AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #1 Skrevet 3. oktober 2011 Pappaen min har en mild form for CP. Han har fungert i mange år, men nå går det bare nedover Er det slik at man blir verre og verre av CP og antakelig kommer i rullestol til slutt?
Miranda16 Skrevet 3. oktober 2011 #2 Skrevet 3. oktober 2011 Generelt kan man vel si at man kan merke mer kroppslig plager og raskere med alder enn en et menneske uten dette handicap. Og nei ikke alle havner i rullestol. Det er veldig mange grader av CP. Kan du beskrive litt nærmere hva slags kroppslige plager han har?
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #3 Skrevet 3. oktober 2011 Generelt kan man vel si at man kan merke mer kroppslig plager og raskere med alder enn en et menneske uten dette handicap. Og nei ikke alle havner i rullestol. Det er veldig mange grader av CP. Kan du beskrive litt nærmere hva slags kroppslige plager han har? Han har de siste par årene blitt veldig mye dårligere til bens. Veldig stiv i bena og har til tider problemer med å få på seg sokkene sine. Han står i dusjen hver morgen i godt varmt vann for å prøve å løse opp litt i muskler og ledd. Han går til behandling 2-3 ganger i uka. Jeg merker på humøret hans at han ikke er i god form lenger. Han har alltid vært aktiv, og nå klarer han ikke det på langt nær samme måten og lunta hans er kortere. Jeg er bare bekymret for at kroppen blir verre og verre Det er trist å se sin resurssterke pappen sin bli dårligere og dårligere
Miranda16 Skrevet 3. oktober 2011 #4 Skrevet 3. oktober 2011 Ja det høres ut som som dette er vanlige senskader av CPen. Jeg tror det er kjempeviktig at han holder seg det han kan av fysisk aktivitet og fortsetter jevnlig behandling.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 Ja det høres ut som som dette er vanlige senskader av CPen. Jeg tror det er kjempeviktig at han holder seg det han kan av fysisk aktivitet og fortsetter jevnlig behandling. Han er forøvrig mellom 55 og 60 år. Han kommer til å fortsette behandlingen så lenge det går Og håper han fortsetter å prøve å være i fysisk aktivitet. Vi rundt han oppmuntrer han hvertfall til det. Så får vel bare tiden vise hvor det ender med han
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå