Gå til innhold

Gjort på riktig måte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp av dere kloke hoder her til å hjelpe meg å se denne situasjonen riktig;

For at dette ikke skal gjenkjennes har jeg generalisert situasjonen noe.

Jeg jobber i en ny bedrift og jeg ble utpekt til et verv i begynnelsen men som vi senere skulle gjennomføre med et ordentlig valg. Jeg har trivdes veldig godt med den rollen og har fått mye erfaring og kunnskap og stilte derfor som kandidat. Dagen valget skulle være ble det ikke tid til å gjennomføre det likevel (skulle gjøres i et møte) og det ble utsatt til neste møte. Jeg synes ikke det var greit, men hva kunne jeg gjøre når det ikke var tid til det. Imellom disse to møtene dro jeg på ferie i 14 dager og den dagen jeg dro fikk jeg vite at det var foreslått en kandidat til. Valget ble ikke gjennomført denne gangen heller (mens jeg var på ferie) og ble utsatt enda en gang. Heller ikke da var det tid, så noen bestemte at man skulle sette frem en boks som ansatte kunne stemme i noen dager fremover, slik at valget var ferdig til den dagen jeg kom tilbake fra ferie. Jeg fikk da vite når jeg kom på jobb at det var den andre kandidaten som ble valgt til vervet. Jeg får etter noen dager vite at kandidaten hadde blitt foreslått av noen andre. Det sto ikke der hvor navnet til kandidatene sto, slik det skal.

Jeg har fått vite at den som foreslo kandidaten er en person som jeg har hatt en langvarig og vanskelig konflikt med som jeg uansett hadde tenkt til å gå videe med etter ferien(dreier seg om trakassering), og jeg opplever at den personen med å foreslå den andre kandidaten ETTER at valget skulle vært gjort og MENS jeg var på ferie benyttet sjansen til å gjøre nok et fremstøt mot meg. I tillegg er det jo sånn at siden jeg var på ferie hadde den andre kandidaten masse tid til å sanke stemmer, noe jeg ikke hadde sjanse til. Jeg er jo skuffet over at jeg ikke ble valgt, men jeg respekterer uansett flertallet så det er ikke det det dreier seg om. Likevel kan jeg ikke hjelpe for å tenke at jeg burde blitt valgt på det første møtet det egentlig skulle gjøres når det ikke var andre kandidater (trenger ikke mye tid til å stemme på 1 kandidat)..

Hva synes dere om dette? Er det jeg som er vanskelig som synes dette er ugreit? Bør jeg bare glemme dette eller gjøre noe her og i såfall hvordan går jeg frem?

På forhånd takk for synspunkter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er vel typisk snakk om verneombud, tillitsvalgt eller ansatterepresentant i styre eller utvalg? Så lenge du fremdeles har stillingen du skal ha og arbeidsgiver ikke har noen rolle eller har gjort noe galt, ville jeg latt det ligge. Du vil bare fremstå som en kranglefant og dårlig taper blant dine kolleger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg vet selvfølgelig at jeg kan oppfattes på den måten du beskriver og for å unngå det bør la dette ligge. Jeg har allerede fått et negativt "stempel" blant flere ansatte pga denne andre personen, så det er jeg ikke redd for. Arbeidsgiver var møteleder når valget skulle vært gjennomført første gang og senere og har således hatt samme rolle som enhver ansatt. Men jeg er opptatt av rett og galt og synes det er viktig at ting gjennomføres på riktig måte, spesielt i en ny bedrift, så spm mitt var mer ift det; er dette gjort på en ok måte eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...