Gjest caramiacaramella Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 På Jonas B Gundersen har de et utrolig godt brød som de serverer med salater og supper(tror de kaller det landbrød) og en liten skål med hvitløksaioli følger med. Jeg har prøvd å lage dette hjemme, men får bare ikke til den samme smaken! Jeg kjøpte brød hos bakeren, kuttet opp i skiver og la to skiver i ovnen i 10-15 min, og blandet hvitløk og majones for å få til aiolien. Men det blir bare ikke samme smaken! Noen som vet hvordan jeg kan få det til?
Gjest caramiacaramella Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 Det er en restaurant:) De har den i flere byer, iallfall i Oslo, Kristiansand og Stavanger.
kontorstol Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Kanskje det blir bedre om du lager majonesen selv og ikke bruker ferdigkjøpt(om det er det du har gjort)? Bare et forslag...
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #6 Skrevet 2. oktober 2011 Det er en restaurant:) De har den i flere byer, iallfall i Oslo, Kristiansand og Stavanger. Hvor i Oslo?
Honesty Skrevet 2. oktober 2011 #7 Skrevet 2. oktober 2011 Dette brødet (jeg er ikke bloggeier, men misbruker gjerne oppskriften) er veldig likt fransk landbrød, og lett å lage i tillegg. Det blir luftig og får sprø skorpe uten for mye fiksfakserier Aïoli er best hjemmelaget, og det lager du enkelt basert på eggeplommer, olje, hvitløk, sitron/eddik og kryddertilsetninger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå