Gå til innhold

Er småbarnsforeldre egoistiske?

Hvem er mest egoistisk?  

35 stemmer

1. 1. Småbarnsforeldre

• Ego
      30
    • Ikke ego
      5
  2. 2. Barnløse

• Ego
      15
    • Ikke ego
      20

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det har vært noen tråder i det siste hvor det er sterk uenighet om hvem som egoistiske. Småbarnsforeldre eller barnsløse?

Hvem krever mest av andre og samfunnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil påstå at det ikke er enkelte grupper som krever mere enn andre. Derimot er det enkeltpersoner som er mere kravstore enn andre...

• Liker 4
Gjest Survival
Skrevet

Jeg har møtt flere egoistiske småbarnsforeldre enn enslige, for å si det sånn.

• Liker 4
Skrevet

Jeg mener det er enkeltpersoner som tar mye plass, enten de er barnløse eller ei... Om alle hadde tålt å tilpasse seg, hadde det ikke vært noe problem.

Jobbet med en som tilbød seg å jobbe lørdag kveld for meg for at jeg skulle kunne dra i familiebesøk, selv om hun hadde en liten en selv. Noen småbarnsforeldre er egoistiske, og mange er villig til å tilpasse seg mye. Noen barnløse igjen, har alltid en unnskyldning til hvorfor de skal slippe...

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også møtt flere egoistiske foreldre enn barnløse......

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig er det unntak, men jeg tenker på i det store og hele. Hva slags inntrykk har folk her sånn generelt av småbarnsforeldre og barnløse.

TS

Gjest Linda sofie
Skrevet

Me to

• Liker 1
Skrevet

Jeg har møtt flere egoistiske enslige ;)

Jeg opplever ikke småbarnsforeldre som egoistiske i hele tatt. Jeg tror nok mange lever i sin egen lille boble den første tiden, og da vil alt dreie seg om den lille. Men merk.det dreier seg om den lille og ikke en selv. Vent til du får barn, så ser du hva jeg prater om ;)

Man kan ikke være egoistisk når en har fått barn. Man har ikke alenetid eller fritid lengre, og man har plutselig en annen å ta seg av. Enslige kan strengt tatt gjøre som de vil,så det er klart at de da heller kan prioritere seg selv fremfor noen annen... Det betyr ikke at jeg anser de som egoistiske heller, jeg har jo selv vært der en gang.

Det er en tid for alt mao. En tid til å være singel og "egoistisk", hvor du kun kan tenke på deg selv. og en tid hvor alt dreier seg om barnet, altså en annen enn deg selv. Ditt sosiale liv blir dårligere, kroppen forfaller og alt må planlegges. Men for all del, jeg hadde ikke byttet..

• Liker 2
Skrevet

Dette er en latterlig diskusjon, da alle mennesker er forskjellige uavhengige av om de har barn eller ikke...

Det finnes ingen definisjon på hvordan hverken den ene gruppen, eller den andre, er.

Og personlige erfaringer er som regel svært begrensede, og bør ikke brukes til å forsøke å fastsette hvordan en ekstremt stor gruppe mennesker, som ikke har noe annet til felles enn den ene tingen, er eller oppfører seg. Det er jo helt individuelt...

• Liker 8
Gjest Blondie65
Skrevet

Det går ikke an å generalisere slik fordi - som nevnt - finnes egoister i alle leire. Man er egosentrert når man mener at man skal ha spesialrettigheter og er mer verd fordi en har født et barn. Akkurat som man er selvsentrert dersom man mener at enhver plass man beveger seg skal være 100 % barnefri og at normal oppførsel fra barn er grusomt plagsomt og vitner om manglende oppdragelse.

Skrevet

Hovedinntrykket mitt er at barneforeldre tar større plass en barnløse... Men syntes det er trist å feie alle over en kam, men skal jeg si EN av dem, er det flere egosentriske småbarnsforeldre

• Liker 1
Skrevet

Trolig den minst nyttige pollen på KG, men utfra tråden "Jobbe på julaften" er det jo ingen tvil om at småbarnsforeldre er egoistiske mens de barnløse tar i de takene som kreves av dem og ofte mer enn det.

De stakkars barna "dør litt i sjelen sin" visstnok om mor eller far jobber i henhold til avtalt turnus på julaften. :eeeh:

• Liker 4
Skrevet

For min del så er det både og med både småbarnsforeldre og barnløse.

Jeg har venner av begge slag og selv er jeg barnløs, men de venninnene med barn er både og egentlig.

På noen områder rundt barna deres kan de være ganske egoistiske, men generelt er de omsorgsfulle, gode og ikke egoistiske personer.

Samtidig som noen av mine venninner som ikke har barn kan være mer egoistisk på noen områder men generelt snill, omsorgsfull og ikke egoistisk.

Noen i mere eller mindre grad men jeg tror ikke det er mange som er tvers igjennom egoistiske.

Min konklusjon er at alle har både egoisme og ikke egoisme, barnløse som med barn.

Så å diskutere hvem som er verst, blir bare dumt egentlig.

Skrevet

Hovedinntrykket mitt er at barneforeldre tar større plass en barnløse... Men syntes det er trist å feie alle over en kam, men skal jeg si EN av dem, er det flere egosentriske småbarnsforeldre

Dette er ikke frekt, men koselig ment. Det er alltid artig å se hvor mange versjoner av det uttryket som dukker opp :takke: Vi skulle nesten hatt en tråd om det :jepp: Jeg har også brukt det feil altså :regn:

Skjære alle over en kam heter det vel. :sol:

Skrevet

Jeg syntes forresten det var litt morsomt å se hvordan enkelte av foreldrene fikk det til å høres ut som som ungene deres ble traumatisert for livet om de ikke fikk julaften med begge foreldrene sine...

• Liker 2
Skrevet

Hva menes med å være egoistisk da? Tror nok dette er et begrep det er stor ulik mening om. egoister finnes av alle slag, det handler ikke om du har barn eller ikke. Det handler om hvilket menneske du er. Samtidig kan noen være egoistiske på noen områder, mens andre er egoistiske på andre områder. Alså, et helt idiostisk tema å diskutere. Og hvilke småbarnsforeldre vil si at foreldre er egoister, og hvilke barnløse vil si at de barnløse er mest egoistisk? ;) Du vil mao ikke få et helt objektivt svar her.

jeg har vært småbarnsmor i to år. Jeg vil ikke påstå at jeg er noe annerledes nå enn før, men jeg må selvfølgelig prioritere annerledes, og barnet mitt vil alltid komme først. Er det det som menes med å være egoistisk som forelder?

Skrevet

Jeg mener dette handler mer om personlighet enn livssituasjon. Egoister vil alltid finne påskudd for å være egoister.

Gjest grapefrukt
Skrevet

Ja, så klart er alle småbarnsforeldre egoistiske.

Akkurat som at alle invandrere er kriminelle, alle frp-politikere er rastister, alle fra østkanten er fattige, alle fra vestkanten er rike og alle ungdommer er pøbler.

• Liker 6
Skrevet

Dette blir rett og slett en forlengelse av den andre tråden, for de som mener de enslige bør jobbe julaften vil også mene at de barnløse er de mest egoistiske, og de som mener at de med barn må ta i et tak også, vil si at de med barn er de mest egoistiske. Derfor blir dette en forlengelse av den andre tråden.

Det er helt umulig å si at den ene gruppen er mer egoistisk enn den andre, for det kommer an på mennesket. Enkelte mennesker er mer kravstore enn andre, og de tar mer plass uansett hvor de er, og de vil oppfattes som egoistiske. En er ikke egoistisk bare fordi man har fått barn, man var da også egoist som barnløs. Derfor vil de som er egoistiske som barnløse nå, være egoister den dagen de får barn også. Om man da ikke lærer underveis, men de færreste mennesker klarer å rive av seg det å være egoist, det liksom bare er en del av deres natur.

• Liker 1
Skrevet

Har møtt begge deler jeg, tenk det ;) Tror ikke det har så mye å si om man er foreldre eller ikke. Var man ego før man fikk barn slutter man nødvendigvis ikke med det etter at man får barn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...