AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Del Skrevet 2. oktober 2011 Jeg leste nettopp her inne at noen skrev "feie alle over en kam" Synes det er morsomt med alle de forskjellige måtene uttrykkene blir brukt på Dette er altså ikke en hetsetråd, jeg har brukt uttryket selv også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eudyptula Skrevet 2. oktober 2011 #2 Del Skrevet 2. oktober 2011 "Gre alle under en kam". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #3 Del Skrevet 2. oktober 2011 skjære alle MED en kam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troilltøva Skrevet 2. oktober 2011 #4 Del Skrevet 2. oktober 2011 kan man da si "man skal ikke feie alle over en seng" ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipepeo Skrevet 2. oktober 2011 #5 Del Skrevet 2. oktober 2011 "Gre alle under en kam" er den mest brukte, vil jeg tro. Bruker den selv. Man skjærer da ikke med en kam? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #6 Del Skrevet 2. oktober 2011 Dra alle under en kam. Dra alle under samme kam. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #7 Del Skrevet 2. oktober 2011 "Gre alle under en kam". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 2. oktober 2011 #8 Del Skrevet 2. oktober 2011 kan man da si "man skal ikke feie alle over en seng" ? Eller "feie over alle i sengen"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LukaFrost Skrevet 2. oktober 2011 #9 Del Skrevet 2. oktober 2011 Eller "feie over alle i sengen"? Den der kan jeg godt være med på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 2. oktober 2011 #10 Del Skrevet 2. oktober 2011 "Gre alle under en kam" er den mest brukte, vil jeg tro. Bruker den selv. Man skjærer da ikke med en kam? Nei, men man skjærer håret over kammen. Er bare å sjekke neste gang man er hos frisøren, det. Ellers er det nok den du refererer til som er vanligst. jeg kan ikke huske de skikkelig grove jeg har sett, men skal poste om jeg ser dem eller husker dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 4. oktober 2011 #11 Del Skrevet 4. oktober 2011 Tror jeg har sett alle kombinasjoner av klippe/gre/skjære/dra og over/under i en eller annen sammenheng. Nettfora, avisenes kommentarfelt og blogger er et funn for språknerder som har behov for å øke blodtrykket. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 4. oktober 2011 #12 Del Skrevet 4. oktober 2011 Jeg har sett og hørt så mange forskjellige versjoner av dette uttrykket at jeg har ikke telling lenger. Jeg fulgte med en stund, og merket meg alle de forskjellige jeg hørte, men nå husker jeg ikke halvparten lenger. Den "dummeste", om jeg får si det sånn, var vel kanskje "å feie alle under samme teppe". Det var jo en voldsom blanding av diverse uttrykk, men jeg tolket det som et forsøk på å si "å skjære alle over én kam". Jeg dømte det også mislykket 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 4. oktober 2011 #13 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Verste utgaven jeg har hørt: "Feie alle under en kam"... Endret 4. oktober 2011 av Grønt blad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aranciata Skrevet 4. oktober 2011 #14 Del Skrevet 4. oktober 2011 Jeg har often tenkt på å starte en tråd om dette uttrykket, det er virkelig helt utrolig hvor mange som ikke vet hvordan det brukes! Jeg får ofte lyst til å skrive “DET HETER Å SKJÆRE ALLE OVER ÈN KAM!!!” Bra at det ikke bare er meg som legger merke til dette. Har ingen gode eksempler akkurat nå men skal se etter noen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Applecore Skrevet 4. oktober 2011 #15 Del Skrevet 4. oktober 2011 Ta alle med samme kam! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #16 Del Skrevet 4. oktober 2011 Jeg får ofte lyst til å skrive “DET HETER Å SKJÆRE ALLE OVER ÈN KAM!!!” Det er feil. Du har feil apostrof over e-en. Det skal være é. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #17 Del Skrevet 4. oktober 2011 Spa ned alle med en kam. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2011 #18 Del Skrevet 4. oktober 2011 Spa ned alle med en kam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aranciata Skrevet 4. oktober 2011 #19 Del Skrevet 4. oktober 2011 Det er feil. Du har feil apostrof over e-en. Det skal være é. Oh no! Jeg kopierte det direkter fra tittelen for å være sikker på at det skulle bli riktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 5. oktober 2011 #20 Del Skrevet 5. oktober 2011 Det er feil. Du har feil apostrof over e-en. Det skal være é. Det du skriver er også feil, for det er ikke en apostrof, men derimot en aksent. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå