AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Hei! Jeg vet ganske lite om anorexia, vet for det meste egentlig bare at personer sulter seg selv fordi de synes dem selv er tykke o.l. Jeg lurer på et par ting da. De/dere som har anorexia, synes de/dere at vi som er normale er feite også? Eller er det bare de/dere selv de/dere tenker det på? Hvordan ser de/dere på andre folks kropper da? Lurer bare fordi jeg er nysgjerrig. Håper de/dere som kjemper mot det vinner kampen. Dere er perfekte som dere er.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 De synes som regel vanlige kropper ser vanlige ut.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg tror nok de er mest fokusert på seg selv, det er ihvertfall min erfaring. Jeg har en venninne som har/hadde anoreksi. Og hun sammenlignet seg alltid med meg. Hun er mye høyere enn meg og veide på et tidspunkt 10 kg mindre enn meg, jeg er normalvektig, og da sa hun hele tiden at hun skulle ønske at hun var like tynn som meg :/ De har nok et veldig forvridd syn på hvordan de selv ser ut.
Viljaa Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg kan bare si litt om hva jeg følte da jeg var syk. Men nei jeg syntes ikke folk flest var tykke. Dersom jeg så noen som tydelig var større enn meg tenkte jeg som regel bare at "han/hun er heldige, for de kler de ekstra kiloene bedre enn meg". Det eneste jeg reagerte på var mengdene mat folk spiste, som i mine øyne var helt enorme. Men jeg var jo absoutt ikke frisk på det tidspunktet hvor jeg tenkte slik.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Okei! Takk for svar, det åpnet synet mitt litt mer. Synes det er så utrolig trist med aneroxia. Men samtidlig hvis de skulle syntes alle andre var tjukke hadde det skapt dårlig selvbilde hos andre også. Håper dere skjønner hva jeg mener. Men er jo så trist at de synes andre kler de kiloene bedre enn dem... De kler dem jo de også! Mennesker er vakrest når dem er seg selv!
Gjest otrivin Skrevet 3. oktober 2011 #6 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg reagerte ikke og syns folk som så vanlige ut var feite. Men jeg ble og blir til en viss grad uvel om jeg ser veldig feite mennesker i f. eks. bikini eller som ikke prøver å kle seg litt etter kroppen. Vet ikke hva dette kommer av, er ikke meningen, men blir bare akkurat som "angst" når jeg ser veldig feite.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå