Gå til innhold

Hvordan fri til jenta si?


Hannen

Anbefalte innlegg

Jeg trenger også virkelig et godt forslag til hvordan å fri til min kjære.

Hun har sagt kun: "Overrask meg", hvilket som egentlig er ganske vanskelig, for hun er såpass smart at hun kan lukte lunta lang vei.

Er det noen som har noen gode og kreative frierier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ms. Raggsokk

Istedenfor å lage ørten tråder om tips til frieri, ring etc. - finn ut hva jenta DI liker og lag noe kreativt ut av det selv. Hun vil neppe synes det er morsomt at KGerne bestemte hvordan du skulle fri :P Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedenfor å lage ørten tråder om tips til frieri, ring etc. - finn ut hva jenta DI liker og lag noe kreativt ut av det selv. Hun vil neppe synes det er morsomt at KGerne bestemte hvordan du skulle fri :P Lykke til!

Det var da SVÆRT så aggressiv man skulle være.

Jeg HAR pratet med henne, vil ikke grave for mye heller på kort tid.

Eneste jeg ber om er forslag, ikke at dere skal bestemme noe som helst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at jenter er så forskjellige. Noen synes det mest romantiske i verden ville vært et offentlig frieri - enten det er på restaurant, en avisannonse, en diger plakat et sted eller noe sånt. Andre synes det er en ekstremt ubehagelig tanke. Noen synes sammen med familien er det naturlige stedet for et frieri (ekteskapet binder jo to familier sammen), for andre er slikt kjempeprivat. Noen eeelsker det tradisjonelt romantiske; roser, levende lys, kjærlighetserklæringer, ned på kne, alt det der. Andre blir kvalme bare av tanken, og kunne tenke seg å bli fridd til på fjelltur, etter sex, på en søndags ettermiddag, ... du tar tegninga.

Det tipset jeg KAN gi deg er egentlig det du ikke vil høre. Men jeg mener det ikke som kritikk. Jeg skjønner godt at det kan være vanskelig å komme på noe, men det er ikke noe lettere for oss som aldri har truffet jenta di. Poenget er: jenter elsker når ting er personlige. Beklager, vi er vanskelige sånn ;) Hvis jeg blir fridd til en dag, så håper jeg det er på en måte som enten er veldig spesiell og typisk meg, eller ham, eller kanskje aller helst begge. Hvis du tenker på noen fine minner dere har - hvordan dere traff hverandre, den første daten/første kysset, turer sammen, musikk/filmer/aktiviteter dere begge liker - kanskje du kan finne inspirasjon der?

Når det er sagt, så er de færreste jenter veldig kresne på at frieriet skal skje på en superunikogromantiskogspennende måte. Det viktigste er at du skal fri. Hun blir sikkert kjempeglad uansett! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i motsetning til de andre som har svart at det er flott du ber om tips. Det er ikke snakk om at vi på KG skal bestemme, men vi gir tips som du kan inspireres av når du skal fri. :)

Mitt drømmefrieri er at han frir på en fjelltopp (gjerne ved soloppgang eller solnedgang), og at han har tatt med en flaske champagne (eller annen god drikke) og et par glass, uten at jeg har lagt merkee til det. Jeg drømmer om at han går ned på kne, selv om jeg er veldig lite glad i "kliss".

Generelt i naturen, uten andre til stede, synes jeg er fine steder å fri.

Marerittfrieri er foran familien, mareritt nr. 2 er å gjøre noe brautende på restaurant, storskjerm på fotballkamp, gå på kne i en restaurant eller lignende i offentligheten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes helt sikkert en tråd her inne som heter noe ala "hvordan fridde din kjære"

Se om du finner den og les deg gjennom andres opplevelser.

Jeg har venner som er blitt fridd til under en foss, oppå en fjelltopp med champagne, over frokostbordet.

På overrasskelsestur til Italia. Osv.

Men jeg mistenker TS for å ha laget profil her fordi hans kjære er her inne :rodmer: , og at hun selv skal skrive sitt ønske uten å være klar over at det er ham.

Så jenter, skriv inn hvordan dere ser for dere det mest romantiske frieriet, og hjelp fyren litt da.

-Jeg for min del skal ikke gifte meg igjen om så George Clooney fridde :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror den beste måten du kan overraske henne på er med et "hverdagsfrieri". Jeg visste at samboeren min kom til å fri i løpet av sommeren, men at det ble på bursdagens hans mens vi satt og grilla pølser på en engangsgrill hadde jeg aldri trodd. DET var en overraskelse det, samtidig som det var ujålete og koslig. Hadde dødd om det var på restaurant med masse tilskuere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den beste måten du kan overraske henne på er med et "hverdagsfrieri". Jeg visste at samboeren min kom til å fri i løpet av sommeren, men at det ble på bursdagens hans mens vi satt og grilla pølser på en engangsgrill hadde jeg aldri trodd. DET var en overraskelse det, samtidig som det var ujålete og koslig. Hadde dødd om det var på restaurant med masse tilskuere.

Ja, samme her!! Min samboer fridde da vi satt i sofaen og drakk kaffe, og det passet meg helt perfekt :) Jeg så ikke den komme, for å si det sånn!! Hehe. Jeg har flere ganger "ventet" på frieriet når vi har vært på restaurant ol., men heldigvis ble dette gjort hjemme i vår egen stue :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes på restaurant eller veldig offentlig hadde vært veldig flaut. Drømmen min var på safari, med det skjedde ikke, haha. Så nå er drømmen justert til romantisk hverdagsfrieri uten for mye kliss i form av roser og champagne, men gjerne ring og ned på kne. Eller kanskje til og med uten ring siden jeg ikke er noe smykkeperson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og bad mannen min om å overraske meg, noe han klarte....

Trenger ikke gjøre noe ekstremt utav frieriet for at det skal komme overraskende på henne.

Min overraska meg med å fri på stuegulvet en dag jeg kom sliten hjem fra jobb... Skulle ikke mere til for min del iallefall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært perfekt å bli fridd til en tidlig morgen i senga rett etter jeg hadde våknet, men nå er jeg et a-menneske og samboeren et b-menneske så det skjer vel aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen til venninna mi lagde et album med masse bilder av dem, så tok han henne med på restaurant og spiste god mat og gav henne albumet.

Noe som i seg selv er kjempekoselig.

Men bak det aller siste bildet i albumet, lå det en ring.

Hun så aldri for seg at det skulle skje da.

Han er av den stille typen, så det var helt perfekt og ikke klissete eller brautende på noe vis.

Mannen min fridde over telefon, siden vi hadde et avstandsforhold på den tiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gjort det smarte trekket å si til kjæresten: "overrask meg"!

Syns litt synd på han :P

Klarer han å overraske meg blir jeg kjempeglad, men om han ikke klarer det blir jeg fortsatt kjempeglad!

Jeg for min del drømmer om et frieri i en setting jeg ikke hadde forventet meg. Jeg hadde ikke sagt nei om jeg hadde blitt dratt meg ut på matta på Lerkendal stadion, fridd til under en film eller på en konsert. Eller om han hadde gjort noe spesielt for meg som det som er nevnt tidligere; et album, eller i en setting hvor han vet han gjør noe for å gjøre meg glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det veldig mange gode innlegg :) Og ja det er riktig, jeg kommer ikke til å la KG bestemme hvordan jeg skal fri. Men det er alltid greit å høre hva andre tenker og synes og mener om ting. I tillegg så gir det meg mange ideer og inspirasjon.

Kjempe flott! =) Keep'em coming :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Her har det jo allerede kommet en del gode tips ;)

Da kan jo jeg være stemmen for de noe sære frieri-tipsene, hehe ;)

Jeg husker jeg hintet til samboeren min at det kunne vært en utrolig morsom måte å fri på om han endret forhold-statusen sin på Facebook til forlovet med meg (istedenfor "bare" i et forhold med meg). Da ville jo jeg få en forespørsel fra Facebook om å godkjenne den nye forhold-statusen. Jeg syns det kunne vært litt morsomt da, hehe, men jeg er kanskje litt rar :flau:

Det hadde også vært morsomt å komme på badet en morgen, snu seg mot speilet, og se det stå skrevet med f.eks leppestift "Vil du gifte deg med meg?" En annen variant av den, er om du på kvelden dusjer eller på annen måte lager mye damp og damper ned speilet. Så skriver du inn i dampen på speilet "Vil du gifte deg med meg?" Når så hun dusjer neste morgen (eller etter deg på kvelden) og damper ned badet, vil skriften komme frem på speilet ;)

Eller, om du skal vente med å fri til vinteren - hent inspirasjon fra den Flax-reklamen der han lar henne skrape frontruta på bilen selv på morgenen, og under finner hun en gigakopi av det Flax-loddet han har vunnet 1 million på. Men i deres tilfelle vil det da henge noe der som gjør at hun forstår at du frir til henne :)

Hvis du vet at hun f.eks skal brettes tøy som er vasket, og hvis du har tenkt til å gi henne ring når du frir, så kan du f.eks legge boksen med ringen blant tøyet så hun finner den mens hun driver med noe av det kjedeligste iallfall jeg vet om å gjøre (brette tøy).

Jeg vet det er litt sære idéer, men alle disse ville falt i veldig god jord hos meg iallfall ;) Og finner du inspirasjon i noen av dem, så er det jo supert!

Lykke til med frieriet etterhvert :smilyblomst:

Endret av Adriane
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

En venninne av meg ble fridd til da de pyntet juletreet. Han ga henne én og én kule, men da hun snudde seg for å ta i mot en til, satt han på kne og ga henne en ring istedet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...