AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2011 #1 Skrevet 1. oktober 2011 Er på candidadiett og trenger et alternativ til en måte å lage saus fra sky når hvetemel, gjær etc. er utelukket. Noen som har en god oppskrift :-)
Wanita Skrevet 1. oktober 2011 #2 Skrevet 1. oktober 2011 Hmmmm...sjeldent jeg lager saus av sky egentlig. Burde være flinkere til det. Men carbonara saus er jo bare egg som er vendt i varm pasta f.eks. Kjøttdeigsaus lager jeg bare av bokstomat, tomatpurre og krydder. Øhm....det var bare de to jeg klarte å komme på i farta
Gjest Survival Skrevet 1. oktober 2011 #3 Skrevet 1. oktober 2011 Paprikasaus? Rens 3 stk paprikaer og ta ut frøene - bruk gjerne bare røde paprikaer, det gir best smak. Grill paprikaene i ovnen på grillfunksjonen eller på en grill til det ytterste "skallet" på paprikaen er blitt helt sort. Pell deretter av dette sorte på paprikaen og ha alle paprikaene i en blender. Tilsett salt, pepper og litt olivenolje. Kjør det i blenderen til det har blitt helt most. Ha olje oppi en kjele og ha oppi litt hakket løk og presset hvitløk, og fres til løken har blitt blank. Tilsett paprikamosen. Tilsett noen 2-3 dl vann, alt etter hvor tykk/tynn du ønsker sausen. Tilsett så en buljongterning (grønnsaksbuljong) og litt chili for en ekstra piff. Smak til med mer salt og pepper dersom det trengs. Kokes til alle smakene har kokt sammen. 15-20 minutter gjerne.
Renapur Skrevet 1. oktober 2011 #4 Skrevet 1. oktober 2011 kan du bruke maizenna mel?? det er laget av mais
~white lady~ Skrevet 1. oktober 2011 #6 Skrevet 1. oktober 2011 Når jeg steker mat, det være seg forskjellige typer fisk eller rent kjøtt, heller jeg ofte oppi en skvett kremfløte på slutten så den får blande seg med stekefettet. Tilsetter eventuelt litt pepper for mer smak. Veldig godt, og enkelt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå