AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #1 Skrevet 4. oktober 2011 Hei alle KG-kvinner! Jeg har nå vært sykemeldt i 3 uker på grunn av senebetennelse. Situasjonen har ikke bedret seg av ro og hvile, så nå ser det ut til at jeg må sendes videre til fysioterapeut e.l. Jeg ringte opp på legekontoret for å få en time idag tidlig. Der fikk jeg beskjed om at hun ikke visste hvordan hun kunne hjelpe meg, da de bare hadde en lege på kontoret denne uken. Alle de andre hadde høstferie. Jeg fikk beskjed om å prøve å ringe så fort det åpner imorgen tidlig for å få en hastetime, men hun kunne ikke garantere noe, da hun hadde gitt den samme anbefalingen til flere. Tingen er at sykemeldingen min går ut i morgen/onsdag, og jeg er litt redd for at det kan bli trøbbel med arbeidsgiver/NAV osv om jeg ikke kommer med en ny sykemelding når den andre utløper. Jeg kan virkelig ikke jobbe slik situasjonen er nå. Dette er min første jobb og første gang jeg er sykemeldt også, så jeg vet ikke hvordan dette fungerer.. Har noen her vært i en liknende situasjon?
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #3 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg har nå vært sykemeldt i 3 uker på grunn av senebetennelse. Situasjonen har ikke bedret seg av ro og hvile, så nå ser det ut til at jeg må sendes videre til fysioterapeut e.l. Har du virkelig sittet på ræva hjemme i tre uker på grunn av senebetennelse, uten å få henvisning til fysioterapi? Fysioterapeut er jo et lavterskeltilbud ved slike problemer, det er ingenting å vente med! Om det ikke hadde blitt veldig mye bedre i løpet av én uke ville jeg dratt til fysio i hvert fall... God bedring. 2
Serenity_ Skrevet 4. oktober 2011 #4 Skrevet 4. oktober 2011 Du informerer arbeidsgiver om at du ikke kan jobbe pga at situasjonen ikke har bedret seg. Så forteller du han at du har vanskeligheter med å få forlenget sykemelding pga høstferien og manko på leger. Du sier at du kommer innom med den nye sykemeldingen samme dag du har time og har fått ny. Forklar legen din at senebetennelsen ikke ble bedre, og at du forsøkte å bestille deg en ny time for konsultasjon/videre sykemelding. Be legen om å tilbakedatere sykemeldingen slik at han krysser på "påfølgende vurdering" og at datoen er løpende.
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2011 #5 Skrevet 4. oktober 2011 Sykemeldingen kan ha tilbakevendende kraft så lenge det blir notert at du har ringt. De har fått beskjed om at situasjonen ikke har bedret seg og en blir fortsatt sykemeldt. (har fått slik mange ganger i starten, før jeg endte opp med langtidssykemelding) Du bør jo få bedre tilbud en å "bare vent å se" på betennelsen. Dette burde legen tilbydd deg for lengesiden.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #6 Skrevet 4. oktober 2011 TS her, tusen takk for hjelpende svar alle sammen. Jeg har snakket med andre nå i etterkant som også har hatt senebetennelser, og disse har jo fått henvisning til fysioterapeut med en gang.. så jeg må også si at jeg synes det er litt merkelig at hun ikke har sendt meg dit. Det hun sa var at hun ville se om ro og hvile ville hjelpe på armen min, da jeg har en veldig fysisk krevende jobb. Det er på et verksted, med mye løfting og montering av tunge deler. Om tilstanden ikke var bedret innen disse tre ukene ville hun henvise meg til fysioterapeut, sa hun. Jeg har som sagt aldri hatt dette før og om jeg hadde visst om dette før hadde jeg jo bedt om henvisning med en gang, i stedet for å gå hjemme og glo på alt det dårlige som sendes på tv på dagtid! MEN, det var betryggende å høre at sykemeldingen kan ha tilbakevirkende kraft. Igjen, takk for svar. KG er jammen meg fint å ha når man undres
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #7 Skrevet 4. oktober 2011 Jeg har vært sykemeldt fra jobben i 2 uker nå og sykemeldingen går ut til torsdag og må nok ha en ny sykemelding pga ryggen ikke har blitt så mye bedre. Jeg skulle bestille time i går, men damen på tlf sa legen min hadde høstferie og derfor måtte jeg bare vente til neste mandag med å ringe. jeg ringte sjefen min og han sa det gikk greit
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå