 4. februar 2012 Oi, da skjønner jeg at helgene går med til studering! Jeg holder på meg masteren nå og skal levere samtidig som deg. Utrolig spennende og moro, men samtidig byr prosjektet på så mange nedturer og møter med veggen at jeg føler jeg er konstant sliten. (Godt å sutre litt her!) Ja godt å få ut litt sutring her, har ikke lyst til å sutre ned alle mine venner heller:p Jeg føler liksom at alt jeg gjør og skriver er så dårlig! Får du mye hjelp fra veilederne dine? Jeg har lyst til å spørre om alt mulig, men prøver å holde igjen litt.. Også har jeg ikke lyst til å vise frem noe jeg har skrevet som jeg syntes er dårlig til veilederne mine heller, så det blir litt sånn ond sirkel opplegg.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #1145 Skrevet 4. februar 2012 Huff, jeg sutrer egentlig alt for mye til vennene mine - så enda en ting å ha dårlig samvittighet.. Det med veiledere synes jeg også er litt vanskelig. Jeg vil heller ikke vise frem noe som er dårlig, men samtidig så er det jo som regel akkurat da jeg trenger hjelp. I det siste har jeg begynt å levere inn det jeg har skrevet når jeg føler at jeg ikke kommer meg videre på egen hånd - det er i hvert fall langt mer effektivt enn å sitte å stirre på den samme teksten dag ut og dag inn. Det har jeg ikke tid til lenger. Å spørre om ting som kanskje er "banale" i deres øyne er jeg imidlertid ikke så flink til... Det er så flaut å avsløre utvitenheten.. hehe.. Så jeg spør heller medstudenter - og de har jeg jammen fått mye hjelp av. Ting blir ofte litt klarere bare man får snakket litt rundt det, synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #1146 Skrevet 4. februar 2012 Du får uansett ha lykke til! Det hørtes ut som vi sliter litt med det samme, for ja det er flaut å innrømmet at man ikke forstår alt..
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #1147 Skrevet 4. februar 2012 Takk - lykke til du også! Vi klarer oss nok
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #1148 Skrevet 4. februar 2012 Takk - lykke til du også! Vi klarer oss nok Ja håper det:S Vil jo ikke ha en dårlig karakter på masteroppgaven heller!
Strikkemamma Skrevet 12. februar 2012 #1149 Skrevet 12. februar 2012 Har hjemmeeksamen hele neste uke og jeg gruer meg! Føler meg ikke forberedt i det hele tatt. Kanskje jeg får friskt mot når jeg får oppgaven foran meg, men akkurat nå ser jeg bare mørkt på det Er så skolelei!
Gjest Daenerys Skrevet 12. februar 2012 #1150 Skrevet 12. februar 2012 Fyttihelvete, skal lese 120 sider til før jeg legger meg... "Ikke gidd å komme på forelesning om dere ikke har lest". Moro, spesielt når man faktisk har et liv ved siden av studiene som består av alt for mye jobbing og en sjef som ikke har forståelse! Sukk.
Anneee Skrevet 13. februar 2012 #1151 Skrevet 13. februar 2012 åååååååå muntlig eksamen i neste uke og jeg føler jeg ikke har kontroll i det hele tatt
Gjest Anuket Skrevet 14. februar 2012 #1152 Skrevet 14. februar 2012 Ønsker meg mer tid! Det er min egen feil at jeg har sullet bort så mye tid, og nå sliter jeg med skippertak, samtidig som jeg prøver å få tid til trening og venner mellom jobb og skole Samme feilen hvert år, når skal jeg lære?
Gjest Tekola Skrevet 14. februar 2012 #1153 Skrevet 14. februar 2012 Må bli ferdig med øvingsoppgaven før bryllupet. Hadde egentlig vært fint å bli ferdig denne uka eller neste. Og det er jo bare 2000-2500 ord. Om jeg bare var flinkere til å lese på forhånd. Den burde jo være grei å få til, da. "Drøft de ulike ideene om hva fenomenet ”sekularisering” i moderne samfunn er." Men allikevel.
Drømmespill Skrevet 14. februar 2012 #1154 Skrevet 14. februar 2012 haha, denne tråden passer meg ypperlig! Sitter og skriver på et fremlegg jeg skal ha på torsdag. Men seminarleder er så utrolig diffus på hva han vil ha, så det er neimen ikke lett å skrive. Er så skuffet, trodde dette året skulle bli kjempeintressant, men nå kjemper jeg meg bare gjennom for å få godkjent og få alle studiepoengene...
melly666 Skrevet 14. februar 2012 #1155 Skrevet 14. februar 2012 Har eksamen imorgen, og ble forkjølet igår. Feber, hoste og hele pakka. Fikk nesten ikke sove inatt, så er dødssliten, men må se over notatene mine da jeg ikke føler at jeg kan noe. Perfekt. (har mulighet til å konte, men var flink og leste tidlig og mye denne gangen, og hvis jeg konter blir det to store eksamner etter hverandre. vil helst slippe)
Mermaid Blues Skrevet 15. februar 2012 #1156 Skrevet 15. februar 2012 Det er så vanskelig å komme igang skikkelig med oppgaver! Jeg har gjort masse research, har kilder jeg vil bruke, poenger jeg vil få frem...men å faktisk få dette ned på papiret er plutselig så veldig vanskelig! Akkurat som at den lille "edgen" mangler, alle idéene virker geniale på bussen mellom hjemme og lesesal/bibliotek, men når jeg sitter med bøkene foran meg virker det banalt og teit. Dagene bare raser avgårde også, jeg skal levere to oppgaver om ei uke, samt en tredje om fire uker, og foreløpig har jeg bare ganske detaljerte outlines og side opp og ned med delvis godt sorterte notater - ingen faktisk tekst. Begge oppgavene er vanskelige å innlede, spørs om det er best at jeg bare starter midt i og heller tar innledninga til slutt - sånn at jeg i det minste kommer skikkelig i gang med noe. I fjor skrev jeg riktignok to like lange oppgaver på under to dager, og fikk god karakter på begge, men det var skikkelig stress, og jeg er ikke fan av stress. I tillegg får jeg litt prestasjonsangst av oppgavetekstene, siden det denne gangen handler om ting jeg faktisk er kjempeinteressert i, og føler jeg har mye å si om, og da vil det være som et karaktespark i trynet å få dårlig tilbakemelding. Vurderer å stikke bort på starbucks og kjøpe den største kaffen de har med litt ekstra alt i, og deretter nekte meg selv å gjøre noe som helst annet til jeg har minst 1000 ord ferdig redigert på hver oppgave, uansett hvor langt utpå morran det blir - søvn er oppskrytt uansett, sant?
ninuska_ Skrevet 15. februar 2012 #1157 Skrevet 15. februar 2012 (endret) Har eksamen imorgen, og ble forkjølet igår. Feber, hoste og hele pakka. Fikk nesten ikke sove inatt, så er dødssliten, men må se over notatene mine da jeg ikke føler at jeg kan noe. Perfekt. (har mulighet til å konte, men var flink og leste tidlig og mye denne gangen, og hvis jeg konter blir det to store eksamner etter hverandre. vil helst slippe) Uff! Det høres forferdelig ut. Håper det verste går over i løpet av natta, og at du er frisk og rask nok til å gjøre det supert på eksamen i morgen! Akkurat som at den lille "edgen" mangler, alle idéene virker geniale på bussen mellom hjemme og lesesal/bibliotek, men når jeg sitter med bøkene foran meg virker det banalt og teit. Vurderer å stikke bort på starbucks og kjøpe den største kaffen de har med litt ekstra alt i, og deretter nekte meg selv å gjøre noe som helst annet til jeg har minst 1000 ord ferdig redigert på hver oppgave, uansett hvor langt utpå morran det blir - søvn er oppskrytt uansett, sant? Det høres ut som min produktive hjerne for tiden. Alt, og da mener jeg alt, virker helt fantastisk når jeg ligger i senga, på bussen, i bilen... foran PCen er alt: HÆ? Dette klarer du! Heia! Endret 15. februar 2012 av ninuska_
Gjest Vinglepetra Skrevet 15. februar 2012 #1158 Skrevet 15. februar 2012 Jeg henger meg på, jeg også. Jeg henger langt etter leseplanen min I samtlige gag, hver gang jeg setter meg ned med bøkene ender jeg opp med å gjøre helt andre ting, eller dagdrømme. Vet ikke helt hvordan jeg skal klare dette, er det noen her som har tips eller råd så er jeg evig takknemlig.
Gjest Vinglepetra Skrevet 15. februar 2012 #1159 Skrevet 15. februar 2012 Ønsker meg mer tid! Det er min egen feil at jeg har sullet bort så mye tid, og nå sliter jeg med skippertak, samtidig som jeg prøver å få tid til trening og venner mellom jobb og skole Samme feilen hvert år, når skal jeg lære? Jeg tror vi er i samme båt
Gjest CarolineS Skrevet 15. februar 2012 #1160 Skrevet 15. februar 2012 Jeg husker da jeg gikk på videregående, og den verste oppgaven var en nynorskstil. Eller særemne; vi fikk karakterer for å lese skjønnlitteratur! If only I could turn back time.. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå