AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Hvor sunt er egentlig soyaprodukter og andre alternativer for melk som f.eks. mandelmelk og rismelk? Jeg synes de ofte smaker så veldig søtt selv om man velger naturell.
SmallTalk Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Det er sunt for de som ikke tåler kumelk, og unødvendig for oss andre.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Pff, unødvendig. Soyasjokomelk er supernammis! Rismelk er forsåvidt veldig søtt, og noen merker er søtere enn andre. Green people er et godt merke. Mandelmelk smaker best hjemmelaget.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 Men det er altså sunt? For jeg kan ikke drikke melk, og synes både soya- og rismelk er godt. Det er bare det at søtsmaken får meg til å tenke at det umulig kan være sunt.
Aspera Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Soya inneholder naturlig msg, så det er ikke veldig sunt med alt for mye. Det reduserer også testosteronnivået i kroppen, og øker de kvinnelige, så det kan redusere sexlysten hos menn ved for stort inntak. Men alt med måte! Pleier du å drikke ren melk, vil jeg heller anbefale andre alternativer, som rismelk Selv bruker jeg soyamelk i matlagingen, og jeg elsker soyasjokomelk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå