Gå til innhold

Tips til god omelett?

Fremhevede innlegg

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg er ikke så glad i egg egentlig, men jeg vil gjerne "lære meg" å like omelett :P

Er det noen som har noen gode tips til en god omelett med mye smak? Jeg synes at egg pleier å smake så tomt på en måte.

Trenger ikke å være en oppskrift på slankende omelett, heller tvert imot. Jeg trenger en solid frokost :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ost! Masse ost:) bacon, reker, tomat, sopp. Er så mye godt man kan gjøre ut av noe så enkelt.

Gjest Marregutt
Skrevet

Jeg er ikke så glad i egg egentlig, men jeg vil gjerne "lære meg" å like omelett :P

Er det noen som har noen gode tips til en god omelett med mye smak? Jeg synes at egg pleier å smake så tomt på en måte.

Trenger ikke å være en oppskrift på slankende omelett, heller tvert imot. Jeg trenger en solid frokost :)

Du kan ha oppi alt du liker i en omelett! Det viktigste er å ha smør på skive, og legge på omeletten mens den fortsatt er varm, så smøret smelter på skiva! Nam! Med melk vedsiden av

• Liker 1
Gjest Mahareth
Skrevet

Paprikabiter, cherrytomater, squashterninger, terninger av kokte poteter, purre og vårløk er gode grønnsaker å ha i. Jeg liker godt å ha skinke i, da fungerer omtrent alt. Påleggrester kan kuttes i biter og has i.

Ost er godt å ha på toppen om kalorier ikke skal telles ;)

Omeletten blir skikkelig god om den lages med litt fløte også :sikle: Og ikke minst, nok pepper.

Skrevet

Min favoritt: piske eggene med fløte, salt og pepper. Ha i skinke, ost, purre og tomat. :spise:

Skrevet

Har en oppskrift jeg synes er kjempe god:

- 10 egg

- 1,8 dl fløte

- 1/2 ts salt

- 1/2 ts pepper

Pisk dette godt sammen

Fres litt purreløk, løk, smårettskinke og baconcut i en panne og ha oppi røren. Strø litt ost over. Deretter tar du hele pannen og sette i stekeovnen på 180 grader i ca 10 min(varmluft).

Kjempe god! :jepp:

Skrevet
Tortilla Española (blir også veldig god hvis du "jukser" og har i løk, hvitløk og f.eks. biter av spekeskinke eller bacon, samt litt mer krydder)
Gjest Raindrops
Skrevet

Takk for gode tips! Blir sulten av å lese her jeg nå :fnise:

Gjest Consensio
Skrevet

Jeg pleier å ha i (i tillegg til basisen) vårløk, purre, hvitløk og rødløk.

Om jeg vil ha kjøtt av noe slag så har jeg også oppi litt bacon og/eller kanskje noen pølser i småbiter (chilipølser eller noe med mye smak).

Skrevet

Jeg bruker gjerne litt smøreost med skinke, evt. litt melk med i "røren". Så er det litt mer smak i den, og den blir litt tykkere/luftigere føler jeg.. Ellers har jeg ofte litt skinke i (røren i pannen, så skinke på) evt. andre godsaker, og osten på toppen tilslutt, så den smelter :)

Skrevet

Min favoritt omelett :

4 egg, kvernet pepper,kyllingkrydder tandorri fra Hindu, melk/fløte e.l blandes

Champingnon-purre-brokkoli.tomat-paprika -ta det du har i kjøleskapet rett og slett. Og Kylling pålegg,skinke el no annet kjøttpålegg/rester.

Ha litt olje i panna,surr grønnsakene (salte eller krydre om du vil ) ,hell over omelettblandinga,legg et lokk over,og den ordner seg selv. Ha gjerne litt ost på toppen før den er helt ferdig stekt.

Husk å skru ned tempen på plata,når du heller i væska,men ikke for lav heller.

Når den er ferdig,legger du halve omeletten,over den andre halvdel,da har du en saftig omelett som smaker fantastisk spør du meg :jepp:

Skrevet

Jeg liker omelett nesten uansett, men en av de beste jeg har lagd:

*lager eggeblanding med revet ost (bruk god ost, gjerne flere ulike), salt, pepper, litt melk/fløte/vann, litt cayennepepper

*damp frisk spinat, hakk i biter og klem ut endel av væsken, bland i "eggerøra" når den er litt avkjølt

*hvitløk, most/hakket, gjerne løk også, freses i smør eller olje i stekepanna

*stek evt sopp også

*ha i eggeblandingen med spinat og alt, stek på lav varme og under lokk - ha over litt mer revet ost også

*stek bacon eller helst chorizo og hell over omeletten, med stekesjy.

*server med en god grønn salat.

Du kan gjerne også steke med noen tomater, f eks cherrytomater.

Skrevet

Jeg pisker cottage cheese sammen med egg og krydder (salt, pepper og persille eller gressløk)har har i rødløk/purre/vårløk, skinke, champinjong, tomat osv. Hvis jeg lager omelett til middag har jeg gjerne i en del poteter.

Gjest Survival
Skrevet

Bondeomelett er den beste omeletten, syns jeg! :) Den består gjerne av egg, en dæsj vann, potet som er kokt dagen før, purreløk, middagspølser, salt, pepper og fersk gressløk.

Skrevet

Fres bittesmå squashterninger i en panne. Ha i purreløk på slutten. Hell over eggeblanding med litt salt og masse pepper. Sett på lokk, og skru ned platen på laveste (slik får du en veldig luftig omelett). Server med en salat av avocado, mozzarella og gode tomater. Og et dryss med fersk, hakket basilikum. :)

Skrevet

Nå fikk jeg lyst på omelett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...