LexSuperior Skrevet 1. oktober 2011 #1 Skrevet 1. oktober 2011 Leste en artikkel om at det er best å tine kjøtt i microen dersom man skal velge mellom vann og micro. Smaker kjøttet greit dersom man tiner en stek i microen?
Kamikatze Skrevet 1. oktober 2011 #2 Skrevet 1. oktober 2011 Ja, men da må den tines slik at den ennå er kald. Jeg foretrekker vann. Fordelen med mikroen er at den tines dypere. Men siste biten bør den få tine i fred, utenom mikroen, men gjerne i vann, ettersom det leder ut kulden bedre enn luft. Er den diger, er romtemp og tid eneste som funker. 1
LexSuperior Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2011 Ja, men da må den tines slik at den ennå er kald. Jeg foretrekker vann. Fordelen med mikroen er at den tines dypere. Men siste biten bør den få tine i fred, utenom mikroen, men gjerne i vann, ettersom det leder ut kulden bedre enn luft. Er den diger, er romtemp og tid eneste som funker. Nja.. Den er ganske stor. Kanskje jeg skal prøve en kombinasjon. Det er jo ikke en festmiddag :-)
Evitas Skrevet 1. oktober 2011 #4 Skrevet 1. oktober 2011 Nei, kjøtt skal tines i kjøleskapet. Aller nådigst på kjøkkenbenken!!
Gjest Lille-pus Skrevet 1. oktober 2011 #5 Skrevet 1. oktober 2011 Enig med Kamikatze når det gjelder micro vrs. vann Da foretrekker jeg hurtig-tining i kaldt vann. Brukes til nød til bacon og kjøttdeig i de tilfellene hvor planleggingen ikke har vært helt "på stell". For stek el.l. (hele, litt store kjøttstykker) så er det tining i kjøleskap som foretrekkes. Tiner aldri stek i hverken kaldt vann eller i mirco'en (ei heller med defrost program).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå