Gå til innhold

Merket ingen forbedring i kondis


IronMaiden

Anbefalte innlegg

I sommer hadde eg en jobb som gikk ut på å gå mye i skog, fjell og alt av ulendt terreng, også mye klatring i bratte fjellsider. Eg bar rundt på en sekk på ca 6-7 kg iført tunge vernesko, regnklær og hjelm.

Det ble vel en gjennomsnittlig 3-4 timers effektiv gåing hver dag i 8 uker.

Likevel følte eg aldri at kondisen ble noe bedre, det var bare når eg måtte klatre at eg ble virkelig sliten, med en gang eg kom opp gikk det greit igjen, men eg slet like mye hver gang eg måtte opp en fjellside hele sommeren.

Eg spiste for det meste jogurt eller brødskiver til frokost, brødskiver til lunsj, kjøtt og grønnsaker til middag og frukt til kvelds.

Noen som har en ide om hvorfor eg ikke kom i bedre form? Hadde trodd eg skulle bli supersprek etter denne sommeren og er egentlig ganske skuffa, eneste forskjellen eg har merka er at eg har blitt sterkere i armene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har blitt sterkere og kommet i bedre form. Selv om jeg løper daglig så er jeg alltid sliten på slutten av økten, men som du selv sier, du kommer deg raskt. De fleste i god form vil bli sliten av å gå opp en bratt fjellside med tung sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondis måles ved å se hvor lang tid man bruker på å komme ned på normalpuls etter en anstrengelse. Ut fra det du skriver, virker det som kondisen din er blitt bedre:

med en gang eg kom opp gikk det greit igjen, men eg slet like mye hver gang eg måtte opp en fjellside hele sommeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...