Gå til innhold

Sutretråd for studenter!

Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

En dårlig idé å lese hjemme. På lesesalen har jeg en liten sperre for å sjekke KG, men når ingen ser meg er det litt verre...i tillegg til at boka er seigere en skosålene mine. Interessant stoff, men kommer meg liksom aldri gjennom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag må jeg sutre litt! Har egentlig masse å gjøre (to uker til første eksamen), og burde sittet på lesesalen nå. Men uheldigvis har jeg fått halsbetennelse eller noe slikt, som både fører med seg vondt i ørene OG den verste hosten jeg kan huske å ha hatt. Ikke bare ble det så sjenerende å sitte på lesesalen at jeg måtte gå hjem - jeg blir sååå sliten i tillegg. Dette har jeg ikke tid til! Føler meg bare ekstra elendig når jeg VET det er masse som skal gjøres :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag må jeg sutre litt! Har egentlig masse å gjøre (to uker til første eksamen), og burde sittet på lesesalen nå. Men uheldigvis har jeg fått halsbetennelse eller noe slikt, som både fører med seg vondt i ørene OG den verste hosten jeg kan huske å ha hatt. Ikke bare ble det så sjenerende å sitte på lesesalen at jeg måtte gå hjem - jeg blir sååå sliten i tillegg. Dette har jeg ikke tid til! Føler meg bare ekstra elendig når jeg VET det er masse som skal gjøres :tristbla:

Huff! Du må ha god bedring! :(

Her i leiligheten er det heldigvis bare småsnufsing på gang. Men det er nok unskyldning for meg til å utsette eksamenslesingen! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Du må ha god bedring! :(

Her i leiligheten er det heldigvis bare småsnufsing på gang. Men det er nok unskyldning for meg til å utsette eksamenslesingen! :/

Takk! God bedring til deg og :klemmer: Får krysse fingrene for at snufsingen ikke utvikler seg til å bli noe verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hjemmeeksamensoppgaven utdelt i går og var på seminar i dag. Totalt ubrukelig! En person satt og spurte om så basic ting at det ikke burde gå an! "Må vi lage oss en problemstilling selv?" og så videre. :kjefte:

Det er et fag på bachelornivå! Tenk selv, menneske! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen på torsdag, mange sider igjen å lese (både for første gang og på nytt igjen). Hvor mange sider er det egentlig mulig å lese på en 10-14 timer? Jeg håper på 400 vertfall. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Eksamen på torsdag, mange sider igjen å lese (både for første gang og på nytt igjen). Hvor mange sider er det egentlig mulig å lese på en 10-14 timer? Jeg håper på 400 vertfall. :sukk:

Hvor fort leser du da? De (få) dagene jeg virkelig måtte, har jeg klart 220 på åtte timer, og jeg leser ganske raskt. Måtte forstå det også, hvis ikke kunne jeg lest raskere. Det er 27,5 sider i timen.

Tips - sett klokke på 30 min, les, sett klokka på 5 min, det er pausen, og fortsett sånn. Uansett hva du holder på med må du slippe tak i det når klokka ringer. Slik leser jeg mest effektivt :) Selvsagt en større pause etter noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så umotivert!!!!!! Har så mye å gjøre, det er helt umenneskelig. Har i tilleg fått tilbakemedling på en oppgave jeg skrev at jeg måtte rette på det og det og det. HUFFFFF, SUTRE SUTRE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg planlegger å ha lest hele pensum i et fag og ha skrevet notater til alt sammen ca. 2 uker før eksamen, så jeg kan begynne å titte på oppgaver og repetere, siden det er mye jeg ikke forstår.

Hvor lenge før eksamen pleier dere å ha lest ferdig og hvor lang tid bruker dere på å repetere? Jeg føler jeg glemmer alt jeg leser, og har litt angst for at jeg har alt for kort tid på meg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge før eksamen pleier dere å ha lest ferdig og hvor lang tid bruker dere på å repetere?

Nå er det lenge siden jeg har hatt skoleeksamen, så det husker jeg ikke så godt. Pensumet til ex.fac. moste jeg igjennom en uke før eksamen i alle fall (hadde ikke lest pensum før da, men fikk uansett toppkarakter).

På hjemmeeksamener leser jeg ikke så veldig mye med mindre man har seminarer og oppgaver underveis i semesteret. Jeg leser det som er relevant til oppgaveteksten i løpet av to til tre dager, tar gode notater og skriver oppgaven ferdig iløpet av en til tre dager etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, da er det Ex.Fac eksamen i morgen, 11 timer igjen... Egentlig føler jeg at jeg har rimelig god kontroll på stoffet, men er så nervøs som det går an likevel. Har vært kvalm og uvel i hele dag og knapt nok fått i meg mat.. Er nok mye fordi det er min første eksamen utover videregående. Håper bare jeg ikke mister det helt i morgen! Må høyere makter være med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, alle har eksamen så tidlig! Vi har ikke ex.fac før 15 desember. Bra fordi jeg forhåpentligvis får til å skjønne såpass til da at jeg kan satse på en E, men samtidig vil jeg bare bli ferdig med det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den! Er egentlig glad jeg har den såppas tidlig, har juleferie allerede 7. desember!! Okei, skal ikke gni det inn..

Jeg også satser bare på ståkarakter, er egentlig irrelevant hva jeg får bare jeg ikke stryker! Og en skulle vel tro det skal en del til for å stryke, eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, da er det Ex.Fac eksamen i morgen, 11 timer igjen... Egentlig føler jeg at jeg har rimelig god kontroll på stoffet, men er så nervøs som det går an likevel. Har vært kvalm og uvel i hele dag og knapt nok fått i meg mat.. Er nok mye fordi det er min første eksamen utover videregående. Håper bare jeg ikke mister det helt i morgen! Må høyere makter være med meg.

Lykke til! Prøv å holde deg rolig i morgen så går det nok bra ;)

----

Æsj, jeg fant nettopp ut at jeg må lever en oppgave på tirsdag, som er en uke tidligere enn jeg trodde! Det som er surest er egentlig at oppgaven er om Decartes, og jeg har masse bra notater fra da jeg tok Exphil i fjor, men de ligger så klart hjemme i Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke den eneste som har gnidd det inn! :P

Det går sikkert bra, særlig siden du føler du har kontroll! :) Har ikke kontroll på noe, jeg. Hehe. Er helt latterlig dårlig i lingvistikk, fonetikk og sånt..

Jeg har hørt skrekkrykter her om at man må ha 40% riktig for i det hele tatt å stå - altså E :forvirret: håper for guds skyld det ikke er sant, for da stryker jeg garantert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt skrekkrykter her om at man må ha 40% riktig for i det hele tatt å stå - altså E :forvirret: håper for guds skyld det ikke er sant, for da stryker jeg garantert!

40% er vanlig for E. Som regel er det en slik inndeling (correct me if I'm wrong):

<40%:F

40-50%:E

50-60%: D

60-80%: C

80-90%: B

90-100%: A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...