Gå til innhold

uggs på nett?


mamma-mia

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg venter barn og har utrolig problemer med å finne sko som passer akkurat nå ;) men så hørte jeg at uggs kunne være noe for meg.

så nå har jeg utrolig lyst til å bestille de. men det er jo så vanskelig å finne den rette butikk...

Vet dere om nettbutikker (må ikke være norsk) som selger ekte uggs og som ikke er så utrolig dyrt? Har dere erfaringer?

takk :)

Endret av mamma-mia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! jeg har litt av samme problemet, og har vært innom en side, tollfri.com men vet ikke om denne siden er troverdig. noen som har vært innom her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordstrom.com

uggaustralia.com

couture.zappos.com

Dette er de nettbutikkene/forhandlerne jeg fant via Deckers (de som eier merkevaren UGG Australia) sine nettsider. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victoriasecret!

Kostet 950kr med frakt, fikk skoene etter kun 2-3 dager.

Veldig fornøyd, og 100% ekte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Har veldig lyst til å bestille meg uggs til høsten/vinteren: http://www.victoriassecret.com/ss/Satellite?ProductID=1265602439861&c=Page&cid=1314948168732&pagename=vsdWrapper

Er det noen som vet hvordan størrelsene er? Jeg trenger størrelse 38, men hvilken størrelse tilsvarer det i størrelsene til victoria secret (type 6, 7, 8 osv)? Har ikke så mye peiling på bestillinger på nettet, så hadde vært veldig fint med svar, takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordstrom.com

uggaustralia.com

couture.zappos.com

Dette er de nettbutikkene/forhandlerne jeg fant via Deckers (de som eier merkevaren UGG Australia) sine nettsider. :)

Har ikke uggaustralia sluttet å sende til Norge? Prøvde for noen dager siden men fikk ikke opp noen mulighet for å kjøpe lengre. Har kjøpt alle mine tidligere derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victoriasecret!

Kostet 950kr med frakt, fikk skoene etter kun 2-3 dager.

Veldig fornøyd, og 100% ekte!

Hei, vurderer også å bestille uggs fra Victoria Secret, men er ganske usikker på størrelsene.. Jeg trenger Uggs i 38, hvilken størrelse tilsvarer det (type 6,7,8 osv.)?

Og må man betale noe ekstra i forhold til toll osv. ?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victoriasecret!

Kostet 950kr med frakt, fikk skoene etter kun 2-3 dager.

Veldig fornøyd, og 100% ekte!

Går ut i fra at du måtte betale frakt og moms eller?

Er de store i størrelsene? Jeg bruker ca 38 og lurer på om jeg må bestille 8(ser på en overstikt at det skal tilsvare 38 1/2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Victoriasecret!

Kostet 950kr med frakt, fikk skoene etter kun 2-3 dager.

Veldig fornøyd, og 100% ekte!

Hvordan fikk du til at det kun kostet 150 USD. Med meg så kommer det opp i 180 +++ ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Hufsa_

Det er vitkig å vite at om man kjøper uggs er man samtidig med på å støtte opp om grusomt dyreplageri både i form av å finansiere de som er ansvarlig for dette økonomisk, og ved å sende ut signaler til andre om at dette er helt greit.

Viser til det jeg skrev i en annen tråd om uggs for ikke lenge siden:

"The truth about UGGs is very UGGLY.

UGGs are made in Australia, where the wool industry is known for forcing lambs to endure "mulesing," in which chunks of skin and flesh (the size of dinner plates) are cut from the animals' backsides using gardening shears, often without any painkillers. Yes, gardening shears. WTF?! Also, wool shearers are paid by volume, not by the hour, which often results in frightened sheep getting kicked and punched with shears to get them to "cooperate"."

http://blog.peta2.com/2010/12/but-whats-wrong-with-uggs.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt off topic, men hvordan skal en stelle med UGGS`ene?

Mine fikk nok en del fukt på seg i fjor vinter, og ser derfor ikke ut.

None som har tips og råd om stell?

* Jeg har desverre ikke tips til deg TS, jeg kjøpte mine UGGS hos uggaustralia, som visstnok ikke sender til Norge lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fikk du til at det kun kostet 150 USD. Med meg så kommer det opp i 180 +++ ??

Vell, jeg bestilte classic short boots. Kanskje du har valgt et annet par, men det jo fortsatt mye sparing av penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men hvordan skal en stelle med UGGS`ene?

Mine fikk nok en del fukt på seg i fjor vinter, og ser derfor ikke ut.

None som har tips og råd om stell?

* Jeg har desverre ikke tips til deg TS, jeg kjøpte mine UGGS hos uggaustralia, som visstnok ikke sender til Norge lengre.

Du kan kjøpe sheepskin care kit fra Uggs, men det hjelper ikke særlig om veien er saltet. Da burde man egentlig være veldig forsiktig med å bruke noe med denne type skinn. Jeg har brukt sheepskin care på uggsene mine som jeg kjøpte for to år siden. De uggsene ser lite brukte ut. Jeg er veldig gla i uggs så jeg har en del par.

Og når det kommer til dyreplageri, bryr jeg meg mer om meg selv. Sånn som Darwin sier "the survival of the fittes".

Litt slemt, men det er en ærlig sak at mennesker er mer verdt enn dyr. Er klar for hatemail.

post-44817-0-70635100-1318181063_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest _Hufsa_

Og når det kommer til dyreplageri, bryr jeg meg mer om meg selv. Sånn som Darwin sier "the survival of the fittes".

Litt slemt, men det er en ærlig sak at mennesker er mer verdt enn dyr. Er klar for hatemail.

Survival of the fittest var noe Darwin brukte for å beskrive evolusjonen og har ingen som helst ting å gjøre med hva slags moraletikk vi skal leve etter. Bare sånn til opplysning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, jeg bestilte classic short boots. Kanskje du har valgt et annet par, men det jo fortsatt mye sparing av penger.

det gjorde jeg også, så tok jeg på bestill og alt det skrive inn adresse og velge sende metode, og da valgte jeg den gratise, så kom det opp over 180 dollar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vitkig å vite at om man kjøper uggs er man samtidig med på å støtte opp om grusomt dyreplageri både i form av å finansiere de som er ansvarlig for dette økonomisk, og ved å sende ut signaler til andre om at dette er helt greit.

Viser til det jeg skrev i en annen tråd om uggs for ikke lenge siden:

"The truth about UGGs is very UGGLY.

UGGs are made in Australia, where the wool industry is known for forcing lambs to endure "mulesing," in which chunks of skin and flesh (the size of dinner plates) are cut from the animals' backsides using gardening shears, often without any painkillers. Yes, gardening shears. WTF?! Also, wool shearers are paid by volume, not by the hour, which often results in frightened sheep getting kicked and punched with shears to get them to "cooperate"."

http://blog.peta2.com/2010/12/but-whats-wrong-with-uggs.html

Er ikke dette beskrivelsen på hvor Merinoullen kommer fra? Etter hva jeg kan huske å ha lest tidligere, så har UGGs bekreftet at de ikke lager sko på denne måten, da de trenger ull og skinn, ikke kun ull.

Fant en link når jeg googlet det. Ida Wulffs blogg

Endret av Titti72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...