Gå til innhold

Fikk et sammenbrudd på jobben.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ikke tourettes eller noe ,men jeg brøt helt sammen på jobben i dag og sa helt syke ting til kollegaer og sjefen.

Det klikket for meg på en måte. Jeg bablet usammenhengende og kalte kollegaene mine for de sykeste ting.

Har fått fri ut uka og skal i møte hos sjefen på mandag. Jeg mente jo ikke alt det syke jeg sa. Jeg kjenner nesten ikke disse menneskene en gang. Jeg ble ansatt for en måned siden.

Kan jeg få sparken for dette? Bør jeg kontakte lege? Jeg må ha hatt et nervesammenbrudd eller noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke tourettes eller noe ,men jeg brøt helt sammen på jobben i dag og sa helt syke ting til kollegaer og sjefen.

Det klikket for meg på en måte. Jeg bablet usammenhengende og kalte kollegaene mine for de sykeste ting.

Har fått fri ut uka og skal i møte hos sjefen på mandag. Jeg mente jo ikke alt det syke jeg sa. Jeg kjenner nesten ikke disse menneskene en gang. Jeg ble ansatt for en måned siden.

Kan jeg få sparken for dette? Bør jeg kontakte lege? Jeg må ha hatt et nervesammenbrudd eller noe.

Har dette skjedd før?

Du bør gjerne kontakte fastlegen din. Dersom du er organisert er det gjerne ikke så dumt å kontakte hovedtillitsvalgt også.

Som sagt ta kontakt med fastlegen!

Skrevet

Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg håper jeg får sparken for jeg tør ikke dra dit igjen tror jeg. Det som er dumt er at jeg trivdes så godt der.

Det bare klikket for meg og helt syke ting kom ut av munnen min.

Skrevet

Har dette skjedd før?

Du bør gjerne kontakte fastlegen din. Dersom du er organisert er det gjerne ikke så dumt å kontakte hovedtillitsvalgt også.

Som sagt ta kontakt med fastlegen!

Nei aldri. Det var ingen som provoserte meg heller. Skal ringe fastlege i morgen tidlig.

Gjest Adriane
Skrevet (endret)

Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg håper jeg får sparken for jeg tør ikke dra dit igjen tror jeg. Det som er dumt er at jeg trivdes så godt der.

Det bare klikket for meg og helt syke ting kom ut av munnen min.

Har det skjedd noe spesielt i det siste da, som kunne få det til å tippe sånn for deg?

For å si det sånn: hvis du overhodet ikke klarer å se noen som helst grunn til at det skulle skje, så burde du kontakte legen din. Det er jo ikke normalt å klikke vertikalt for ingen som helst grunn. Men hvis du har vært under spesielt hardt press en periode, privat eller på jobb, så kan det være en naturlig reaksjon. Jeg ville kanskje uansett kontaktet legen, for sikkerhets skyld.

Edit: jeg så nå at du skal ringe fastlegen i morgen tidlig. Bra!! Hvis du vet med deg selv at dette kom som lyn fra klar himmel, så kan det jo rett og slett være en fysisk grunn til at det skjedde.

:klemmer:

Endret av Adriane
  • Liker 2
Gjest Elfrida
Skrevet

Det var såpass merkelig at jeg nok hadde ringt legevakta for råd hvis det hadde skjedd meg.

• Liker 3
Skrevet

Vil bare glemme hele greia egentlig, men jeg kan jo ikke det. Dette er så ulikt meg.

Jeg sa helt horrible ting.

Skrevet

Har det skjedd noe spesielt i det siste da, som kunne få det til å tippe sånn for deg?

For å si det sånn: hvis du overhodet ikke klarer å se noen som helst grunn til at det skulle skje, så burde du kontakte legen din. Det er jo ikke normalt å klikke vertikalt for ingen som helst grunn. Men hvis du har vært under spesielt hardt press en periode, privat eller på jobb, så kan det være en naturlig reaksjon. Jeg ville kanskje uansett kontaktet legen, for sikkerhets skyld.

Edit: jeg så nå at du skal ringe fastlegen i morgen tidlig. Bra!! Hvis du vet med deg selv at dette kom som lyn fra klar himmel, så kan det jo rett og slett være en fysisk grunn til at det skjedde.

Takk. Det har ikke skjedd noe spesielt egentlig. Har vært litt sliten og stressa, men det har jeg vært mange ganger uten at jeg har klikket sånn.

Gjest Adriane
Skrevet

Vil bare glemme hele greia egentlig, men jeg kan jo ikke det. Dette er så ulikt meg.

Jeg sa helt horrible ting.

Du burde kanskje snakke med en god venn eller et familiemedlem som kan være sammen med deg, og ta deg med til legevakt. Hadde dette skjedd meg, ville jeg definitivt kontaktet helsevesenet så fort som mulig. Som nevnt tidligere er det jo ikke normalt med slike utbrudd, med mindre du har vært under nesten umenneskelig press av et eller annet slag i det siste. Og har det skjedd noe i livet ditt som kan forklare "sammenbruddet ditt" i dag, så trenger du like fullt oppfølging av helsepersonell. Ikke sitt alene og la tankene få helt overhånd - ta kontakt med noen du stoler på, og få hjelp.

Skrevet

Har du diabetes, eller er plaget med lavt blodsukker?

En gang har jeg opplevd en kollega slik, og da hadde han kraftig føling.

Han sa stygge ting, rev stolene bort fra oss, klatret i gardinene mens han lekte pirat...

Skrevet

Han sa stygge ting, rev stolene bort fra oss, klatret i gardinene mens han lekte pirat...

Tror ikke jeg har diabetes eller lavt blodsukker.

Gjest Adriane
Skrevet

Dette tenkte jeg også på. Kjenner flere med sukkersyke som oppfører seg ganske merkelig hvis de er i ferd med å få føling.

Kjenner også en med epilepsi som blir helt mannevonde når h*n får anfall. H*n får ikke sånne klassiske "krampeanfall" alle forbinder med epilepsi, men blir isteden veldig aggressiv og sier de forferdeligste ting til folk.

Men det er jo nytteløst å spekulere for oss "vanlig dødelige". Jeg håper TS kontakter både noen h*n kan stole på, og helsepersonell. Håper også at man finner en god, men ufarlig forklaring på "anfallet".

Skrevet

håper det ordner seg :)

Bra du kontaktet legen, så finner forhåpentligvis han ut hva det var som "gikk galt".

Og at du holder oss informert om hvordan det gikk :)

:klem:

Skrevet

Uff, så fælt :klem:

Har ikke så mye råd og tips og sånn, annet enn at det er bra du tar deg en tur til legen. Det er ikke noe som har bygd seg opp over tid? At du har møtt den berømmelige veggen?

Skrevet

Uff, så fælt :klem:

Har ikke så mye råd og tips og sånn, annet enn at det er bra du tar deg en tur til legen. Det er ikke noe som har bygd seg opp over tid? At du har møtt den berømmelige veggen?

Det kan jo hende at jeg møtte veggen, men jeg har ikke vært overarbeidet heller. Har fungert bra andre steder og her trivdes jeg så godt. Jeg kan rett og slett ikke se kollegaene i øynene etter dette.

Jeg sa så mye rart og stygt til de.

Skrevet

Hvis du bare gjentar for deg selv hva du sa, - da kanskje det går opp for deg hvorfor du sa det?

Skrevet

Hvis du bare gjentar for deg selv hva du sa, - da kanskje det går opp for deg hvorfor du sa det?

Hæh? Det jeg sa var både meningsløst, stygt og rart. Jeg hadde ingen som helst grunn til å si det jeg sa.

Skrevet

Hæh? Det jeg sa var både meningsløst, stygt og rart. Jeg hadde ingen som helst grunn til å si det jeg sa.

En grunn må det vel ha vært i og med at du sa det? Var du sulten, lei eller deppa på grunn av en annen grunn? Om du gjentar for deg selv hva du sa så kanskje du løser gåten med hvorfor du sa det?

Skrevet

En grunn må det vel ha vært i og med at du sa det? Var du sulten, lei eller deppa på grunn av en annen grunn? Om du gjentar for deg selv hva du sa så kanskje du løser gåten med hvorfor du sa det?

Nei ordene bare kom ut. Jeg følte at jeg var i en drømmeaktig og litt fjern tilstand når jeg sa det.

Skrevet

Nei ordene bare kom ut. Jeg følte at jeg var i en drømmeaktig og litt fjern tilstand når jeg sa det.

Ja for du skjønner grunnen til at jeg stilte alle disse ubehagelige spørsmålene er at jeg lurte på om disse kunne kommet i gjen.

Kanskje du var psykotisk?

Da er spørsmålet, - hva utløste psykosen mon tro? Har du konflikter med kjæresten din? Godt forhold med foreldrene dine? Bærer du nag til noen akkurat nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...