Gjest Raindrops Skrevet 2. desember 2011 #721 Skrevet 2. desember 2011 Ferdig med første eksamen. 4 timers eksamen og jeg var ferdig etter 1time og 30 minutter. Det stresser meg en del, men jeg skrev tross alt 11 sider for hånd og følte at jeg svarte utfyllende på alle spørsmålene. Off, jeg skal prøve å la være å tenke mer før den har blitt vurdert.. To uker til neste eksamen og ingenting som skjer av forelesninger i mellomtiden. Nå tar jeg langhelg!
Gjest NotSo Skrevet 2. desember 2011 #722 Skrevet 2. desember 2011 I know the feeling, gruer meg litt til Exphil til våren, men jeg føler også at alt er bedre enn det faget jeg har slitt med i høst. Nå har det forresten løsnet litt, og nå er jeg på tankestien at "skriv,skriv,skriv, og bli ferdig med greia, så kan du ta velfortjent juleferie". Gruer meg bare til framføring og utspørring etterpå på onsdag! Når har du deadline? 8. desember :S
Gjest Wirmeline Skrevet 2. desember 2011 #723 Skrevet 2. desember 2011 Off... har eksamen torsdag og gruer meg masse! Studerer statsvitenskap og føler det er så mye å huske på:/ Flere som studerer statsvitenskap her? Har nooen av dere noen eksamenstips forresten? *håpepå* Jeg studerer statsvitenskap! Har desverre ikke noen tips, jeg blir glad hvis jeg består (a)
Surriball Skrevet 2. desember 2011 #724 Skrevet 2. desember 2011 Eksamen på lørdag, på mandag og på tirsdag. Tar dette forbausende nok med knusende ro. Tror det må være en fordel med å ha vært gjennom 8 eksamensperioder før...
Fantomina Skrevet 2. desember 2011 #725 Skrevet 2. desember 2011 Juleferie! :D Lykke til videre, alle sammen! Sees etter jul
Gjest Nenya82 Skrevet 2. desember 2011 #726 Skrevet 2. desember 2011 Uff,jeg skal levere eksamensmappe på mandag,men heldigvis har jeg noen dager igjen.Skal skrive ca. 4 sider til,men regner med det går fort når jeg setter med ned for å skrive. Skippertak har blitt min beste venn :gjeiper:
Gjest Tekola Skrevet 2. desember 2011 #727 Skrevet 2. desember 2011 Juleferie! :D Lykke til videre, alle sammen! Sees etter jul Gå bort Neida, kos deg med ferie! Imens skal jeg bare... og så bare... også bare... Tre eksamner neste uke og så bare to dager etter siste der til jeg skal levere hjemmeeksamnen på 3000/4000 ord som jeg fortsatt ikke har 1000 ord på? Joda. Det går vel.
Belle de Jour Skrevet 2. desember 2011 #728 Skrevet 2. desember 2011 Eksamen på mandag, og for første gang føler jeg at jeg ikke har kontroll i det hele tatt. Sitter nå og løser oppgaver, og brukte kjempelang tid på en der jeg brukte "bruksanvisningen" slavisk, godt fornøyd med meg selv. Så sjekker jeg fasiten, og oppgaven er selvfølgelig gjort på to linjer, svaret var selvfølgelig noe helt annet. For første gang har eksamen gjort meg forbanna...
Gjest Solsmil Skrevet 3. desember 2011 #729 Skrevet 3. desember 2011 har hjemmeeksamen i exfac snart, og føler meg IKKE forberedt! Er det foresten noen her som har tatt mer enn 30 studiepoeng på et semester? fikk vite at påmeldingsfristen til nye fag var 12. desember. Og det er så syyykt vanskelig å få tatt de fagene jeg vil, samtidig som det går opp med timeplanen, hvilket semester de undervises i og alt sammen så nå har jeg havnet på to fag, et som jeg må ha i denne bacheloren, og et støttefag, men begge er på 20 studiepoeng hver. ......
Gjest Tekola Skrevet 3. desember 2011 #730 Skrevet 3. desember 2011 har hjemmeeksamen i exfac snart, og føler meg IKKE forberedt! Er det foresten noen her som har tatt mer enn 30 studiepoeng på et semester? fikk vite at påmeldingsfristen til nye fag var 12. desember. Og det er så syyykt vanskelig å få tatt de fagene jeg vil, samtidig som det går opp med timeplanen, hvilket semester de undervises i og alt sammen så nå har jeg havnet på to fag, et som jeg må ha i denne bacheloren, og et støttefag, men begge er på 20 studiepoeng hver. ...... Jeg tok 54,7 (ikke spør, teite spredninger av småfag over flere semestere og slikt) og for meg funket det helt fint. Beste karakter var B og dårligste E (men der ville jeg bare stå uansett) og C på de andre. Men det krever at en er motivert og leser gjevnt og tidlig! Og allikevel også fungerer greit med skippertaksmetoden mot slutten. Det er sånn jeg gjorde det, i hvert fall
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #731 Skrevet 3. desember 2011 har hjemmeeksamen i exfac snart, og føler meg IKKE forberedt! Er det foresten noen her som har tatt mer enn 30 studiepoeng på et semester? fikk vite at påmeldingsfristen til nye fag var 12. desember. Og det er så syyykt vanskelig å få tatt de fagene jeg vil, samtidig som det går opp med timeplanen, hvilket semester de undervises i og alt sammen så nå har jeg havnet på to fag, et som jeg må ha i denne bacheloren, og et støttefag, men begge er på 20 studiepoeng hver. ...... Forrige semester tok jeg 60 studiepoeng, og dette semesteret tar jeg 50. Det har gått overraskende bra, dårligste karakter sålangt er C og det er forsåvidt greit. Jeg har jobbet litt ved siden av, men det er klart; det har ikke blitt så veldig mye tid til sosiale ting. Men så lenge du er disiplinert når du jobber og lager en arbeidsplan som du (hvertfall forsøker) å følge - så tror jeg ikke det er noe problem å ta 40 studiepoeng på 1. semester. Dette klarer du! Kommer til å gå veldig fint :-)
Bellamy Skrevet 3. desember 2011 #732 Skrevet 3. desember 2011 har hjemmeeksamen i exfac snart, og føler meg IKKE forberedt! Er det foresten noen her som har tatt mer enn 30 studiepoeng på et semester? fikk vite at påmeldingsfristen til nye fag var 12. desember. Og det er så syyykt vanskelig å få tatt de fagene jeg vil, samtidig som det går opp med timeplanen, hvilket semester de undervises i og alt sammen så nå har jeg havnet på to fag, et som jeg må ha i denne bacheloren, og et støttefag, men begge er på 20 studiepoeng hver. ...... Jeg skal ta mer enn 30 studiepoeng resten av bachelorløpet mitt, i håp om å få til nok studiepoeng i en annen fagdisiplin enn den jeg studerer for å ha muligheten til å komme inn på en master der. Kjenner flere som har klart det, så da skal jaggu jeg klare det og! Blir nok litt ekstra lesing, men er man disiplinert er det utrolig hva man klarer! Har min første eksamen til uka nå, og er faktisk ikke stressa i det hele tatt. Vet at eksamen kommer til å gå bra, så jeg fokuserer helst på lesingen til en annen eksamen jeg er mye mer skeptisk til.. Skal bli godt med juleferie om to uker!
HedvigR Skrevet 3. desember 2011 #733 Skrevet 3. desember 2011 Jeg hadde helt glemt av denne tråden jeg :O Jeg gruer meg så sinnsykt til eksamene mine nå, særlig English Phonology. Føler det er en så stor del av stoffet jeg ikke har grep på i det hele tatt Skal bli deilig å være ferdig.
Surriball Skrevet 3. desember 2011 #734 Skrevet 3. desember 2011 har hjemmeeksamen i exfac snart, og føler meg IKKE forberedt! Er det foresten noen her som har tatt mer enn 30 studiepoeng på et semester? fikk vite at påmeldingsfristen til nye fag var 12. desember. Og det er så syyykt vanskelig å få tatt de fagene jeg vil, samtidig som det går opp med timeplanen, hvilket semester de undervises i og alt sammen så nå har jeg havnet på to fag, et som jeg må ha i denne bacheloren, og et støttefag, men begge er på 20 studiepoeng hver. ...... Jeg tok 45 poeng et semester, fordi jeg klagde på en eksamen og så strøk de meg... Og dette presterte de selvsagt å gi meg beskjed om tre dager før konten, så da ble det ikke aktuelt. Så et år senere tok jeg faget en gang til. Det gikk helt fint, selv om det var en del arbeid å måtte lese på et 15-poengersfag i tillegg til de andre fagene! Men så lenge du ikke legger opp til å lære deg alt fem dager før eksamen, men leser jevnt over helt semesteret burde det gå greit! Ferdig med første eksamen i dag, og det gikk STRÅLENDE! Jeg er kjempefornøyd! Nå spørs det hvordan det går med de andre, men jeg har i hvert fall gjort det veldig bra i ETT fag
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2011 #735 Skrevet 3. desember 2011 har hjemmeeksamen i exfac snart, og føler meg IKKE forberedt! Er det foresten noen her som har tatt mer enn 30 studiepoeng på et semester? fikk vite at påmeldingsfristen til nye fag var 12. desember. Og det er så syyykt vanskelig å få tatt de fagene jeg vil, samtidig som det går opp med timeplanen, hvilket semester de undervises i og alt sammen så nå har jeg havnet på to fag, et som jeg må ha i denne bacheloren, og et støttefag, men begge er på 20 studiepoeng hver. ...... Jeg tok 40 studiepoeng (eller, egentlig 50, da to fag ble tatt på tre uker i hhv januar og juni) på et semester, og rent faglig sett gikk det bra (2 A, 1 B). Men det var forferdelig slitsomt, da særlig det ene faget inneholdt MASSE omfattende rapporter, og jeg skrev to ganske store semesteroppgaver. Følte ikke jeg hadde noe fritid i det hele tatt. Studerer realfag, som erfaringsmessig krever mer jevn jobbing hele semesteret enn en del andre typer fag. Samtidig er jeg en "erfaren student", hvis dette er første året ditt ville jeg kanskje vært litt forsiktig dersom du ikke har arbeidsrutiner o.l på plass. Men jeg tror det vil gå greit da - dessuten synes jeg det kan være lettere å ha få fag å konsentrere seg om enn mange småfag, selv om antall studiepoeng er høyere.
Samulita Skrevet 4. desember 2011 #736 Skrevet 4. desember 2011 Snaaaaart ferdig med oppgavene som sammen utgjør 2/3 av karakteren. Eksamen om snaue to uker... Men tror det skal gå greit! Får jeg en C skal jeg passe på å ikke være for streng med meg selv. Er jo tross alt mitt første semester på universitetet Når det er sagt sikter jeg på en B.
ninuska_ Skrevet 4. desember 2011 #737 Skrevet 4. desember 2011 Sitter på jobb og sloss med regresjon
Belle de Jour Skrevet 4. desember 2011 #738 Skrevet 4. desember 2011 Sitter på jobb og sloss med regresjon Da er vi to! Eksamen i morgen, har jobbet intenst, og får ikke noen ting riktig!
Strikkemamma Skrevet 4. desember 2011 #739 Skrevet 4. desember 2011 Har eksamen rett etter juleferien. Vet ikke hvordan jeg skal få veltet meg rundt og starte for alvor.
Fandenivoldsk Skrevet 4. desember 2011 #740 Skrevet 4. desember 2011 11 dager til eksamen, og jeg KLARER IKKE BRY MEG. Hjelp. Har lært meg å transkribere, da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå