Gå til innhold

Facebook sender "friend request*" av seg selv..?

Fremhevede innlegg

Skrevet

På venneforslag på min siden har det dukket opp et rart navn uten bilde, og vi har ingen felles venner. Har nå blokkert den brukeren, men hvorfor har det dukket opp på min profil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

[...]

Jeg kunne ikke skjønne hensikten med at han ville sende meg en venneforespørsel. Men så ga jeg meg til å kikke på profilinfoen hans. Nåværende arbeidssted: NAV Forvaltning. Samme kontor som behandlet en søknad jeg hadde inne der. Kanskje det er en sammenheng, kanskje ikke. Jeg har uansett ikke noe å skjule for NAV, har alltid spilt med åpne kort. Men jeg lurer selvsagt på hvor tilfeldig den venneforespørselen er.

[...]

Håper virkelig ikke det er en sammenheng! Det er for langt ute! :o

Tror jeg snart kommer til å slette hele FB-profilen. Er såå lei av at reklamene som dukker opp på profilen min ligner ting at har søkt etter/sider jeg har besøkt på nett. Og den der nye boksen til høyre på siden. Og den konstante "forbedringen" av innstillingene. Man rekker jo så vidt å sette seg inn i de gamle før det kommer nye. Og den timeline-tingen.. :kjefte: Jeg har ingenting "hemmelig" på FB, men hater følelsen av å ikke ha helt kontroll lengre.

Skrevet (endret)
Håper virkelig ikke det er en sammenheng! Det er for langt ute! :o

Enig. Men det er sikkert ingen sammenheng. Dersom jeg jobbet for NAV og ville snoke på en eventuell klient (som sikkert er ulovlig), hadde jeg nok ikke oppgitt arbeidssted i profilopplysningene. Men saken er nok til at jeg blir skeptisk. Man hører jo av og til om folk som har mistet jobb m.m. fordi feil folk har vært inne og lest her og der.

Slik jeg ser det er både Facebook, Twitter og lignende steder (vanlige diskusjonsfora også) skumle saker slik sett. Det er alt for lett å glemme at det vi skriver blir liggende offentlig. Og på Facebook ser det jo ut til at det som er privat i dag gjerne kan være offentlig i morgen. Hvor mange av oss husker hva vi postet for flere år siden, da vi kanskje var i en helt annen livssituasjon? Nåja, ikke fortvil. Snart kommer Facebook Timeline og hjelper oss med å huske. Offentlig? Kanskje, om vi ikke passer på og sjekker innstillingene. Igjen. ;)

Endret av Skywalker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...