Gå til innhold

Brudens foreldre betale bryllupet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er to bruder, så vi regner med at det blir litt deling!

Men vi har lyst til å betale mest mulig selv. Det er jo vårt bryllup, så blir rart å spørre foreldrene våre.

Det er uansett noen år til, har bare vært sammen i underkant av halvannet år.

Det har jeg ikke tenkt på! Skulle man slavisk følge tradisjonen TS spør om her, så hadde dere endt opp med at deres foreldre spleiset - og det hadde blitt et alkoholfritt bryllup. Ti hi..

Greit at man kan lage sine egne tradisjoner :fnise:

Vi betalte 50%, svigers 25% og mine foreldre 25%.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er fra gammelt av. I dag har jeg inntrykk av at brudeparet selv betaler for bryllupet. Tilskudd fra familien er frivillig.

For å si det pent at dersom jeg måtte betale for bryllup så vil min datter aldri kunne gifte seg.

Skrevet

Føler det er mer vanlig at de som gifter seg betaler selv, så bidrar foreldre etter evne. Som de fleste har sagt!

Vi bestemte oss for å gifte oss og betale alt selv, men foreldrene våre vil gjerne være med å bidra, å det sier vi jo ikke nei til:)

(Men vi hadde spart opp nok til å betale alt selv før noen sa at de ville bidra, ville ikke være avhengige av penger fra foreldre for å gifte oss)

Skrevet

Hos oss betalte foreldrene mine (Bruden) mat og drikke. Vi betalte pynt, lokale og klær++

Hans foreldre betalte ingenting

Skrevet

Her er det foreldrene våre som betaler. Vi er begge så vidt oppe i 20årene, og studerer. De har lyst til å ha en ordentelig feiring, der vi kan inviere alle dem vi vil feire dagen med. Både av familie, venner av familien og venner. Og det ville blitt vanskelig på studielånet. Så de vil betale.

Synes det er helt greit, ingen dårlig samvittighet. Så lenge jeg får gifte meg med han jeg elsker, er det ikke så nøye med resten. Så vil de lage til ordentlig feiring for å feire oss, er det helt greit. Og om de har lyst til å bestemme hvilken blomster som skal være på bordet, eller hvilke type servitetter som skal brukes kan de få lov til det. Bryr med mer om ekteskapet en selve bryllupet. Det er jo det som vil vare, bryllupsdagen vil bare være et (forhåpentligvis) hyggelig minne.

Men hadde vi vært etablerte, ute i jobb og tjent egene penger, hadde vi nok betalt selv.

Men vi vil gifte oss nå, og foreldrene våre støtter det, og har støttet det i flere år allerede :)

Skrevet

Det har jeg ikke tenkt på! Skulle man slavisk følge tradisjonen TS spør om her, så hadde dere endt opp med at deres foreldre spleiset - og det hadde blitt et alkoholfritt bryllup. Ti hi..

Og dersom to homser gifter seg blir det bare en helsikes fyllekule, og ikke noe lokale eller noen ting. :fnise:

• Liker 1
Gjest Swipper
Skrevet

Og dersom to homser gifter seg blir det bare en helsikes fyllekule, og ikke noe lokale eller noen ting. :fnise:

Haha! :D

Gjest Annaires
Skrevet

I dag er det vel vanlig at man betaler selv.

Hadde hvertfall ikke ønsket at våre foreldre skulle betale noe av vårt bryllup.

Vi tjener mer i året enn våre foreldre, så det hadde vært uaktuelt.

Skrevet

:klo:?

Når den dagen kommer vil jeg måtte stå for finansieringen 100%, noe annet ville jeg også sett på som unaturlig.

Var det noe ved innlegget mitt du ikke forsto?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...