Gå til innhold

Planlagte jobbaktiviteter i lunsjpausen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På min arbeidsplass har vi betalte lunsjpauser ettersom vi må være tilgjengelig dersom det skulle være nødvendig.

Det er ukentlige informasjonsmøter for alle de ansatte, og da er man nødt til å stille opp. Dette møtet legges til lunsjen. Nå planlegges det også et presentasjonsmøte med en leverandør, og dette ser også ut til å bli lagt til lunsjtida.

Har arbeidsplassen lov til dette? Ja, vi har betalt lunsj, men det betyr vel ikke at ledelsen kan forsyne seg av lunsjen som de selv måtte ønske? Vi har betalt lunsj fordi vi er nødt til å være tilgjengelig gjennom hele arbeidsdagen, men dette betyr vel ikke at ledelsen fritt kan forsyne seg av lunsjhalvtimen som de selv måtte ønske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, det tror jeg de har lov til. Jeg har jobbet på sykehus hvor det også var betalt lunsj. Der hadde vi bare lunsj med pasientene uten noe ekstra pause. I kommunen hvor jeg jobber nå og det også er betalt lunsj, legges det stadig opp møter i lunsjen. De er så strenge på reglene der hvor jeg har jobbet, at jeg tviler på at det er noe ulovlig med dette.

Men hvis du ikke hadde hatt betalt lunsj, kunne de ikke gjort dette.

Endret av CoffeeCup
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...