AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Hva er definisjonen på diare, og hvor lenge må barnet holdes hjemme fra barnehagen? Datteren min på 15 mnd har akkurat begynt i barnehagen, og i dag hadde hun løs avføring to ganger. Hun er ellers i god form. skal hun være hjemme i morgen?
CoffeeCup Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg hadde ringt barnehagen imorgen tidlig og hørt hva de mener. Diare er innmari smittsomt og ikke særlig hyggelig å smitte hele avdelingen, hverken for deg, barna eller de ansatte.
Mamma1 Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Her får de ikke være i barnehagen, de nå vente til avføringen er normal igjen.
Chiquita Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 Minst 24 timer fra siste symptom er regelen i vår bhg
Gjest Jolla Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg spurte kommunelegen om når kan vi kalle avførigen diaré. Noen tror diaré er løs avføring, men vi fikk som svar at diaré er når avførigen er "flytende" nesten som vann,før det kan kalles diaré. Google det hvis du er usikker...
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #6 Skrevet 2. oktober 2011 Når barnet har veldi løs avføring (så det nesten renner ut av bleia) flere ganger på kort tid, så er det et tydelig tegn på tarmvirus. En kjenner som regel sitt eget barns avføringsmønster, og er det noe unormalt vil en som regel merke det raskt. Grunnen til at barnehager er så strenge på diare og oppkast, er for at det er ekstremt smittsomt med mage/tarmvirus. Barnet skal ikke i barnehagen før det har gått 24 timer siden siste symptom. Dette gjelder også ansatte i barnehagen som blir smittet. Dette er regler som gjelder alle barnehager.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå