Gå til innhold

Lage hjemmelaget pizza

Fremhevede innlegg

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Hei!

Tenkte å lage hjemmelaget pizza, men her som jeg leier har vi ikke stekeovnsskuff. Bare rist (sånn som man bruker når man steker grandiosa f.eks.)

Er det noen andre måter man kan lage hjemmelaget pizza på?

Eventuelt kjøpe ferdig utkjevlet bunn og ha på egne ingredienser. Ser for meg at det bare vil flyte utover hvis man ikke har en skuff med kanter..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjæresten min brukte alltid rist han. La bakepapiret oppå og så pizzadeig. Så det funker

Skrevet

Hei!

Tenkte å lage hjemmelaget pizza, men her som jeg leier har vi ikke stekeovnsskuff. Bare rist (sånn som man bruker når man steker grandiosa f.eks.)

Er det noen andre måter man kan lage hjemmelaget pizza på?

Eventuelt kjøpe ferdig utkjevlet bunn og ha på egne ingredienser. Ser for meg at det bare vil flyte utover hvis man ikke har en skuff med kanter..

Skuff?? Jeg bruker bare en vanlig plate, du kan sikkert bruke rist med bakepapir også.

Skrevet (endret)

Det flyter ikke utover. :) Deigen er jo ikke rennende heller. Rist eller stekebrett med plate fungerer fint. Blir jo ikke annerledes enn om man kjøper ferdig utkjevlet bunn.

Edit: Mente egentlig rist eller stekebrett med bakepapir. Ikke med plate... Haha.

Endret av *Numi*
Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Takk for svar dere :)

Høres ut som det skal gå bra likevel da :)

Mente ikke sånn ordentlig skuff, mente brett eller plate ;)

Skrevet

Takk for svar dere :)

Høres ut som det skal gå bra likevel da :)

Mente ikke sånn ordentlig skuff, mente brett eller plate ;)

Tror ordet du leter etter er langpanne ;)

Brett eller langpanne er nok enklest, men det går greit med rist også hvis man kjevler deigen til rett fasong oppå et bakepapir først, og deretter plasserer dette på risten. (Med brett eller langpanne pleier jeg å klemme deigen utover, og ikke kjevle, men det blir vanskelig på rist.)

Lykke til! (Ble sulten nå...)

Skrevet

Brett opp kantene på deigen, så er du sikret at fyllet ikke flyter ut:))

Skrevet

Som nevnt tidligere i tråden trenger man absolutt ikke langpanne for å lage pizza. Det spørs litt hva slags pizza du skal lage, men italiensk pizza f.eks. blir ganske god når den stekes på rist. Da har man bare pizzaen på litt bakepapir og deretter på risten. Det fungerer nok best dersom pizzaen har tynn bunn.

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

takk for tips!

Gikk supert å lage pizza ;)

Kjøpte sånn ferdig utkjevlet bunn :P

Ordet jeg lette etter var langpanne, takk ;)

Så nå har jeg pizza til resten av helgen ;)

Skrevet

takk for tips!

Gikk supert å lage pizza ;)

Kjøpte sånn ferdig utkjevlet bunn :P

Ordet jeg lette etter var langpanne, takk ;)

Så nå har jeg pizza til resten av helgen ;)

Så herlig å høre!

Skrevet

Å kjøpe en langpanne er heller ikke kostbart, bare gå på feks. Jernia.

Skrevet

Jeg har aldri laget pizza i langpanne. Bruker vanligvis stekebrett, men kunne lett brukt rist også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...