Gå til innhold

Summis dagbok !


Summis

Anbefalte innlegg

Tenkte at jeg også skulle begynne å skrive dagbok, er godt å kunne lufte tankene litt innimellom....

På fredag skal jeg ha mensen :-? , vil så gjerne at den ikke kommer. Har så lyst til å bli gravid NÅ. Hadde ikke kunne fått en finere julegave enn det, mannen min har også bursdag rett rundt hjørnet.

Men i helga så skal vi på hotellweekend sammen med ett vennepar, litjpia skal være hos farfar, hadde jo også vært greit å kunne kose seg med vin til maten da. Dette er jo noen trøstetanker for meg selv da, om mensen skulle komme.

Blir jo helt sprø av dette, skulle ønske man kunne knipse med fingrene så var fredagen der, da hadde jeg sittet med testpinnen nå ja . Dagene går jo så forferdelig tregt når man går og venter.

Sitter og kjenner etter symptom, men det gjør jeg jo hver mnd da. Vet at det ikke er så lurt, men hvem klarer å la vær. Får krysse fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen som dagbokskriver, får håper at drømmen går i oppfyllelse. Det er en herlig følelse å gå gravid, det kan jeg skrive under på. Det er nok kjedelig å gå og vente, men før du vet ordet av det, så har det allerede skjedd. LYKKE TIL! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen Ruby. Ja, vi får krysse fingrene på at det klaffer snart. Siden jeg mistet i juni går jeg bare og venter på det +.Men så langt har det uteblitt.

Formen er elendig i dag, har ikke sovet skikkelig på 1 1/2 uke, det er den forb.... influensaen. Hoster og hoster, av og til føles det som om jeg ikke får puste. Ser ikke ut i ansiktet, har hostet så mye at jeg har "sprengt" blodkar rundt øynene. Spørs hvordan det blir med helga, vi som skal på hotellweekend og greier. Men det er jo fremdeles ett par dager til da. Får håpe at formen kommer seg.

I morgen er det jo tid for besøk også, tante rød skal jo komme. HÅPE, HÅPE, kanskje hun uteblir???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det IKM, det første jeg kjente etter når jeg våknet, har jeg fått mensen???? :roll: Springer på do, tørker meg og ser etter, Nei, ingenting.... hmm..... skal jeg ta en test??? Jeg gjør det, men det blå krysset uteblir, fa... Når skal det klaffe mon tro?

Tenkte jeg skulle se hvordan en test ser ut inni, og plukket den fra hverandre ( er vell ikke den første kanskje?) Test stripen er jo klar og blå, det vannrette streket er jo der hele tiden, men 1/2 cm før du kommer til det vannrette streket, så er det ett blått loddrett strek... Har jo ikke plukket fra hverandre en test tidligere, så jeg vet ikke hva det betyr, kanskje det skal være sånn. Begynner nok å bli litt "smårar", det er vell ikke helt "normalt" å plukke fra hverandre testen? :-? Ja, ja... Vi få se, hvis mensen ikke kommer i løpet av helga, så får jeg ta en ny test mandag.

Nå skal jeg pakke bagene, vi skal jo på tur i helga. :kul:

God helg til dere alle sammen (om det er noen innom her da?)

Klem Summis :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen som dagbokskriver! Du går en spennende tid i møte - får håpe det klaffer snart!

Hihi du er nok ikke den eneste som har plukket testen fra hverandre for å se hvordan den ser ut inni! Jeg har ikke gjort det med de nye testene med + tegnet, men jeg opererte den gamle - og en veldig rar test som jeg kjøpte i sommer da vi var på Mallorca.. Jeg tror faktisk at du kan regne med at uansett hva du måtte finne på av merkelige ting både som prøver og som gravid, så er det ganske mange som har gjort det før deg!!

God helg - og god tur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag ny uke.......

Hadde det kjempefint i helga, mye god mat og drikke. Kosa oss skikkelig. :wink:

Har fremdeles ikke fått mensen, testet i dag (igjen), negativ :cry: . Pleier jo å ha mensen regelmessig, hva er det som skjer????

Har litt ømme pupper, men ikke unormalt, men sitter og kjenner etter alle slags tegn. Har også mensmurring i magen, springer på do hele tiden, føler at nå er den kommet, men neida, det er ikke antydning engang. Vet jo at det kan ta noen dager før man produserer nok HCG til å gi utslag på testen, emn vel vil vite NÅÅÅÅ :frustrert:

Mannen min er grei da, skjønner (faktisk) at jeg er litt oppgitt ang dette. :kysse:

Han fyller tretti på onsdag :bursdag: , tenkt om jeg kunne gitt ham en positiv test i gave, det hadde jo vært toppers.

Ja, ja, jeg får vell bare smøre meg med tålmodighet (hva er egentlig det?). Har litt lyst til å bestille time til legen også, tatt en test der. Må klare og vente til onsdag i alle fall.....

Klem Summis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Offffff......... 4 dag på overtid, ingen tegn til TR eller det etterlengtede +. Sitter med mensmurringer, men ikke så sterke som før mens. Ømme bryster, men kanskje ikke så uvanlig ømme? Kjenner jo etter alle slags tegn. Hvorfor må ventetiden være så lang, hvorfor kan man bare ikke få vite resultatet med en gang? Dette er jo å holde folk på pinebenken, ikke bra.

Har bare lyst til å sette meg ned å tute, er ikke noe morsomt dette her. Humøret er utrolig svingende, stakkars mann. Men han forstår jo da, selv om han sier at jeg ikke må tenke så mye på det. Veldig enkelt for en mann å si, han sitter ikke å kjenner etter alle mulige symptomer i kroppen.

Skal kose meg med pia mi i dag, lage litt julepynt tenker jeg. Syns litt synd på henne stakkar, enn å måtte bo med ei sånn følelsesmessig ustabil mor. Prøver å ta meg sammen da, men blir bare sånn når man er på "overtid". Er ikke så "gale" som det høres ut som, men synes fryktelig synd på meg selv for tiden.

Krysser fingre for en positiv test snart.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du er en sånn som begynner å produsere HCG sent, Summis?

Hvordan var det forrige svangerskap, testet du positivt lenge etter IKM da?

Lykke til.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsnen Salamandra.

I dag kom TR på besøk, må innrømme at tårene kom i morges ja. Skjønner ikke helt hvorfor jeg skulle gå så lenge over denne gang, men det er vell psyken min som gjør det. Tenker jo utrolig mye på at jeg kanskje er gravid osv. Er nesten like før jeg gir opp, har jo prøvd i 2 år snart (SA i juni da). Gir opp gjør jeg jo ikke da, men må innrømme at det tærer på humøret.

Får bare håpe på bedre lykke neste mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å nerme seg jul, fredag pakker vi kofferten og reiser til pappa på julebesøk, kommer ikke hjem igjen før 2 juledag. Gleder meg veldig til det, det er ikke så ofte vi ser hverandre nå lenger, siden vi bor så langt fra hverandre.

Prøver å ikke tenke så mye på det å bli gravid nå, skal prøve og slappe av litt. Over nyttår skal vi flytte, og da får jeg jo andre ting å tenke på, gleder meg til det. Skal bli godt å få alle tingene sine i samme hus. Har bestilt oss ny spisestue også, så nå kan vi be inn masse folk til middag.

Her hjemme er det ferdigpyntet til jul, pyntet tidlig i år, siden vi skal reise. Vil ha litt julestemning hjemme også, litjpia syntes det var stas da, masse nisser og pynt fremme.

Ønsker dere alle en riktig god jul, hører vell ikke fra meg før i romjulen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei hei alle sammen !

Endelig tilbake på nett. Like over nyttår flyttet vi, og med ny PC i romjulen har jeg ikke kommet meg på nett før nå.

Fremdeles ikke blitt gravid, men vi prøver "hardt". Har gått til innkjøp av en Persona, er litt spennende å se hvordan den virker. Lyser faktisk eggløsn i dag, og det stemmer jo overens med mine "følinger". Hadde skikkelig vondt i magen i går, men jeg TØR IKKE å ta mer Ibux, eller annen smertestillende. Dere har vell alle lest om hva de sier om disse preparatene.

Godt å komme i orden i nytt hus, leier foreløpig, men håper å få kjøpe det snart. Huseier er jo veldig interessert i å selge. Har endelig fått alle tingene våre på en plass, + at vi har kjøpt oss ny spisestue da, riktig koselig her nå. Trives godt på den nye plassen, har blitt kjent med folk og tatt opp gamle interesser.

Regner med å komme innom her ofte fremover, har savnet KG.

Slutter av med å ønske meg selv og alle andre ei "befruktelig" helg. Resultatet får vi om 14 dager.

Klem til dere alle fra Summis ( om det er noen innom her da) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Summis!

Jeg "smugleste" litt på O-U og kom over dagboken din... Så jeg vil bare ønske deg all mulig lykke til i tiden framover!!!

Vi holder også på med prøving for tida! Ifølge beregninga har jeg eggløsning på fredag! Det er en veldig spennende tid dette her.

Jeg har forresten også hatt en SA (veldig tidlig, testa pos. på IKM og mistet 1 uke etterpå), så jeg vet hvor kjipt det er. Men det går nok bedre neste gang! Legen min sa at de fleste kvinner har 1-2 SA i løpet av livet (men mange merker det ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen La Traviata, hyggelig med hilsner i dagboka. Det er greit med litt smuglesing, gjør endel av det selv.

Nå er det bare litt over en uke til IKM, jeg hater disse dagene med venting, men prøver å ikke tenke for mye på det da (om mulig).

Trist med SA ja, men vi vet jo at kroppen fungerer da, og det er jo en mening med det. Alle sa til meg at man blir fort gravid igjen etter en SA, men det var ikke i mitt tilfelle. Får bare prøve og smøre seg med tålmodighet, så klaffer det vell for oss også en dag.

Dette var alt for denne gang, men dere hører nok fea meg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei Summis, titta bare innom for å se hvordan det går med deg. Er du ikke over IKM nå?

Håper du har hyggelige nyheter å fortelle om neste gang du er i boka di!

*krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tenkte at jeg måtte skrive noen ord i dagboken min, er blitt lenge siden sist.

Her er det ingenting nytt, men har vell EL i løpet av noen dager, vi får prøve på igjen. Ser litt lysere på det nå, vi har bestemt oss for at hvis det ikke klaffer i løpet av de 2 neste mnd skal vi ta kontakt med lege. Får se hva h*n sier. For tiden har jeg veldig mye å gjøre, det er vell derfor det går så mye bedre. Vi har kjøpt oss hus, så nå er det full oppussing. Er så mye som skal males, moro ja. Om en mnd i dag reiser vi til SYDEN, gleder oss til det ja. Skal bli godt å få litt sol på kroppen. Kanskje det er det som skal til for å bli gravid, handle hus, ha mye å gjøre. Sist jeg ble gravid (ikke den som endte i SA) så planlagte vi Bryllup, plutselig så satt den. Det var vell fordi tankene var helt andre plasser.Vi får se hvordan det går.

Snart helg igjen, godt ja. Skal kose meg med god mat og rødvin i helgen. Vet jo ikke hvor lenge jeg kan drikke det(!)

Klem til dere alle fra Summis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Xavia

Hei!

Leste gjennom dagboken din. Og lurer jo fælt på om noe har skjedd siden sist! Kan du fortsatt drikke rødvin??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...