Gå til innhold

Rubrikkannonse-steder, hvilke er bra..?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Finn har nok trafikk, så hvorfor ikke være litt bevisst med å bruke andre alternativer som er gratis.

Problemet er at det er mange av dem og ikke alle like gode, noen til og med langt fra gode.

Jeg har brukt:

itorg.no (for studenter, men alle kan bruke den).

Enkel og grei, og ingen som klager om du har med ting som egentlig hører i annen kategori.

gratisannonser.no - også enkel og grei. Lett å søke i. En del annonser.

Rubrikk.no har jeg prøvd mange ganger, men for å lete etter ting så dukker det opp så himla mange treff i alskens kategorier at det er litt uoversiktlig. Og de viser søk fra andre nettsteder også.

Leste nylig om denne:

ABC-annonse (abcannonse.no) - helt nystartet, og tar betaling, men mye mindre enn Finn f.eks.

Men ikke mange annonser der, så det spørs om de klarer å komme seg opp uten å senke prisene.

Ikke heng deg opp i at det er færre som bruker dem.

Et sted må man begynne om man skal gi de store litt utfordring.

Når de store tar 25-35 for "rusk-og-rask"-annonser og mye mer for bil/båt og hva det skal være, så ser det seg at tjener uforholdsmessig mye på nærmest ikke noe (du som annonsør gjor jo hele jobben selv).

Hvor har du annonsert?

Det finnes et hav av steder bare her i Norge (søk Google etter "rubrikk" eller "gratis annonser").

Hvilke steder kan du anbefale?

Kom med tips.

Endret av slask
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si det:

Selv setter jeg pris på et sted å annonsere billig/gratis, men vel så mye at det er enkelt og uten folk som skal kontrollere/pirke på hva du annonserer, hvordan.

Synes forresten det er mye morsommere å bla i annonser hvor man får seg litt overraskelse.

Kikker man på gamle sjeldne radioapparater, så er det bare morsomt om det f.eks. dukker opp en brukt gammel bil i samme annonse. Sånn er det jo ikke på de store kjente stedene, for der skal man tyne ut mest mulig penger ved å presse folk til å annonsere helst en og en gjenstand.

Så lenge man kan søke så vil man jo finne de rette tingene uansett, men kanskje med litt misvisende tittel. Hva så?

Ja, er det noen forslag? :)

Skrevet

Jeg har kun annonsert på finn.no, og kun møbler og slikt. Synes ikke rundt 30 kr er dyrt, så det fortsetter jeg gjerne med. Orker ikke bruke tid på å annonsere på steder der det knapt er folk inne så lenge det er så billig på finn, selv om andre steder kan være gratis. Så dårlig råd har jeg ikke. :)

Skrevet (endret)

Jeg har kun annonsert på finn.no, og kun møbler og slikt. Synes ikke rundt 30 kr er dyrt, så det fortsetter jeg gjerne med. Orker ikke bruke tid på å annonsere på steder der det knapt er folk inne så lenge det er så billig på finn, selv om andre steder kan være gratis. Så dårlig råd har jeg ikke. :)

Skjønner at folk som bare skal bli kvitt ting ikke har interesse av alternativer.

Enig i at 30,- ikke er mye penger, men jeg henvender meg muligens til folk som har litt hobbysalg i nye og ne og forsøker å få mest mulig ut av alt småskrotet som alle har liggende en del for mye av (vil jeg mene, men snakker mest for meg sjøl).

Bak tankegangen min så ligger det litt irritasjon på de store som bare har vært på rett sted til rett tid (akkurat som Microsoft). De får litt for mye penger i fanget bare fordi det store markedet har alt for mye penger. 30,- er ikke mye penger, men hvis du skal selge 2 par ski, skøyter, sykkel, verktøykasse, brukt pc, en diger sekk med klær, balltre, oksepung, hageslangevogn og fandens tyttebær, så blir det en del kroner av det f.eks. hos Finn, mens på de andre stedene kan du få det for kr null og faktisk legge alt i en annonse for enkelhetens skyld. OK, de som bare leter i kategorier vil ikke finne alt, men de som søker vil finne alt om det står i teksten...

Men om man ønsker så kan man jo lage en annonse for hver ting i rett kategori - fortsatt gratis.

Men altså - er formålet å bli kvitt så fort som mulig så velger man et stort kjent nettsted, men det spiser av lasset.

Men igjen - hvis ingen bryr seg så forblir de store rike enda rikere.

Finn sitter på ei gullgruve, uansett hva folk vil påstå.

Endret av slask

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...