Gå til innhold

Aioli og landbrød på Jonas B

Fremhevede innlegg

Gjest caramiacaramella
Skrevet

På Jonas B Gundersen har de et utrolig godt brød som de serverer med salater og supper(tror de kaller det landbrød) og en liten skål med hvitløksaioli følger med. Jeg har prøvd å lage dette hjemme, men får bare ikke til den samme smaken! Jeg kjøpte brød hos bakeren, kuttet opp i skiver og la to skiver i ovnen i 10-15 min, og blandet hvitløk og majones for å få til aiolien. Men det blir bare ikke samme smaken! Noen som vet hvordan jeg kan få det til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hvem Jonas B er.

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Det er en restaurant:) De har den i flere byer, iallfall i Oslo, Kristiansand og Stavanger.

Skrevet

Kanskje det blir bedre om du lager majonesen selv og ikke bruker ferdigkjøpt(om det er det du har gjort)? Bare et forslag... :)

Skrevet

Det er en restaurant:) De har den i flere byer, iallfall i Oslo, Kristiansand og Stavanger.

Hvor i Oslo?

Skrevet

Dette brødet (jeg er ikke bloggeier, men misbruker gjerne oppskriften) er veldig likt fransk landbrød, og lett å lage i tillegg. Det blir luftig og får sprø skorpe uten for mye fiksfakserier :)

Aïoli er best hjemmelaget, og det lager du enkelt basert på eggeplommer, olje, hvitløk, sitron/eddik og kryddertilsetninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...