Gjest Kira i.i. Skrevet 3. desember 2003 #1 Skrevet 3. desember 2003 Vel, det har seg slik at PC-en min (tydeligvis) har bestemt seg for å vise BMP, istendenfor GIF. Så det som skal være GIF (de som også er her på KG, og andre), blir automatisk vist som BMP, derfor de står stille. Så derfor lurer jeg ... er det noen som har noen aning på hva jeg kan gjøre for å få det til å bli GIF igjen? Takk!
Gjest Kira Skrevet 3. desember 2003 #3 Skrevet 3. desember 2003 Nei, altså ... animasjonene som er i GIF-format, blir automatisk BMP-format. Derfor står alle animasjoene her i KG og andre nettsteder som er laget i GIF helt stille.
14062003 Skrevet 3. desember 2003 #5 Skrevet 3. desember 2003 Hvordan vet du at de er *.bmp? *.bmp og *.gif er jo et filformat - hvordan de er lagret og ikke hvordan de vises. Med visse modifikasjoner så er det bare gif som gir animasjoner, mens resten av bildeformatene gir stillestående bilder. Dersom du bare får valget *.bmp når du skal lagre bildet, så var løsningen på det problemet løst her på gruppa for litt siden. Jeg får også stillestående bilder mange ganger. Enten fordi jeg bruker en god brannmur som stopper reklame (ofte ser jeg ikke reklamen i det hele tatt) eller fordi jeg bruker Opera og har disablet animasjoner. Kanskje det finnes en slik innstilling i IE også - ikke vet jeg.
Gjest Kira i.i. Skrevet 4. desember 2003 #6 Skrevet 4. desember 2003 Det er ikke bare her på KG, det er andre nettsteder også, som har sånne "enkle" bilder. Kan egentlig ikke ha noe med brannmuren min å gjøre. Funket helt fint før - men ikke nå.
14062003 Skrevet 4. desember 2003 #7 Skrevet 4. desember 2003 Og brannmuren har du ikke oppdatert i det siste?????
Crazee Skrevet 4. desember 2003 #8 Skrevet 4. desember 2003 Går ut i frå det er IE du brukar, så har du prøvd "standardløysinga" for problem med IE; tømme cache for midlertidige internettfiler og cookies, gå ut av IE og prøve igjen?
Gjest Kira i.i. Skrevet 4. desember 2003 #9 Skrevet 4. desember 2003 Bruker IE og Opera ... funker ikke i noen av dem. Nei, det er ikke brannmuren som er problemet, 14062003. Den er oppdatert, for et par dager siden.
14062003 Skrevet 4. desember 2003 #10 Skrevet 4. desember 2003 Sikker på at ikke instillingene i brannmuren ble endret da den ble oppdatert da? Jeg fikk i går, helt plutselig, ikke lastet ned *.exefiler. Det vil si, jeg fikk feilmeldingen "siden finnes ikke". Deaktiverte brannmuren og vips så var alt der. Menmen, jeg spør igjen, hvordan vet du at bildene du ser blir *.bmp?
Gjest Kira Skrevet 4. desember 2003 #11 Skrevet 4. desember 2003 Jeg får ta en nærmere titt senere, så får jeg få opp en datakyndig person som forstår litt mer enn det jeg gjør. Det var en som mente at siden jeg ikke får se animerte GIF-filer, så har de tydeligvis automatisk (en eller annen instilling på PC-en min), blitt til BMP-filer automatisk.
14062003 Skrevet 4. desember 2003 #12 Skrevet 4. desember 2003 Det var en som mente at siden jeg ikke får se animerte GIF-filer' date=' så har de tydeligvis automatisk (en eller annen instilling på PC-en min), blitt til BMP-filer automatisk.[/quote'] Hvordan ser du at det er blitt *.bmp?
Crazee Skrevet 4. desember 2003 #13 Skrevet 4. desember 2003 Vel, lat oss ta for oss problemet steg for steg. [*]Eit bilete kan vera i ulike format KUN når det er lagra på masselager (harddisk, CD, diskett, flashkort osv.) Ikkje i RAM. [*]Dersom du prøver å lagra bilete, og ikkje har problem med å lagra dei som jpg, gif, png - så har du ikkje problem med at bileta blir konvertert til bmp. [*]At animerte gifar ikkje er animerte, skuldest innstillingar enten i nettlesar eller i eksternt program. Eksterne program kan vera brannmur eller popup-/reklamestoppar med ekstra funksjonar. [*]Sidan problemet finst både i IE og Opera, er det nok eit eksternt program. Eg ville sjekka alle innstillingar i brannmuren, evt. andre program som har noko med internett/nettlesarane å gjera. [*]For å sjekke om det kan vera problem med Windows som gjer det, lagre ei animert gif-fil og opne ho i t.d. IrfanView. Fungerer ho der, så kan eg ikkje forstå anna enn at det MÅ vera brannmur eller eventuelle andre program som er innstallert som stoppar animasjonen.
Gjest Kira i.i. Skrevet 5. desember 2003 #14 Skrevet 5. desember 2003 Noen idé på hva jeg kan gjøre i brannmuren, da? Skjønner ikke noe særlig av den ... Er ZoneAlarm.
14062003 Skrevet 5. desember 2003 #15 Skrevet 5. desember 2003 Slå den av - eller reduser følsomheten. Jeg har en bedriftsspesiell ZoneAlarm, så jeg kan ikke hjelpe deg med innstillingene. Men ja, jeg har hatt en del trøbbel med ZoneAlarm i det siste. Den sperrer det helt utroligste noen ganger! Kan være mine innstillinger, men denne laptopen skal reinstalleres hvert øyeblikk, så jeg slår heller av brannmuren de sekundene jeg ikke vil ha den.
Gjest Kira Skrevet 6. desember 2003 #16 Skrevet 6. desember 2003 Funket ikke det heller ... Jeg burde vel egentlig formatere PC-en igjen allikevel snart.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå