Gjest Prozac Skrevet 30. september 2011 #1 Skrevet 30. september 2011 Uff, katta kom inn, frisk og rask, spiste, kom inn på stua og bare vrengte seg under stuebordet. Ufordøyd, kroppstemperet kattespy måtte jeg bare få opp med tørekepapir, det var like før jeg spøy selv. Så måtte jeg fram med bøtte og vaske teppet og da hørte jeg at katta var inne på kjøkkenet og spiste igjen! Trodde han var kvalm, jeg i og med at han spøy? Går kvalme så fort over for katter så de bare rygger og spyr som en fontene og går og spiser rett etterpå? Nå har han lagt seg litt nedpå, helt uanfektet, mens jeg sitter med bøtta klar. Litt av en type.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2011 #2 Skrevet 30. september 2011 Du har ikke hatt katt så lenge, eller? 3
Tabris Skrevet 30. september 2011 #3 Skrevet 30. september 2011 Det kan hende. Kan være det var en hårball eller hva som helst annet. Det er vanlig at de går og spiser etterpå, det er jo egentlig et tegn på at katten antagelig ikke er alvorlig syk. Hvis den spyr ofte over helga, så ville jeg tatt den til dyrlegen. Hvis det bare skjer av og til og katten virker i fin form, så ville jeg ikke gjort noe mer ut av det.
Gjest Prozac Skrevet 30. september 2011 #4 Skrevet 30. september 2011 Du har ikke hatt katt så lenge, eller? Hvordan skulle den kommentaren hjelpe? 1
Gjest Prozac Skrevet 30. september 2011 #5 Skrevet 30. september 2011 Det kan hende. Kan være det var en hårball eller hva som helst annet. Det er vanlig at de går og spiser etterpå, det er jo egentlig et tegn på at katten antagelig ikke er alvorlig syk. Hvis den spyr ofte over helga, så ville jeg tatt den til dyrlegen. Hvis det bare skjer av og til og katten virker i fin form, så ville jeg ikke gjort noe mer ut av det. Tusen takk, Tabris.
Brunhilde Skrevet 30. september 2011 #6 Skrevet 30. september 2011 De fleste katter spyr en gang i blant, og som regel er de like pigge to sekunder etterpå. Slapp helt av, sannsynligvis er det ikke noe galt med den i det hele tatt.
MsZ Skrevet 30. september 2011 #7 Skrevet 30. september 2011 Katter spyr i gjennomsnitt en gang daglig (har jeg hørt) og det er ikke noe farlig så lenge han ellers er i god form Og neida, kvalmen på katter fungerer ikke sånn som kvalmen hos oss.. Katta vår spyr til stadighet, for han får i seg mye hår i røyteperioder, og da kommer det i retur sammen med muserester, mat og annet ymse snacs han dytter i seg ute.. Så.. er nok bare til å stramme seg opp og belage seg å å måtte tørke litt kattespy av og til
Niennas Skrevet 30. september 2011 #8 Skrevet 30. september 2011 Har aldri opplevd at noen av kattene mine har kastet opp, før den ene jeg har nå begynte med det. Han kaster opp ganske ofte faktisk, kanskje 2-3 ganger i måneden. Men han spiser mye mat, og etter utallige dyrlegebesøk, og aldri funnet noe galt med han (han virker pigg og rask!), så ble vi og dyrlegen enige om at han mest sannsynlig bare overspiser Han er som en liten minigris.
Zzyzx Skrevet 30. september 2011 #9 Skrevet 30. september 2011 Katten her spyr også når han overspiser, så vi må rasjonere våtfôr i stor grad. Noe særlig mer enn to-tre teskjeer så ligger det på gulvet 45 sekunder etter at han er ferdig å spise.
Nio Skrevet 30. september 2011 #10 Skrevet 30. september 2011 Høres ut som han har spist for fort eller for mye.. Det skjedde her når vi brukte for som hadde veldig små biter, da tok de seg ikke tid til å tygge etter en stund.
Gjest Prozac Skrevet 30. september 2011 #11 Skrevet 30. september 2011 Høres ut som han har spist for fort eller for mye.. Det skjedde her når vi brukte for som hadde veldig små biter, da tok de seg ikke tid til å tygge etter en stund. Han slukte nok maten, ja. Han kom og spøy det opp rett foran der jeg satt, var det fordi han "visste" at jeg kom til å fjerne det? Han så på meg og begynte å rygge og dermed lå hele ladningen på teppet. Jaja, han er jo skjønn, da, så jeg har tilgitt det nå. Han surrer rundt her og tar seg muligens en tur ut snart. Cool cat.
Tabris Skrevet 30. september 2011 #12 Skrevet 30. september 2011 Jeg tror nok det var tilfeldig at han spydde foran deg, man kan ikke akkurat styre når man blir kvalm.
Gjest Prozac Skrevet 30. september 2011 #13 Skrevet 30. september 2011 Jeg tror nok det var tilfeldig at han spydde foran deg, man kan ikke akkurat styre når man blir kvalm. Neida, jeg skjønner det. Han ble vel bråkvalm, tenker jeg. Men han var på parketten da han begynte å brekke seg og så gikk han på teppet og spøy.
Rayanne Skrevet 30. september 2011 #14 Skrevet 30. september 2011 Katter spyr hele tida, og aller helst på det fluffy teppet ditt. Når katter fanger mus spiser de dem hele, og så spyr de opp skinnet når den er halvfordøyd, det er slik systemet deres er lagd. Katter er også lagt for å småspise mange måltider i løpet av dagen, så de forspiser seg lett på tørrfor, og da kommer det opp igjen. Så lenge katten eller virker frisk og rask og det ikke er noe blod i spy/avføring går det nok greit.
Tabris Skrevet 30. september 2011 #15 Skrevet 30. september 2011 Neida, jeg skjønner det. Han ble vel bråkvalm, tenker jeg. Men han var på parketten da han begynte å brekke seg og så gikk han på teppet og spøy. Det er spesielt gøy. Vår pus finner på å gå fra parketten og opp i sofaen når hun skal spy. Like gøy hver gang. Fordelen er at vi har skinnenede ren sofa etter alle rundene i vaskemaskinen.
Gjest Prozac Skrevet 30. september 2011 #16 Skrevet 30. september 2011 Katter spyr hele tida, og aller helst på det fluffy teppet ditt. Når katter fanger mus spiser de dem hele, og så spyr de opp skinnet når den er halvfordøyd, det er slik systemet deres er lagd. Ææææsj! De har ikke han her gjort enda, men vi bor i Oslo så han har forhåpentligvis fått med seg kotymen.
Green Lady Skrevet 30. september 2011 #17 Skrevet 30. september 2011 Det er spesielt gøy. Vår pus finner på å gå fra parketten og opp i sofaen når hun skal spy. Like gøy hver gang. Fordelen er at vi har skinnenede ren sofa etter alle rundene i vaskemaskinen. Katten min ble kvalm etter narkose. Han hadde fastet hele dagen, og fikk da mat da han kom hjem fra veterinæren. Han spiste og koste seg, så tok det ti minutter, så løp han inn i kattedoen. Satt der i ett minutt, så kom alt ut igjen. Stolt kattemor, tenk at han faktisk gikk inn i kattedoen for å kaste opp Flinkeste pusen. Sorry for OT, TS!
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2011 #18 Skrevet 1. oktober 2011 Det er rart det der, at katter tydligvis foretrekker å spy på noe mykt, som tepper eller sofaer... Sjelden mine spyr rett på gulvet, jeg har en som gjerne spyr flere steder, og da gjerne på flere tepper.... Artig? Nope!
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2011 #19 Skrevet 1. oktober 2011 Hvordan skulle den kommentaren hjelpe? Hvis du har hatt katt lenge, da vet du at katter brått spyr, også eter de igjen...
Gjest Blubberella Skrevet 1. oktober 2011 #20 Skrevet 1. oktober 2011 Det er en av kattens regler, dette med at de alltid spyr på tepper eller oppi møbler. Glatte, lett vaskbare gulv er ikke et alternativ! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå