Gå til innhold

Epilepsi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting ang. epilepsi. Kjenner en gutt som har dette, og han har i litt tendenser til å være voldelig. Han er egentlig en snill og grei gutt, men kan altså plutselig "klikke" og slå folk og kaste ting. Han er også på en måte litt fjern og kan til tider gå rundt i sin egen verden. Mor sier at det er på grunn av epilepsien at han er sånn, men jeg har liksom gått og trodd at det er noe annet med ham...

Og så har jeg en nabo. Det er veldig lytt her, og jeg har et par ganger høre henne hyle, vræle, grine og snakke som om hun er dritings eller noe. Har lurt på hva pokker det er som foregår i det huset, men fikk for et par dager siden vite at hun også har epilepsi, så jeg tenkte at det kanskje er når hun har anfall at hun får disse utbruddene?

Jeg har liksom alltid gått og trodd at mennesker med epilepsi er helt normale, og at anfallene bare fører til at de kan falle sammen med ristinger, men jeg har kanskje litt å lære? Tenker spesielt på denne gutten, kan epilepsi føre til adferdsproblemer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...