Gå til innhold

Magesekken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå tenkt å starte et nytt og bedre liv! Jeg spiser relativt sunt men skal kutte ut godteri og unødvendig knasking, og jeg skal bli mer disiplinert mtp trening.

Men, i det siste så har jeg vært veldig sulten og har derfor spist veldig mye. Ikke nødvendigvis usunt, men mye. Et par ganger har jeg spist 8 skiver, en halv pakke knekkebrød etc. Jeg blir rett og slett utrolig sulten! Føler magesekken min har utvidet seg en del...

SÅ det jeg lurer på: om jeg spiser veldig lite 2-3 dager og lever på te og litt salat... vil magesekken da krympe litt? Slik at det blir lettere å kontrollere porsjonene og appetitten?

takker for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har nå tenkt å starte et nytt og bedre liv! Jeg spiser relativt sunt men skal kutte ut godteri og unødvendig knasking, og jeg skal bli mer disiplinert mtp trening.

Men, i det siste så har jeg vært veldig sulten og har derfor spist veldig mye. Ikke nødvendigvis usunt, men mye. Et par ganger har jeg spist 8 skiver, en halv pakke knekkebrød etc. Jeg blir rett og slett utrolig sulten! Føler magesekken min har utvidet seg en del...

SÅ det jeg lurer på: om jeg spiser veldig lite 2-3 dager og lever på te og litt salat... vil magesekken da krympe litt? Slik at det blir lettere å kontrollere porsjonene og appetitten?

takker for svar :-)

Du vil bli enda mer sulten og i tillegg vil kroppen brenne muskler og lagre fett.

Du spiser jo bare brød mat. Hvor er proteinene, frukten, grønnsakene og fettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med brødmat var et eksempel på extreme munchies :) Har hatt et par dager der det har gått i peanøtter o.l., så det er ikke brødmaten som var poenget, det var et eksempel

Jeg vet at man taper muskler om man ikke spiser "noe", men skulle da tro at kroppen ikke gjorde det etter 2-3 dager? Vi er ikke så dårlig satt sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville lagt opp til 5-6 måltider om dagen, med en passe mengde mat, variert kosthold selvfølgelig, også holdt meg til det en periode og sett om det hjalp.

Jeg vet ikke, men jeg TROR det skal mer til enn bare ett par dager før magesekken trekker seg sammen igjen. Ikke er det sikkert at det er derfor du er sulten heller..

Prøv å lytt til mer enn bare magesekken når du føler du er sulten. Jeg kan ofte ha fått i meg masse mat/næring, og allikevel føle meg sulten. Men da prøver jeg bare å overse det og tenke at magesekken ikke nødvendigvis vet hva kroppen vil ha.. og gjerne blir mett senere enn resten av kroppen..

Endret av IsaCathrine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg egentlig har spist og ikke burde være sulten, men det er rett og slett sultfølelse som er vanskelig å undertrykke når jeg er hjemme og jobbe med skole (er ingeniørstudent, så blir mye slik jobbing):

Hva kroppen vil ha lurer jeg og på, jeg tar både vitaminer og tran daglig... og spiser sunt.

Så nå tenkte jeg å prøve fysiske midler for å undertrykke sulten da :)

Men du tror ikke 2-3 dager holder...? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner igjen følelsen.

Nei, jeg TROR ikke 2-3 dager holder, men det vet jeg faktisk ingen ting om.

Jeg tror at når magesekken utvider seg, så skjer det over lengre tid, og derfor tror jeg det tar mer enn et par dager å få den mindre igjen.

Dessuten tror jeg at kroppen vil hyle etter mye rart om du lever på te og salat i noen dager..

Forsett med å spise sunt og spis mange små porsjoner i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik da: For å venne kroppen til å ikke bli sulten utenom måltider, så må en spise små faste måltider hver dag. Etterhvert vil kroppen regulere sulten etter faste tider og størrelse på porsjonene. Alt du oppnår ved å leve på te og salat er at kroppen kommer til å skrike etter fett og karbs etter noen dager(og da blir det IKKE lettere å unngå munchies!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tror du ikke jeg klarer å pine meg gjennom 2-3 slike dager? Normalt sett spiser jeg slik dere sier, men det har sklidd ut med mye festing, besøk osv. i det siste... Så jeg tenkte å ta en kickstart her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tror du ikke jeg klarer å pine meg gjennom 2-3 slike dager? Normalt sett spiser jeg slik dere sier, men det har sklidd ut med mye festing, besøk osv. i det siste... Så jeg tenkte å ta en kickstart her

Det er ingen kickstart å sulte seg selv i flere dager. Det er bare dumt. Bare kutt ut det du "sklir ut med" og gå tilbake til en sunn hverdag; Og tren i tillegg! Resten vil gå av seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...