Gå til innhold

Bør jeg slette venner på FB

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat fått mitt første barn, noe som kom overraskende på de fleste jeg kjenner. Men veldig mange av de jeg har som venner på Face, som jeg kjenner i real life men kanskje ikke snakker med så ofte, de har ikke gratulert meg eller nevnt dette med et ord. Da snakker jeg om folk som er aktive på Face, og som garantert har fått det med seg. Dette kan være folk som jeg alltid gratulerer med dagen, eller med andre høydepunkter i livene deres.

Er jeg prippen hvis jeg sletter disse fra vennelista, eller er dette et bra kriterie for å vurdere hvem man skal kalle venner? (Jeg har bare ca 100 venner på FB.)

Videoannonse
Annonse
Gjest M0ntriark
Skrevet

Ja, du er prippen i mine øyne.

• Liker 25
Skrevet

Ja, du er prippen i mine øyne.

Men er det ikke vanlig folkeskikk å kommentere når "venner" har fått barn? :klo:

Skrevet
:skratte:
  • Liker 12
Skrevet

nå vil man vell bli uvenn med mange :)

men seriøst. hva legger egentlig folk i ordet venner om dagen? ja du kan slette folk du ikke ser på som venner venner.

forskjell på venner og bekjente.

man må jo være totalt idot i huet om man tror man har 1000 venner. pga man har det på facebook...

men så kan det hende folk ikke forstår hva venner er da...

for meg er venner. de man kan ringe til. finne på ting med. og som jeg stiller opp for. og forventer det samme i retur...

eller er de bekjente.og da kan man slette så mye man vil....

men dette var bare mitt syn.så alle andre med flere hundre venner og 1000 venner.er vell langt fra enige....

• Liker 4
Skrevet

Hehehe, i mine øyne er du litt prippen ja..

Men, er jo 100% opp til deg selv! :)

• Liker 2
Skrevet

Det går vel an å glemme? Herregud, kroneksempel på at folk blir selvsentrerte når de har fått barn. Kan ikke annet enn å le.

• Liker 22
Skrevet

nå vil man vell bli uvenn med mange :)

men seriøst. hva legger egentlig folk i ordet venner om dagen? ja du kan slette folk du ikke ser på som venner venner.

forskjell på venner og bekjente.

man må jo være totalt idot i huet om man tror man har 1000 venner. pga man har det på facebook...

men så kan det hende folk ikke forstår hva venner er da...

for meg er venner. de man kan ringe til. finne på ting med. og som jeg stiller opp for. og forventer det samme i retur...

eller er de bekjente.og da kan man slette så mye man vil....

men dette var bare mitt syn.så alle andre med flere hundre venner og 1000 venner.er vell langt fra enige....

Men nå har jeg ikke 1000 venner da. Jeg har ca. 100.

TS

Skrevet

Dere som sier jeg er selvsentrert, det er ikke barnet som er poenget, det er vel heller det at enkelte ikke kommenterer på store begivenheter i venner sine liv, og at jeg synes det er litt rart. Det kunne like gjerne vært at jeg hadde kjøpt nytt hus, eller at bestemora mi døde. Poenget er å la vær å kommentere store begivenheter, er det vits i å ha folk på vennelista da?

Skrevet

Dere som sier jeg er selvsentrert, det er ikke barnet som er poenget, det er vel heller det at enkelte ikke kommenterer på store begivenheter i venner sine liv, og at jeg synes det er litt rart. Det kunne like gjerne vært at jeg hadde kjøpt nytt hus, eller at bestemora mi døde. Poenget er å la vær å kommentere store begivenheter, er det vits i å ha folk på vennelista da?

Herregud slutt nå å vurder ut fra det som skjer på facebook. Slett nå de jævla vennene om du er fornærma. Jeg syns du er latterlig. Ikke fordi jeg mener at du er dum som vil slette "venner" på face, jeg har også få venner på face fordi jeg gidder ikke å ha hauger med folk som jeg egentlig ikke kjenner. Men det er ikke alltid man har tid til å skrive noe, eller man tenker man skal gjøre det senere.

Men jeg syns det er tragisk at du henger deg sånn opp i hva som skjer på facebook, og sitter og spekulerer sånn som det der.

• Liker 9
Skrevet

Hvis du er av den oppfatning at hele verden dreier seg om deg, og at det er en veldig spesiell bragd å få barn så er du kanskje inne på noe..

Gode venner tar vel kontakt in real life og møter deg for en kopp kaffe? I overkant masete

• Liker 14
Gjest Survival
Skrevet

Hvis du sletter en person bare pga. at personen ikke gav deg gratulasjoner i forbindelse med fødselen, så er du prippen ja. Hvis du derimot sletter disse personene fra din Facebook fordi du føler at dere ikke har kontakt lenger, og disse er mennesker du egentlig ikke kjenner lengre, og ikke ønsker å ha på din facebookside, hvorfor ikke?

• Liker 11
Skrevet

Men nå har jeg ikke 1000 venner da. Jeg har ca. 100.

TS

vet da da. og poenget er da? at 100 venner er så lite at kan du slette? pga da får du ikke den typiske følelsen av du føler deg litt viktig (som mange i verden har) ? om jeg sa 100,200 eller 500 har ingen ting med saken og gjøre...

saken var, du ,kriterie om hva kalle venner...? hva er venner for deg. ? folk du ser på gata og sier hei til ,men sjeldent har samtale med... ? å du forventet grattis fra de?

hu som klipper meg 1 til 2 ganger i mnd.snakker jeg med ,men hun er ikke venn på face eller venn i virkeligheten. . jeg hadde aldri forventet grattis av henne om jeg fikk barn.. men dog grunn til at hun ikke er på face også....

forsto du ? er de bekjente så kan du ja selvfølgelig slette og er ikke prippen...ditt liv,ditt vaqlg av vennekrets...

men er du bekymret for hva de tenker om du sletter de.? så er det vell noe annet som er feilen.at du håpet mer enn du fikk..

Skrevet

Syns du burde slette alle de som ikke gratulerte deg med babyen :filer:

• Liker 2
Gjest Survival
Skrevet

Og èn ting til: Det er veldig tydelig hva Facebook har gjort med hvermannsen. Du representerer denne oppfatningen - nemlig mennesker som helt tydelig forventer at hele verden skal stoppe opp når DU deler noe nytt på din vegg.

Jeg er enig i at det er en big deal at du har fått barn, men ærlig talt. Climb down from your high horse.

• Liker 13
Skrevet

vet da da. og poenget er da? at 100 venner er så lite at kan du slette? pga da får du ikke den typiske følelsen av du føler deg litt viktig (som mange i verden har) ? om jeg sa 100,200 eller 500 har ingen ting med saken og gjøre...

saken var, du ,kriterie om hva kalle venner...? hva er venner for deg. ? folk du ser på gata og sier hei til ,men sjeldent har samtale med... ? å du forventet grattis fra de?

hu som klipper meg 1 til 2 ganger i mnd.snakker jeg med ,men hun er ikke venn på face eller venn i virkeligheten. . jeg hadde aldri forventet grattis av henne om jeg fikk barn.. men dog grunn til at hun ikke er på face også....

forsto du ? er de bekjente så kan du ja selvfølgelig slette og er ikke prippen...ditt liv,ditt vaqlg av vennekrets...

men er du bekymret for hva de tenker om du sletter de.? så er det vell noe annet som er feilen.at du håpet mer enn du fikk..

Bare et tips; du bør vurdere å skrive teksten din i Word først og så lime den inn her. Da kan du nemlig bruke retteprogrammet i Word. Du har noen snåle skrivefeil (komma, punktum, mellomrom, stor bokstav) som gjør det du skriver veldig vanskelig å lese. Mister poenget ditt helt, og det vil vi jo ikke! :)

• Liker 1
Skrevet

jeg er ganske så aktiv på facebook, MEN jeg har 300 venner på face - å jeg får ikke med meg alt som skjer med alle med en gang....! så hvordan VET du at de har fått det med seg??

• Liker 5
Skrevet

Det at de ikke nevner begivenheten, verken på facebook eller in real life, tyder vel på at de ikke er så nære venner. Så om du ikke har noe kontakt med dem, så er det bare å slette.

• Liker 3
Skrevet

jeg er ganske så aktiv på facebook, MEN jeg har 300 venner på face - å jeg får ikke med meg alt som skjer med alle med en gang....! så hvordan VET du at de har fått det med seg??

Ja for man får vel heller ikke opp alle nyheter og statusoppdateringer om alle heller.

• Liker 3
Skrevet

Dette er facebook det er snakk i! Det er da virkelig ikke verdens undergang om ikke alle 123 vennene dine gratulerer med nyfødt baby!

:filer:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...