Gå til innhold

Trenger tips til flytende mat!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er ny her, og vet ikke helt hvordan dette fungerer, men jeg trenger litt hjelp.

Jeg har utrolige problemer med kjeveleddene mine, og dette gjør at jeg ikke kan tygge noe som helst mat for øyeblikket. Går til behandlig, men min neste time er ikke før om 3 uker, og dette er et problem som blir værre og værre uten behandling, og behandlingen hjelper bare om jeg går hver uke over tid.

Så det opprinnelige spørsmålet mitt er om noen har gode tips på supper/grøt og eller risotto-type middager(+ lunsj og frokost) som er næringsrik, lett eller unødvendig å tygge, og helst billig. (Fattig student.. :P)

Kan legge til at jeg har hatt dette problemet siden mars, og har blitt bedre over sommeren, men nå blir det værre og værre. Jeg har spist massevis av supper, grøt og smoothies.

På gode dager spiser jeg også pasta, så pastaretter tas også imot med takk :)

Heidi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri vært et frokostmenneske, så jeg har kommet opp med en frokostshake som både er god og næringsrik. Kraftige saker, 800kcal.

Melk

Økologisk peanøttsmør (99 % peanøtter. Av merket Green Choice)

En banan

Havremel

Proteinpulver (sjokolade) (kan droppes)

Blandes med stavmikser.

Skrevet

Her er forresten nøyaktige mål, og kcal:

4 dl melk 184 kcal

40 g peanøttsmør 225 kcal

50 g havremel 182 kcal

100 g banan 90 kcal

40 g proteiner 150 kcal

Totalt: 831 kcal

Skrevet

Med en stavmikser eller blender kan så og si alt bli mer eller mindre flytende. Vet ikke hva sånt koster da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...