Gjest Gjest TS Skrevet 1. oktober 2011 #1 Skrevet 1. oktober 2011 For tre uker siden fikk jeg noe slags utslett/eksem. Det startet foran på lårene. Først så det litt vablete ut, så begynte det å klø noe forferdelig, det klør til det blør. Men det oppstår små prikker som blør. Jeg får masse blåmerker også, muligens klør jeg så hardt at jeg får blåmerker. Nå har det spredd seg til mage og bryst, jeg klør så på puppene at jeg blir helt desperat. Og overalt disse små prikkene som begynner å blø. Er også plaget på armer og bein. Var hos legen på torsdag, hun trodde det var folikulitt. Jeg fikk en steroid-salve, og dusjer i hibi-scrub. Jeg tar allergipiller og smører med a-krem. Men det har ikke blitt noe bedre, det blir bare verre. Jeg tror legen stilte feil diagnose. For jeg får disse prikkene også der som jeg ikke har hår, bl.a. håndleddene. Akkurat nå føles det som om huden brenner, det er så fælt! Sov ikke i det hele tatt i natt, de tre foregående nettene har jeg sovet to timer. Er det noen som har hatt lignende utslett? Hva slags behandling fikk dere isåfall? Jeg må komme meg til en hudlege. Men tror jeg blir gal...
Gjest Jay Skrevet 1. oktober 2011 #2 Skrevet 1. oktober 2011 Har ikke hatt noe lignende, men støtter deg i å få en second opinion hos en annen lege.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2011 #3 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg er ganske sikker på at du spiser noe du ikke tåler, og kanskje det er i kombinasjone med noe psykisk du sliter med? Fastleger tenker ikke alltid mat når det gjelder psykiski og fysiske problemer. De gir medisiner, men det er ofte bedre å ta tak i grunnen til problemet som oppstår. Det er ofte noe med mat man egentlig ikke tåler.. Balderklinikken i Oslo er gode på å finne ut av dette, da de jobber med sammenheng mellom fysisk og psykisk helse og kostholdet. Du må iallfall til en lege som kan hjelpe deg!
Gjest Gjest TS Skrevet 3. oktober 2011 #4 Skrevet 3. oktober 2011 Takk for svar! Har vært hos legen igjen, nå var heldigvis min faste lege tilbake. Han trodde det var skabb! Men for sikkerhets skyld skal jeg til hudlege en av de nærmeste dagene. Usj, er det noen som har hatt skabb her?
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2011 #5 Skrevet 3. oktober 2011 Jeg har hatt skabb. Ble sannsynligvis smittet av slektninger. Gikk til lege flere ganger før de fant skabben, legen fant en skabb mellom tommel og pekefinger. Da hadde jeg klødd i mange uker. Etter behandling tok det et par uker og så gav kløen seg. Jeg klødde overalt, spesielt på fingre, legger, under armene og på brystet. Og magen. Før ble skabb sett i sammenheng med dårlig hygiene, men sånn er det IKKE. Når det er sagt så høres det ikke ut som du har skabb. Jeg hadde ingen utslett og ingen blåmerker. Skabb sees lettest ved å studere fingrene, skabben lager "ganger" i fingrene.
Gjest Gjest TS Skrevet 3. oktober 2011 #6 Skrevet 3. oktober 2011 Legen min trodde blåmerkene var en følge av at jeg hadde klødd meg så hardt, og kløpet hvis jeg har hatt på meg klær. Det vablete utslettet trodde han var elveblest, en allergisk reaksjon på skabben. Hmm. Gleder meg til å komme til hudlege, og kanskje få en oppklaring. For jeg klør og klør. Er som å ligge i tørre brødsmuler, når jeg skal sove.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå