Gå til innhold

Små utslett over hele kroppen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått røde prikker over hele kroppen. De ser litt ut som irritert, tørr og rød hud på størrelse med en halv lillefingernegl. Jeg vet ikke hvorfor de kom, og de går liksom ikke bort heller.

De klør litt, men ikke nevneverdig mye. Finner nye hele tiden:/ Jeg er ikke allergisk mot noe, er renslig(om det skulle bety noe) og er relativt sikker på at jeg har hatt de barnesykdommene det er naturlig å tenke på..

hva kan det være? noen salver eller noe fra apoteket dere kan anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det høres ut som elveblest, selv om det klør lite.

Man kan få elveblest uten å ha en spesifikk allergi. Stress og lavt imunforsvar kan gjøre kroppen mer mottagelig for allergiske reaksjoner. Kan være en liten mikroskopisk ting du har spist, som utløste dette. Det skal innimellom veldig lite til for å få en allergisk reaksjon.

Du burde ihvertfall dra til lege. Og er det elveblest, så får du ant kortison.

Skrevet

Eg har opplevd utslett over deler av/heile kroppen 2 ganger.

Første gang var når eg var 16 og oppdaga at eg hadde nickelallergi. Hadde på meg eit smykke og belte som gav reaksjon på området i mellom.

Andre gangen oppsto det over heile kroppen når eg var ca 20, uten at eg hadde vert i kontakt med nickel. Gjekk til legen, dei tok nokre prøver, fekk ein heidundranes allergimedisin-mikstur. Dei fant ikkje ut kva det var og eg har ikkje opplevd det igjen.

Har ikkje noko svar til deg om kva det kan vere, ta ein tur til legen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...