AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #1 Skrevet 2. oktober 2011 Skal ned noen kilo og hater å gå sulten. Har hørt at det beste er å spise annenhver time for å holde forbrenningen i gang og slippe å gå sulten. Noen som har prøvd det her? Hva spiser man når man spiser så ofte? Jeg tenker jo at det kan være fare for å spise for mye når man spiser så mange ganger om dagen.
The Kitten Skrevet 2. oktober 2011 #2 Skrevet 2. oktober 2011 Det stemmer ikke at man må spise ofte og lite for å holde forbrenningen i gang. Man bruker jo energi hele tiden. Forøvrig skjønner jeg ikke at folk gidder å spise så ofte. 1
Capricorn Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Det stemmer ikke at man må spise ofte og lite for å holde forbrenningen i gang. Man bruker jo energi hele tiden. Forøvrig skjønner jeg ikke at folk gidder å spise så ofte. Jeg har alltid hørt at man skal spise lite og ofte. Spiser man sjeldent så stopper forbrenningen opp fordi blodsukkeret synker.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #4 Skrevet 2. oktober 2011 Da har du hørt feil, det er en gammel myte, som av avlivet for lenge siden. Det er bevist at det er tull! Jeg trengte egentlig å lese om at det var tull fra ernæringsfysiologer, jeg skjønte det selv. Akkurat som at man må ha frokost for å kickstarte forbrenningen, det er like feil. Jeg har egentlig vært klar over at det ikke stemmer, for her kan det gå mellom 3-4 timer mellom hvert måltid, utifra hvor god tid jeg har, jeg er mye på farten, og da kan det gå en god del timer mellom hvert måltid. Det viktige er å få i seg nok kcal iløpet av en dag, hvordan man fordeler måltidene er ikke relevant.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #5 Skrevet 2. oktober 2011 Jo, et har masse å si hvordan du fordeler kaloriene! Jeg har i åresvis hoppet over flere måltider, og bare spist middag og kvelds. Jeg la på meg masse! Begynte etterhvert på en diett hvor jeg fordelte måltidene på annenhver time/ hver tredje time, og jeg gikk ned 15 kg på bare noen få måneder. Hadde samme aktivitetsnivå som før, og det var svært lite jeg la om i kosten. For å si det slik: jeg spiste fremdeles brød, poteter og sauser. Det værste du gjør mot kroppen, er å spise en gang om dagen. Da vil kroppen spare på fett, fordi det er sjeldent mellom hver gang. Spis rundt fem ganger om dagen. Lykk til!
The Kitten Skrevet 2. oktober 2011 #6 Skrevet 2. oktober 2011 Jo, et har masse å si hvordan du fordeler kaloriene! Jeg har i åresvis hoppet over flere måltider, og bare spist middag og kvelds. Jeg la på meg masse! Begynte etterhvert på en diett hvor jeg fordelte måltidene på annenhver time/ hver tredje time, og jeg gikk ned 15 kg på bare noen få måneder. Hadde samme aktivitetsnivå som før, og det var svært lite jeg la om i kosten. For å si det slik: jeg spiste fremdeles brød, poteter og sauser. Det værste du gjør mot kroppen, er å spise en gang om dagen. Da vil kroppen spare på fett, fordi det er sjeldent mellom hver gang. Spis rundt fem ganger om dagen. Lykk til! Jeg spiser tre ganger om dagen, og jeg er slank. Sikker på at du ikke spiste mindre da du spiste oftere?
baltazar Skrevet 2. oktober 2011 #7 Skrevet 2. oktober 2011 Hele poenget med å spise ofte er for å unngå og være skrubbsulten når du inntar neste måltid, men det er bare tull å småspise annen hver time. Hver tredje time holder. Det er ikke sånn at du forbrenner mer når du spiser oftere, men du reduserer sjansen for å overspise. Du må se på hvor mye mat du får i deg i løpet av en dag og ikke hvor ofte du spiser. 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #8 Skrevet 2. oktober 2011 Tenk litt på tennene. De har ikke godt av at man spiser hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #9 Skrevet 2. oktober 2011 Er det rart man blir forvirret med så mange sprikende meninger........ Det er vanskelig å spise riktig!
baltazar Skrevet 2. oktober 2011 #10 Skrevet 2. oktober 2011 Er det rart man blir forvirret med så mange sprikende meninger........ Det er vanskelig å spise riktig! Det er faktiskt ikke så vanskelig. Noen kan spise hver fjerde time, andre hver tredje time... Det er ganske logisk...det hjelper ikke å spise oftere hvis du spiser mer enn det du forbrenner i løpet av en dag. Du må selv finne ut av ditt eget spisemønster.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #11 Skrevet 2. oktober 2011 Jo, et har masse å si hvordan du fordeler kaloriene! Jeg har i åresvis hoppet over flere måltider, og bare spist middag og kvelds. Jeg la på meg masse! Begynte etterhvert på en diett hvor jeg fordelte måltidene på annenhver time/ hver tredje time, og jeg gikk ned 15 kg på bare noen få måneder. Hadde samme aktivitetsnivå som før, og det var svært lite jeg la om i kosten. For å si det slik: jeg spiste fremdeles brød, poteter og sauser. Det værste du gjør mot kroppen, er å spise en gang om dagen. Da vil kroppen spare på fett, fordi det er sjeldent mellom hver gang. Spis rundt fem ganger om dagen. Lykk til! Nei, det har ikke det, det er bare tull. Enten så lyver du, eller så er kroppen din abnormal, for det er faktisk irelevant hvordan man deler opp måltidene, så lenge man får i seg nok kalorier iløpet av en dag. Hvis det hadde stemt, så hadde jeg vært rund som strandball, jeg er slank, så spar oss for tullet ditt.
Gjest *Maja* Skrevet 2. oktober 2011 #12 Skrevet 2. oktober 2011 Jo, et har masse å si hvordan du fordeler kaloriene! Jeg har i åresvis hoppet over flere måltider, og bare spist middag og kvelds. Jeg la på meg masse! Begynte etterhvert på en diett hvor jeg fordelte måltidene på annenhver time/ hver tredje time, og jeg gikk ned 15 kg på bare noen få måneder. Hadde samme aktivitetsnivå som før, og det var svært lite jeg la om i kosten. For å si det slik: jeg spiste fremdeles brød, poteter og sauser. Det værste du gjør mot kroppen, er å spise en gang om dagen. Da vil kroppen spare på fett, fordi det er sjeldent mellom hver gang. Spis rundt fem ganger om dagen. Lykk til! Fordi du var skrubbsulten pga så få måltider så spiste du to STORE måltider...mest sannsyndelig småspiste du før middagen, men mange teller ikke det som et måltid. Kalori inn kalori ut; Det er et enkelt regnestykke. Men som de andre sier; Det er lettere å kontrollere hvor mange kalorier en inntar om en spiser oftere da en ikke blir ulvesulten og overspiser. Hver trede time er nok...annenhver time blir for ofte.
Aviale Skrevet 2. oktober 2011 #13 Skrevet 2. oktober 2011 Det er jo (som man kan se av meningene her) veldig forskjellig fra person til person. Jeg mener at ingen har godt av å bare spise 1-2 måltider om dagen, men noen merker kanskje ikke forskjell på vekta selv om de gjør det. Jeg synes annenhver time høres alt for ofte ut, men hver 3. (eller 4.) time mener jeg er passe. Et eksempel kan være: 7:00 Frokost 10:00 Mellommåltid (jogurt f.eks) 12:30 Lunsj 15:00 evt et lite mellommåltid 16:30 Middag 18:30 Evt mellommåltid 21:00 Kveldsmat Hvis man passer på å få i seg frokost, mellommåltid, lunsj, middag og kvelds så holder jo det, men jeg synes det er greit med et mellommåltid før kveldsmaten i alle fall Et annet viktig råd hvis man vil gå ned i vekt ved å endre matvanene sine: Spis sakte! Bruk 15-20 minutter på et større måltid, da merker man mye bedre når man blir mett og overspiser ikke like lett.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #14 Skrevet 2. oktober 2011 Men det er unødvendig med så mange måltider, Johanne, det med 2-3 måltid er faktisk ikke galt i det hele tatt. Men for noen så kan det være nødvendig med få, men små måltider, men dette er folk som ikke "fungerer" ordentlig, for majoriteten av oss blir ikke ekstremt sultne hvis det går noen timer mellom hvert måltid.
Rampolina Skrevet 2. oktober 2011 #15 Skrevet 2. oktober 2011 Her var det mange meninger og jaggu er dere sikre på dere selv dere som uttaler at ting er RETT eller GALT...meeeeen så er jo dette kvinneguiden og de fleste her inne er perfekte og vet alt ;o) JEG mener hvertfall, at for MEG, det er alfa og omega å spise ofte. Jeg spiser hver 2.-3. time, men jeg spiser jo ikke store måltider hver gang, bare nok til å holde det i gang liksom. Jeg kan like gjerne putte på en yoghurt eller eple som en av de måltidene. Og si hva dere vil da, men etter jeg begynte å spise så ofte så har jeg gått ned 24 kilo. Jeg har ikke endret matvanene noe drastisk, bare rytmen og mengdene. Min dagsmeny kan se sånn her ut: 08.30 Frokost - 2 knekkebrød eller 1 skive brød 11.00 Mellom - samme som frokost eller havregrøt eller no frukt 13.00 Mellom - et eller annet kjapt, det blir mye knekkebrød 16.00 Middag 19.30 Kveldsmat - gjerne noe i duren som frokost Blir det en sen kveld så spiser jeg gjerne enda en gang, men da gjerne en frukt eller yoghurt. LYKKE TIL, bare prøv du :o) 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #16 Skrevet 2. oktober 2011 Gratulerer, da er du en av de med abnormal kropp, for det du sier der er bare tull. Dessuten, så var det der lite mat, for en voksen kvinne. En voksen kvinne skal ha i seg 2000 kcal, dette er en normalt aktiv kvinne, en som er mer aktiv, trener, skal ha i seg enda mer. Og du kan godt google det, hvor mange måltider man spiser har ikke noe å si, punktum. Jeg kan finne hundrevis av linker som backer up det jeg sier. 1
Aviale Skrevet 4. oktober 2011 #17 Skrevet 4. oktober 2011 Men det er unødvendig med så mange måltider, Johanne, det med 2-3 måltid er faktisk ikke galt i det hele tatt. Men for noen så kan det være nødvendig med få, men små måltider, men dette er folk som ikke "fungerer" ordentlig, for majoriteten av oss blir ikke ekstremt sultne hvis det går noen timer mellom hvert måltid. Som det kommer klart frem av tråden her er jo dette veldig forskjellig fra person til person. Noen mener sikkert at det er unødvendig, for andre er det nødvendig. Uansett fungerer man jo like godt selv om man føler for å spise oftere! :gjeiper: Jeg pleier å spise ca 5 måltider om dagen, men det hender jo selvsagt at jeg spiser bare 3 - det går jo også helt greit. Men sånn generelt, når TS her spør om råd, så mener jeg annenhver time er for mye, men at man kanskje bør spise mer enn 1-2 måltider om dagen til vanlig
Meridian Skrevet 4. oktober 2011 #18 Skrevet 4. oktober 2011 Skal ned noen kilo og hater å gå sulten. Har hørt at det beste er å spise annenhver time for å holde forbrenningen i gang og slippe å gå sulten. Noen som har prøvd det her? Hva spiser man når man spiser så ofte? Jeg tenker jo at det kan være fare for å spise for mye når man spiser så mange ganger om dagen. Jeg vil tro det er bedre å spise hver 3.-4.time, sånn ca... Det er viktig å spise noe som gjør at du holder deg mett lenge. Spiser du noe med sukker og hvetemel i vil blodsukkeret svinge og du blir fort sulten igjen siden blodsukkeret blir ustabilt, og da spiser du bare mer og mer og klarer ikke gå ned ivekt. Dessuten legger sukker og hvetemel seg rett på kroppen som fett. Vil heller anbefale deg å spise avokado eller nøtter, siden det inneholder mye protein og sunt fett som gjør deg slank og lenger mett
Rampolina Skrevet 5. oktober 2011 #19 Skrevet 5. oktober 2011 Gratulerer, da er du en av de med abnormal kropp, for det du sier der er bare tull. Dessuten, så var det der lite mat, for en voksen kvinne. En voksen kvinne skal ha i seg 2000 kcal, dette er en normalt aktiv kvinne, en som er mer aktiv, trener, skal ha i seg enda mer. Og du kan godt google det, hvor mange måltider man spiser har ikke noe å si, punktum. Jeg kan finne hundrevis av linker som backer up det jeg sier. Det blir litt vanskelig å ta deg seriøst når du sier jeg har en abnormal kropp, du sier at det jeg sier er tull og at en voksen kvinne skal ha i seg 2000kcal. Snakker vi ikke om noen som vil NED I VEKT? Kan'ke putte på 2000kcal da vettu. Og du signerer ikke engang med nicket ditt. Skal du kalle folk abnormale og tullete får du hvertfall tørre og stå for det. Når det er sagt så har jeg hvertfall gått fra str 46 til 36 og har et veldig mye bedre liv, så du kan egentlig kalle meg hva du vil 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2011 #20 Skrevet 5. oktober 2011 Det eneste som funker er: 1) Spis når du er sulten, ikke før, ikke for lenge etter. 2) Spis deg passe mett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå