Gå til innhold

P-pille

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har nå 4 piller igjen på mitt første p-pille brett. Har alstå akkurat startet. Bruker microgynon. Jeg vet at når jeg er ferdig med brettet så skal jeg ha en pillefri uke der jeg skal ha mensen.

Men jeg startet på p-pillen utenom mensen. Og det passer veldig dårlig med den pillefrie uken på det tidspunktet, jeg vil ikke ha mensen da fordi jeg skal til kjæresten min en hel uke og det er akkurat den uken. Så jeg vil bare begynne rett på nytt brett. Kan jeg gjøre det? eller er ikke det så veldig lurt siden jeg ikke har gått på pillen så lenge. Jeg har ingen bivirkninger i det hele tatt, så pillen fungerer veldig fint for meg.

Takker for alle seriøse svar :)

TS

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke helt hvordan det er med den pillen du går på, men jeg går på Yasmin og utsetter ofte mensen uten å få noen "bivirkninger" (mellomblødning, oppblåsthet..). Mener å huske at jeg også utsatte mensen etter min første måned på pillen, men nå har jeg brukt de i så mange år at jeg ikke husker helt.

Jeg regner med at det går greit å utsette den, du kan i hvertfall prøve! :)

Skrevet

Tusen takk, tenker jeg prøver ja :)

TS

Skrevet

Jeg var i en prikk lik situasjon som deg!

Begynte med microgynon for 2 brett siden. Jeg startet også utenfor mensen og når jeg skulle ha mensen passet det ikke i det hele tatt. Jeg gikk dermed rett på neste brett. Den dagen mensen skulle komme fikk jeg antydninger til blødning ( som i brunt utflod) som varte i noen dager. Nå har jeg 4 piller igjen av brettet og jeg blør fortsatt, ikke mye men hver dag.

Snakket med en gynekolog om akkurat dette og hun sa at det var fullt mulig at det går å hoppe over selv om det er første brett!

Men husk at dette er veldig individuelt . Det er jo verd et forsøk å prøve :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...