Gå til innhold

Facebook sender "friend request*" av seg selv..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ehhm, ja.. Fikk en melding på Facebook at "*navn* accepted your friend request". Jeg har aldri sendt den anmodningen. Har heller aldri vært inne på hennes profil, sånn at jeg har kunnet komme til å trykke på "add" uten å mene det. Vi har én venn felles. That's it. Hva skjer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk igår, ingen varsler, ingenting, helt tilfeldig at jeg så det oppi et høyre hjørne der venneforslag kommer opp, "svar på venneforespørsel fra ***********, ******** og *********. Skjul forespørsler?"

Jeg skjønte nada, men aksepterte en av dem da jeg kjenner henne. :klo:

Skrevet

Hmm, skummelt. Facebooken min har begynt å "like" ting av seg selv for tiden. Jeg går inn på profilen min og ser plutselig at jeg liker superdeal.no og tromsø sitt hockeylag og gudene vet, haha. Men skjønner ikke hvorfor:/

Skrevet

Bytt passord!

Skrevet

Bytt passord!

Fordi den er hacket..?

Skrevet

Synes FB begynner å bli ganske uhyggelig! For en stund siden så kom det opp et forslag til venn en person jeg overhodet ikke har hatt kontakt med, ingen felles venner- den eneste grunnen til at jeg vet hvem vedkommende er, er at han er i styret i bedrifter jeg arbeider med, og som ikke har noen kontakt med min FB-profil...Jeg har aldri benyttet spill eller apps som av en eller annen grunn da skal ha fri tilgang til alle mine personopplysninger- hvordan klarer FB å koble meg opp mot/vite at jeg vet hvem dette er??

• Liker 1
Skrevet

Synes FB begynner å bli ganske uhyggelig! For en stund siden så kom det opp et forslag til venn en person jeg overhodet ikke har hatt kontakt med, ingen felles venner- den eneste grunnen til at jeg vet hvem vedkommende er, er at han er i styret i bedrifter jeg arbeider med, og som ikke har noen kontakt med min FB-profil...Jeg har aldri benyttet spill eller apps som av en eller annen grunn da skal ha fri tilgang til alle mine personopplysninger- hvordan klarer FB å koble meg opp mot/vite at jeg vet hvem dette er??

Det er fordi vedkommende da har søkt deg opp på FB. Da vil han kunne dukke opp en liten stund etterpå.

Skrevet

Det er fordi vedkommende da har søkt deg opp på FB. Da vil han kunne dukke opp en liten stund etterpå.

Takk for en mulig forklaring! Begynte å bli ganske spooked!

Skrevet

Takk for en mulig forklaring! Begynte å bli ganske spooked!

Hehe, skjønner det :) Ikke alle som vet om dette. Litt kjipt om man vil sjekke ut noen man ikke har noen felles venner med, og man da dukker opp på deres side også ;)

Skrevet

Hehe, skjønner det :) Ikke alle som vet om dette. Litt kjipt om man vil sjekke ut noen man ikke har noen felles venner med, og man da dukker opp på deres side også ;)

Å nei er det slik, hjelp, jeg som har snoket litt...!

Skrevet

JA!! Så kan man ikke stalke folk mer (og dem jeg har stalket ved det..) :sur:

Skrevet

det betyr at noen venner av deg har foreslått dere som venner tenker jeg

Skrevet

det betyr at noen venner av deg har foreslått dere som venner tenker jeg

Men vil jeg da bare få at "**** accepted", uten å selv få valget om jeg vil være venner eller ei? I don't like it..

Skrevet

Men vil jeg da bare få at "**** accepted", uten å selv få valget om jeg vil være venner eller ei? I don't like it..

nei? hmm... gå på personverninstillinger... og skift passord hmmm

Skrevet

nei? hmm... gå på personverninstillinger... og skift passord hmmm

Jeg er helt sikker på at det ikke er noen andre som har lagt henne til - jeg bruker bare FB på egen data, og logger alltid ut. Men skal skifte passord allikevel. :)

Skrevet (endret)

Jeg er for tiden under NAV sine "vinger". For ikke lenge siden fikk jeg en uventet venneforespørsel fra en person jeg vet jobbet på samme sted som meg for mange år siden. Jeg har aldri hatt noe personlig kontakt med denne personen. På min daværende arbeidsplass var han kun en jeg visste om fra en annen avdeling.

Jeg kunne ikke skjønne hensikten med at han ville sende meg en venneforespørsel. Men så ga jeg meg til å kikke på profilinfoen hans. Nåværende arbeidssted: NAV Forvaltning. Samme kontor som behandlet en søknad jeg hadde inne der. Kanskje det er en sammenheng, kanskje ikke. Jeg har uansett ikke noe å skjule for NAV, har alltid spilt med åpne kort. Men jeg lurer selvsagt på hvor tilfeldig den venneforespørselen er.

..og nå får vi snart Facebooks Timeline tredd ned over hodene våre. Nåja, jeg er snart borte fra Facebook uansett. Liker ikke dette tullet med at man må inn og sjekke personverninnstillinger hver gang de kommer med en av de hyppige oppdateringene sine.

Tenk om vi her på KG måtte inn og sjekke innstillinger i profilene hver gang Hilde & Co. oppdaterte programvaren i forumet? Ikke bra.

Men det er slik jeg føler at det er på Facebook..

Endret av Skywalker
Skrevet

JA!! Så kan man ikke stalke folk mer (og dem jeg har stalket ved det..) :sur:

Tenkte vel helst på om det er noen man har blitt smått interessert i på avstand, og vil sjekke litt mer, se på bildet av personen o.l ;) Forhåpentligvis har folk lært seg å stenge av profilene sine for alle andre enn venner by now.

Skrevet

Du får ikke opp folk som har vært inne på deg, de som dukker opp på siden som "people you may know" er enten folk du har noen til felles med, eller folk du har hatt kontakt med på de(n) mailadressen(e) du bruker på facebook..

Skrevet

Har du sendt eller mottatt e-post av han slik at e-posten ligger i mailen din et eller annet sted? Jeg har lagt merke til at FB kommer med forslag om personer jeg har sendt eller mottatt mail fra, selv om det er mange år siden sist kontakt.

Skrevet

Hvis jeg har vært og snoket på noen på facebook som jeg overhodet ikke har noen felles venner med, kan de se det noe sted???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...