Gå til innhold

Hva slags forlovelsesring liker jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer og jeg har ikke vært sammen lenge. Vi har begge barn på hver vår side og hun bærer nå vår felles baby i magen.

Vi har det kjempe flott sammen og jeg er uten tvil sikker på at dette er jenta jeg ønsker å tilbringe resten av mitt liv med.

Jeg lurer litt på hva slags forlovelsesring dere jenter liker? Vet at min kjære er ganske kresen, så jeg er nødt til å gjøre ordentlig research på det.

Hun har nevnt noe om Claddagh ring, men jeg vet ikke om dette er å få tak i Norge eller ei. I tillegg så kan den ikke være for "juglete". Den må være klassisk, pen men annerledes og ekslusiv :P

Jeg trenger virkelig forslag. Så vær så snill, og hjelp en "mann" i frierinød :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det at hun har nevnt claddagh ring tyder jo på at det er noe hun virkelig ønsker seg, så jeg ville gått for det. Vet ikke om de selges i Norge, men regner med de er relativt lette å få tak i i Storbritannia.

De er også ganske spesielle, så tipper hun ikke er en sånn som foretrekker amerikansk stil på ringen med en stor sten.

Skrevet

Enig i at dersom hun har nevnt Claddagh så er det nok det hun ønsker. Disse er jo veldig spesielle, så det er liksom ingenting som ligner heller. Det går jo fint an å bestille fra internett :Nikke: Jeg synes de er fine de som er helt enkle, men også de som har hjerteformet stein/diamant i stedet for de som er kun i metall. Det finnes jo de variantene som har mange diamanter rundt hele ringen/motivet, men det synes jeg personlig blir litt mye av det gode :) Lykke til!

Skrevet (endret)

feilpost gitt ;)

Endret av norah
Skrevet (endret)

Du må nesten tenke på hvordan HUN er, ikke hvordan vi andre er. Hva slags smykker bruker hun? Er det mest gull eller sølv? (her finner du ut om du skal ha gult eller hvitt gull). Liker hun enklere ting, eller liker hun ting som glitrer? (her finner du ut om du skal ha rent metall, eller med en sten). Er hun klassisk i stilen, eller blir mer fargerik og spesiell? (her finner du ut om en evt. sten skal være hvit eller farget)

Men uansett tror jeg hun kommer til å elske den, for du har valgt den og gir den til henne.

Forøvrig, om hun ønsker seg en claddagh ring som er annerledes, ekslusiv, pen og klassisk, ville jeg gått for noe a la disse:

http://www.edocharrette.com/wedding-ring-14k-two-tone-claddagh-wedding-band/

http://www.celtic-weddingrings.com/blog/index.php/2009/07/15/why-buy-a-claddagh-ring/

http://www.finecelticjewelry.com/claddagh-wedding-rings.asp

http://www.thecountiesofireland.com/product_info.php?cPath=25_64&products_id=40

Endret av Pixie Plaid
  • Liker 1
Skrevet

Takk for mange bra svar!

Jeg har selv tittet litt rundt og det er litt vanskelig å finne noen som ikke har veldig mye greier på seg.

Hva synes du om denne for eks?

unique-engagement-ring-claddagh.png

Skrevet

Syntes ikke den var noe fin.

Skrevet

Jeg synes det var en veldig fin claddagh-ring! Enkel, klassisk og elegant! :) Akkurat det hun ville ha.

Skrevet

Jeg har en veldig fin klassisk, hvitt gull med en stor sten. Synes den er veldig fin og tidløs :rodmer:

Skrevet

Har du lest tråden, PoisonIwy...? Eller leste du bare tittelen?

Skrevet

Takk for mange bra svar!

Jeg har selv tittet litt rundt og det er litt vanskelig å finne noen som ikke har veldig mye greier på seg.

Hva synes du om denne for eks?

unique-engagement-ring-claddagh.png

Oi, den var kjempefin!! :) Jeg ville gått for denne!

Skrevet

Nydelig. Enkel, men likvel veldig claddagh

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke visste hva Claddagh var før jeg leste i denne tråden, jeg googlet, og syns de ringene var stygge. Likevel likte jeg den du har lagt ut bilde av ganske godt, den var fin sammenlignet med bilder jeg fant på google!

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg hadde heller aldri hørt om Claddagh ring før jeg leste dette innlegget. Det finnes tydeligvis utrolig mange forskjellige, men jeg syns den du har funnet er veldig fin. Enkel og stilren, samtidig spesiell ;) Jeg fant også blant annet denne da jeg googlet, og syns den også er veldig fin.

Tror jammen jeg skal tipse sambo om disse ringene... Kanskje vi ender opp med egen giftering allikevel (skulle egentlig bruke forlovelsesringene, men...) ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...