AnonymBruker Skrevet 30. september 2011 #1 Skrevet 30. september 2011 Hei, jeg er allergisk mot soyabønner og hvetemel i følge legen. Når jeg spiser hvetemel, kjenner jeg meg ikke dårlig (tror jeg, kanskje jeg bare er vant til det?). Men da jeg spiste et soyaprodukt istedet for kjøtt, ble jeg skikkelig kvalm. Burde jeg holde meg unna soya og hvetemel pga legen sier at jeg har reagert allergisk på det? Er veldig oppblåst i magen, sikkert pga hvetemelet, men klarer ikke å finne noen alternativer! Hvis jeg kjøper brød osv som liksom er havrebrød, er det jo hvetemel i det. Og jeg må ha noe å spise. Klarer ikke å bare gå rundt og gafle på gulrøtter og kålrøtter. Har lyst til å unngå det jeg har reagert på.
Gjest badeand1 Skrevet 30. september 2011 #2 Skrevet 30. september 2011 Speltbrød er jo tingen. Et brød de selger på rema 1000 (grønt papir rundt) har 0 hvetemel i seg.
2shy Skrevet 30. september 2011 #3 Skrevet 30. september 2011 Hvete har jo blitt kjempelett å unngå fordi det er så mange som er allergiske. Vær obs på at hvete/hvetestivelse ofte brukes som tilsetning i mye ferdigmat/halvfabrikat, og at f.eks bulgur er laget av hvete. Å holde seg unna hvete er uansett bare gunstig for helsa. Man får pasta laget av spelt, og som innlegget over meg sier, så får man brød bakt uten hvete, osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå